Technikai útmutató a NAV online számla regisztrációhoz

A számlázóprogramok kötelező bekötése a NAV-hoz azt jelenti, hogy 2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni a legalább 100 000 forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról az adóhatóság felé (részletek).

FONTOS: 2020. július 1-től eltörlik a 100 000 forintos jelentési értékhatárt. Onnantól fogva az összes, belföldi adóalanyok közötti ügyletről adatot kell szolgáltatni, függetlenül az áfa összegétől, így az összes, vállalkozások számára kiállított számlát jelenteni kell. Olyan adózókra is vonatkozik majd az online számlajelentési kötelezettség, akik belföldi fordított adózás alá tartozó és/vagy áfamentes ügyletekről állítanak ki számlát. 2021. január 1-től pedig már mindegyik belföldi teljesítési helyű számlát jelenteni kell – ez azokra a számlákra is vonatkozik, amelyeknél természetes személy a vevő. A változásokról itt olvashatsz észletesebben.

Mutatjuk, hogyan regisztrálj a NAV Online számla rendszerébe és hogyan kösd össze Számlázz.hu vagy MostSzámlázz fiókodat a NAV rendszerével!

Nézd meg a regisztráció lépéseit egy rövid videóban!

1. LÉPÉS

A regisztrációt a NAV Online Számla rendszerében kell végrehajtani a onlineszamla.nav.gov.hu oldalon.

2. LÉPÉS

Első alkalommal válaszd az “Adatszolgáltatásra Kötelezett Adózói Regisztráció” gombot. Jelentkezz be az ügyfélkapun! FONTOS: annak a felhasználónak (elsődleges felhasználónak) a hozzáférésével kell itt bejelentkezned, akihez az adott vállalkozás az ügyfélkapun is hozzá van rendelve!

3. LÉPÉS

Sikeres belépést követően add meg az adóazonosító jeledet. Kattints az ellenőrzésre, majd válaszd ki a felhasználónevedet!

4. LÉPÉS

Válaszd ki a regisztráció típusát (gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó), majd add meg az ahhoz tartozó részletes adataidat!

5. LÉPÉS

Sikeres regisztrációt követően jelentkezz be a megadott felhasználónévvel és jelszóval!

6. LÉPÉS

A jobb felső sarokban található legördülő menüből elérhető Cég-felhasználó kapcsolatok képernyőn kattintsunk az adózó nevére, vagy a megnyitás gombra.

7. LÉPÉS

A “Felhasználók” menü kiválasztása után az “Új felhasználó” gombra kattintva, hozz létre egy “Technikai felhasználót”.

8. LÉPÉS

Adj meg egy általad választott jelszót, illetve jelöld be a “számlák kezelése” és a “számlák lekérdezése” jelölőnégyzeteket, majd kattints a “Mentés” gombra.

9. LÉPÉS

A megjelenő oldalon kattints a “kulcsgenerálás” gombra. Ezzel létrehozod az XML aláíró és cserekulcsot.

10. LÉPÉS

Lépj be a Számlázz.hu fiókodba és írd be a NAV rendszerben létrehozott technikai felhasználó nevét, jelszavát, az XML aláíró kulcsot és az XML cserekulcsot (4 adat) a számlázási fiókodban (Beállítások/Fiók beállításai/NAV online adatkapcsolat) az üres mezőkbe. FIGYELEM: Ha véletlenül a NAV tesztrendszerében hajtottad végre a regisztrációt, a kapott adatokkal nem fog sikerülni az összekapcsolás, csak akkor, ha a NAV éles rendszerében regisztráltál!

+1 LÉPÉS

Honnan tudod, hogy sikerült? Nézd meg a Vezérlőpultban (belépve a házikóra kattintva a bal felső sarokban) a NAV-ikonodat! Zöld? Akkor sikerült!
Előfordulhat, hogy a NAV rendszere nem elérhető – ilyen esetben próbálkozz újra később.

Gratulálunk a sikeres összekötéshez!