Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.05.08. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Az autokassza szolgáltatásunk a MagNet Bank után már a K&H Bankkal is elérhető, ezért joggal merülhet fel a kérdés: hogyan, és mi garantálja az adataid biztonságát? 

Vannak, akik számára ijesztően hangzik az online vásárlás is, hát még ha arról van szó, hogy a bankszámlát kell összekötni egy rendszerrel… Pedig a Magyar Nemzeti Bank adja a biztonságot jelentő keretet. 

Nézzük, milyen félelmek merülhetnek fel bennetek, vállalkozókban!   

1. Kezdjük az elején: Mi is az a nyílt bankolás? 

Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján 2019. szeptember 14-én indult el a nyílt bankolás Magyarországon, amely alapján a bankoknak kötelességük hozzáférést biztosítani a számlaadatokhoz harmadik felek számára – természetesen csak akkor, ha az a bizonyos „harmadik fél” rendelkezik AISP-engedéllyel (lásd lentebb), és az ügyfél ezt szeretné is. 

2. Mi a célja ezzel az Uniónak? 

Az Európai Unió az új szabályozással a bankok és a pénzügyi szolgáltatók közötti versenyt szeretné fokozni, hogy a vállalkozások modernebb, színvonalasabb, 21. századi szolgáltatásokat kaphassanak. Az online ügyintézés még csak elvétve van jelen a bankszektorban, azonban az Unió célja (és egyébként itthon, Magyarországon már a NAV célja is), hogy a vállalkozások sokkal gördülékenyebben intézhessék pénzügyeiket – mindezt persze úgy, hogy a biztonság maximálisan garantált. 

A bankoknak nincs kapacitásuk arra, hogy olyan világmegváltó, fintech-ötleteket valósítsanak meg, amelyek valódi, nagy ugrást jelentenek a vállalkozók életében, vagy sokszor a belső folyamataik akadályozzák meg őket abban, hogy az ötleteiket megvalósítsák. „Kicsiben” viszont nagyot lehet dobni, van idő, energia és erőforrás kidolgozni olyan eszközöket, amelyeket a vállalkozók hasznosítani tudnak, és valódi segítség számukra. 

3. Mi az az AISP-engedély? 

Az AISP jelentése: számlainformációkat összesítő szolgáltató. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Az Unió elfogadta, hogy a fent említett biztonságot már nemcsak a bankok, hanem más, pénzügyi szolgáltatók is képesek biztosítani az ügyfelek számára. Az engedélyt a Magyar Nemzeti Bank adja, rendkívül hosszú és ellenőrzött folyamatot követően. Mi, a Számlázz.hu-nál végigjártuk ezt az utat, és az MNB minden kérdésben partner volt. 

Végül november közepén elérkezett a várva várt pillanat: a Számlázz.hu Magyarországon negyedikként, az online számlázók közül pedig elsőként  megkapta az AISP-engedélyt.

Az engedélyt egyébként minden bank automatikusan megkapja, rajtuk kívül pedig a fintech szolgáltatóknak (mint a Számlázz.hu) egy külön folyamaton kell végigmenniük, és meg kell felelniük a szigorú követelményeknek. 

4. Mi biztosítja az adataim biztonságát? 

Olyan megoldást valósítottunk meg, amely mind hardveresen, mind szoftveresen kiemelkedően magas informatikai biztonsági szintet képvisel. A rendszer felépítéséből adódóan ügyfeleink adatai teljes biztonságban vannak, titkosítottak. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk a „belső biztonságra” is: a rendszerekhez nagyon szigorú feltételek mellett férhet hozzá az arra felhatalmazott kis számú munkatársunk.

5. Mit jelent ez a gyakorlatban? 

Első AISP-szolgáltatásunk a K&H Bankkal jött létre, ez pedig az autokassza. Mondhatjátok persze, hogy ez már 3 éve működik a MagNet Bankkal – egy egyedi megállapodás keretében, igen, azonban most, a K&H Bankkal már a “nyílt bankolás” jegyében jött létre a kooperáció. 

Tehát, akinek K&H bankszámlája van, és összeköti a Számlázz.hu fiókját a K&H bankszámlájával (ez jelenti az ügyfél hozzájárulását), az rengeteg adminisztrációtól szabadul meg. 

  • Ha az ügyfél utal, a számla automatikusan fizetettre állítódik, amint beérkezett az összeg a bankszámládra. 
  • Ezzel kapcsolatosan semmilyen adminisztrációra nem lesz szükség – az adatok (pl. Kifizetés dátuma) automatikusan rögzítődnek. 
  • Ha díjbekérőt fizet az ügyfél, akkor a rendszer automatikusan kiállítja a számlát, emberi beavatkozás nélkül.

5 + 1. Az autokassza oké, és hogyan tovább? 

Természetesen további terveink is vannak az AISP engedélyünkkel. Arra számítunk, hogy hamarosan minden ügyfelünk (illetve könyvelőik) az online könyvelést alkalmazza majd, így szolgáltatásaink bővülésével elérhető lesz a valós idejű könyvelés is. 

Szeretnél Te is órákat spórolni és kihasználni az autokassza előnyeit? A #digital és a #profi csomagban díjmentesen bekapcsolhatod az autokasszát! Ha még több infót szeretnél kapni a szolgáltatásról, kattints ide!

Ha még nem vagy K&H ügyfél, de szeretnéd élvezni az autokassza előnyeit, most egy kihagyhatatlan ajánlatot kapsz Számlázz.hu-ügyfélként: 

  • Ha #profi vagy #digital csomagban vagy (amellyel használnád az autokasszát), vagy még nem, de most előfizetsz, és 
  • 2020. december 31-ig nyitsz K&H vállalkozói bankszámlát, 

akkor a K&H Bank 1 évig elengedi a vállalkozói számlacsomag havidíját! A részletekért kattints!