Hogyan történik az egészségpénztári számlák kiállítása és adatszolgáltatása?

Funkcionalitás

Mivel a Pénzügyminisztérium jelenleg eltérő állásfoglalással rendelkezik a NAV állásfoglalásához képest, a NAV és a Pénzügyminisztérium közötti számlázási kérdések tisztázásáig arra kérjük a szolgáltatókat, hogy az egészségpénztárakkal kötött szerződés vagy az Öpt-ben meghatározottak szerint állítsák ki számláikat.

A 268/1997 (XII.22) Kormány Rendelet 24/C, illetve 24/D §-a alapján:

  • Szolgáltatás nyújtása esetén a számlát az Egészségpénztár nevére kell kiállítani és a számlán az EP tag nevét vagy azonosítóját fel kell tüntetni. A NAV adatszolgáltatás ebben az esetben az egészségpénztárakról történik (a vevő az EP).
  • Termék értékesítése esetén (ahol az Öbr. alapján nincs szükség szerződéskötésre, így például a gyógyszer, gyógyászati segédeszközök megvásárlása esetén) a számlát az EP tag nevére kell kiállítani és a számlán jogszabály hiányában nem kötelező feltüntetni az EP adatait (ugyanakkor ezt az egyes EP-k a saját szerződési feltételeikben kiköthetik a pénztártagok részére az elszámolás feltételeként). A NAV adatszolgáltatás ebben az esetben az EP tagról (magánszemélyről) mint vevőről történik.

További részleteket az egészségpénztári számlakiállításról itt olvashatsz.

Vissza

Ingyenes, kötelezettség nélküli Regisztráció
Ingyenes próbaverzió
*Nem szükséges email címet, vagy egyéb adatot megadnod!
A Számlázz előnyei

Ingyenes, kötelezettség nélküli