Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2021.05.23. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Ha olyan vállalkozást indítasz, mely az áfa-körbe tartozik, akkor bizony nem elég a magánszámlád, hanem céges bankszámlát kell nyitnod. Ez triviálisnak tűnik, de még mindig találkozunk olyanokkal, akik nem figyelnek erre. Ha azonban ezzel tisztában vagy, akkor van néhány ökölszabály, amit érdemes figyelembe venned, mielőtt bankot választasz. Most be is mutatjuk ezeket.

Magyarországi gazdasági vállalkozások számára kötelező vállalati bankszámlát nyitni. Ez bizony mindenképp vonatkozik rád, egyéni vállalkozóként is, amennyiben áfa-körös vagy! Sajnos az a tapasztalatunk, hogy az emberek többsége mégis az alapján választ, hogy az ismerősei hol bankolnak. Pedig lehet, hogy az ő pénzforgalmuk más szerkezetű, mint a te cégedé, így valószínűleg nem a rád szabott, számodra legelőnyösebb megoldást választod ki velük. Ahhoz, hogy átgondolt döntést hozhass, segítünk néhány tippel:

#1 Az első kérdés, hogy mekkora a havi számlavezetési díj? Ha ingyenes, mennyibe kerül a könyvelőd számára küldött havi bankszámla-kivonat? A cég tulajdonosaként illetve ügyvezető igazgatóként érdemes átgondolonod, megéri-e ugyanannál a banknál egy lakossági folyószámlát nyitnod, ugyanis így olcsóbban utalhatod adott esetben a fizetésedet, illetve egy második számlának gyakorta kedvezőbb feltételei vannak. További megválaszolandó kérdések: Mennyi a bankkártya éves díja? Vesd össze az első évben ingyenes és a nem ingyenes bankkártyák több éves díját. Nézd meg, melyek a céges hitelkártya feltételei.

#2 Döntsd el, hogy ki használhatja a kártyát, kinek a neve kerül rá a cég neve mellé, ezt használják-e online vásárláskor és mekkora rajta a költési limit. Fontos kitalálnod, hogy lesznek-e mások is, akiknek jogosultsága lesz a bankszámládhoz. Ebben az esetben pedig a szerepeiket is tisztáznod kell: mik korlátozzák majd a többiek jogait? Utalhatnak-e majd? Vehetnek-e fel készpénzt? Ha igen, mekkora összeghatárig?

#3 Győződj meg arról, hogy a tranzakciós adó már benne van-e a feltüntetett árakban! Ezzel összefüggésben gondold át, nagyságrendileg hány banki utalást akarsz bonyolítani havonta, és derítsd ki, hogy mi ennek a banki költsége. Fontos továbbá, hányszor akarsz kp-t felvenni és betenni a számlára. Jellemzően mekkora összegben? Mennyi ezeknek a banki költsége?

#4 Ha lesz devizaforgalmad is, akkor külön érdemes utánanézni a bankköltségeknek és megnézni, hogy mekkora egy-egy külföldi utalásnál az alapdíj és a százalékos díj. Ha kis összegű utalásokról van szó, akkor egy magas alapdíj nagyon megnövelheti a fajlagos költségeket.

#5 Számunkra kiemelten fontos szempont volt,  hogy mivel a banki ügyintézés jelentős része áthelyeződött az internet világába, mennyire felhasználóbarát a bank online rendszere. Az egy dolog, hogy be kell menni a bankfiókba számlát nyitni, egyszer talán majd ezt is elhagyjuk, de addig is a napi ügyintézésben rengeteget fog számítani, hogy mennyi mindent, milyen gyorsan, és mekkora energiabefektetéssel tudsz majd elintézni a netbankodon keresztül.

#6 Az SMS szolgáltatásokat sem lehet elkülönítetten kezelni a számlacsomagoktól. Érdemes átgondolni, hogy mit szeretnénk kontroll alatt tartani az SMS szolgáltatással, és mennyit ér ez meg neked. Biztonsági okokból fontos, hogy értesítést kapjunk, ha változás áll be a bankszámlánk egyenlegében. Viszont arra ügyelj, hogy mennyit kell fizetned, hiszen egyszer fizethetsz azért az SMS-ért, amit a kártyaköltésedről kapsz majd, aztán ugyanennek a tételnek a könyvelését követően fizetned kell a számlaterhelésről szóló SMS-ért is. Továbbá van olyan bank, amely a mobilszolgáltatótól is függővé teszi a tarifadíjak kialakítását.


+2 extra tipp e-kereskedőknek

Több mint 1000 webáruház számlázik velünk, köztük a hazai legnagyobbak is (Jegy.hu, Libri, Rossmann, Kreatív Játék, jófogás.hu, csak1nap, stb.) így amennyiben e-kereskedelemmel tervezel foglalkozni, a következőket javasoljuk:

#1 Nézd meg, mennyibe kerül a banknál, hogy felhasználóid online fizethessenek! Milyen előnyökkel jár ez? Először is ez egy újabb mód, ahol vevőid kiegyenlíthetik tartozásukat. Aztán a banki átutalások magas díja miatt vevőid valószínűleg szívesebben fizetnek bankkártyával, és így hamarabb jutsz a pénzedhez, valamint nem kell újabb banknál folyószámlát nyitnod!
Szerintünk manapság elvárható, hogy egy banki ügyintéző tudjon segíteni azokban a kérdésekben is, miszerint mit jelent és kik szolgáltatják az olyan megoldásokat, mint a virtuális POS-terminál, leánykori nevén online bankkártyás elfogadás (pl.: Simple, Borgun stb.), illetve virtuális tárca (pl.: PayPal – van, aki még nem hallott róla?), nem beszélve a banki átutalással történő fizetési módokról (pl.: Simple). Nem azt mondjuk, hogy szakavatott e-kereskedőket ültessenek a bankfiókokba és ügyfélszolgálatokra, de a banküzemeltetési felkészítésnek bizony erre is ki kellene terjednie. És akkor az új fintech megoldásokról még nem is beszéltünk…

Nálunk az OTP Mobil a Számlázz.hu stratégiai partnere, és az általuk fejlesztett SimplePay online fizetési szolgáltatás a banki internetes kártya elfogadási szolgáltatásra épülve saját jogon, rugalmasabb konstrukcióval, testre szabható megoldást kínál. A szolgáltatás a gördülékeny és egyszerű csatlakozás mellett olyan kényelmi funkciókat is kínál, mint például a szerződés online megköthető, nincs szükség személyes megjelenésre. A szerződéskötést követően akár néhány órán belül aktiválható a számlakibocsátó fiókban az online kártyaelfogadás. Nincs szükség cégkivonatra, bonyolult bevizsgálásra, sem pedig technikai/programozási projektekre.

#2  Kapcsold össze a banki rendszert az automatikus számlázással! Van két jóhírünk! Az egyik, hogy Számla Agent megoldásunkkal számlád automatikusan eljut a vásárlóidhoz anélkül, hogy egy gombot is megnyomnál! Ezáltal az értékesítéssel járó üzleti folyamataid önjáróan működnek, ami jelentős költségmegtakarítással jár, továbbá csökken a hiba lehetősége is, így nincs szükség utólagos korrekcióra.

TIPP mindenkinek: A másik jóhírünk, hogy amennyiben automatikus bevétel-kezelésre vágysz, 2017 január óta az autokassza megoldásunk elvégzi helyetted a robotmunkát a számlakibocsátó fiók és bankszámla szinkronizálásával! Olvass többet az autokasszáról itt!

Zárásként figyelmedbe ajánlunk néhány felhasználói véleményt. Ők már használják az autokasszát:


„Pont azért tartottam magam távol a vállalkozói léttől, mert nagyon ijesztő volt a könyvelés, számlázás, papírmunka, adminisztráció, ezekben nem vagyok jártas. „Úristen mi lesz velem, én ehhez nem értek!” Ilyenkor tök jó a Számlázz.hu, meg az autokassza, hogy ezt a borzalmas procedúrát megkönnyíti!” (Doró Viki, Recity Magazin)

„Két ponton nyereség: összekapcsolja a pénzügyi teljesítést, és már a könyvelésbe úgy mennek át a tételek, hogy ott van rajta, hogy a bankban mikor teljesültek. Nagyszerűnek tartom ezt az innovációt.” (Bedő Beatrix, Impact Hub)

„Miért nem csinálta már meg valaki azt, hogy legyen egy olyan rendszer, ami összenézi a bankszámlámra érkező utalásokat a számláimmal, és a számláim összegével? Akkor egyszercsak jött egy email, hogy van ez – mondom: ezt nem hiszem el, ez azonnal kell! 🙂 Körülbelül átlagban 5-6 órát minimum levesz a vállamról.” (Perényi Szonja, Marcella by Yum-Yum)

És neked saját számlázási fiókod van már?
Regisztrálj magadnak ingyen, most!

Regisztrálok