94 085 regisztrált ügyfél
39 515 814 kiállított számla

Fintech és számlázás – létező és érkező megoldások a piacon

A Fintech Világa Érczfalvi Andrással a Trend FM-en ezúttal a számlázás és a pénzügyi technológiák kapcsolatát vizsgálta. Suppan Márton társ-műsorvezető véleményével tökéletesen egyet tudunk érteni: nem az egyes megoldások elnevezése, hanem az a fontos, hogy milyen pontokon egyszerűsíti a vállalkozók életét is a digitális világ. Ezekről szól az alábbi beszélgetés, melyet teljes egészében YouTube-csatornánkon hallgathasz meg.

Hallgasd meg a beszélgetést

Suppan Márton: Egy számla kiállításához jó esetben tartozik pénzügyi tranzakció is. Nagyon jó, hogy a Számlázz.hu felismerte, nemcsak nagyon jó interfészekkel kell rendelkezni ahhoz, hogy össze tudjon kapcsolódni a partnereivel, ügyfeleivel (vagy az ügyfelei össze tudják kapcsolni az ő rendszerüket egy bérszámfejtő, vagy akármilyen másik rendszerrel), hanem elkezdett ‘third party’-kon keresztül kvázi aggregátorként fizetési metódusokat nyújtani, hogy az ügyfeleinek az ügyfelei könnyebben ki tudják egyenlíteni a számlákat.

Érczfalvi András: Vannak a nagy pénzintézetek és bankok, és a kisebb-nagyobb, fintech vagy nem fintech pénzügyi cégek, amelyek ötlettel, innovációval támadják a nagy pénzintézeteket. A Számlázz.hu-nál is évek óta megoldható az online fizetés az OTP SimplePay-jel, és most jönnek az újabb lépések.

Varga-Tarr Sándor: Így van. Nagyon fontos, ahogy Márton is említette, mi – az általános fintech megközelítésektől picit eltérően – hosszú évek óta rendelkezünk egy működő termékkel, és ezt kezdtük el különböző innovációkkal egyre inkább körülvenni, amelyben a ‘third party’ szereplők megjelennek. Azt gondoljuk, hogy összefogásokkal, együttműködésekkel lehet hatékonyan előremutatni, mert nemcsak az önmagunk dolgát kell tolni, hanem a felhasználót kell szem előtt tartani.

Nagyon fontos, hogy minden innovációt, amit bevezetünk, kőkeményen leteszteljük a saját bőrünkön. Például a Számlázz.hu felhasználói évek óta tudják felénk online rendezni a díjakat. Azt gondoltuk, hogy az adott lehetőségeknek olyan potenciálja van, hogy az ‘enterprise’ szintű megoldásokat – amelyek nagyon drágák lennének a hazai mikro-, kis- és középvállalkozók számára – elérhetővé tesszük.

Ez jelentős forgalomnövekedést okozhat nekik, hiszen a felhasználóik, az ő fogyasztóik sokkal könnyebben tudnak velük dolgozni, ami mindenképpen jó hatással lesz az életükre.

Érczfalvi András: Van ebben egy edukációs vonal is, ugye?

Varga-Tarr Sándor: Elég erősen. Nagy hangsúlyt fektetünk erre, mert azt gondoljuk, hogy a pénzügyi kultúra Magyarországon még nem jár ott, hogy az emberek maradéktalanul tisztában lennének a lehetőségekkel, amelyek segítik a vállalkozásuk életét.

Érczfalvi András: A Peak Financial Services is nagy energiákat fektet ebbe a témába.

Suppan Márton: Abszolút. Elég csak a fintech.hu-ra gondolni, ami kifejezetten ezt a célt szolgálja, és bízom benne, hogy egy közös platform tud lenni, ahogy ez a rádióműsor is.
Figyelni kell az edukációra, mert máshogy nem lehet az ‘old fashion’ dolgokat egyik napról a másikra kivetetni.

Érczfalvi András: A Számlázz.hu-nál a vevőkörben sokféle generáció van, nemcsak a tizen-, huszonévesek használják.

Varga-Tarr Sándor: Maximálisan nem. Egyfelől tudni kell, hogy egy 13 éves cégről van szó, maholnap 50 000 vállalkozással, és több mint 25 millió számlát kezelünk. De például a könyvelőknek is igyekszünk segíteni, akik elsőként bevezetik a kezdő vállalkozókat a pénzügyi világba. Ők általában kicsit idősebb generációhoz tartoznak, de nekünk nagyon fontos, hogy akár a startupper szinttől kezdve tudjunk támogatást nyújtani, hiszen a mikrovállalkozásoknál sokszor önmaguk intézik a bevallásokat.
Az online fizetési megoldások bevezetése a vállalkozások életében főleg az e-kereskedőknél kulcsfontosságú. A bankkártyás fizetési lehetőség integrálása egy belépési küszöb, hogy egyáltalán életben tudjon maradni ebben a szcénában. Mi, akik sok webshoppal együtt dolgozunk, látjuk, hogy rengeteg innovatív cég van, akiknek segíteni kell, nem egy olyan egyfős webshop tulajdonost ismerünk, aki egyedül, vagy max. 1-2 emberrel oldja meg ezt a dolgot.

Érczfalvi András: A következő 3-5 évben mire lehet számítani online fizetési megoldások területén?

Varga-Tarr Sándor: Rengeteg, bőven tesztelés alatt lévő megoldás van. Volt ugye egy virtuális tárca kísérlet, ami az évek során elbúcsúzott, aztán hirtelen új megoldások jelentek meg, hol jobb, hol rosszabb, de az biztos, hogy némelyik messze nem elégíti ki a digitális ügyfélélmény fogalmát. Van egy sokszor temetett, majd elővett QR megoldás, ami még mindig jelen van, vannak az ismétlődő fizetések automatizálása megoldások… Azt látom, hogy nagyon sok a megoldás, például a ‘prepaid’ kártya alapú fizetési megoldások, amiket én nagyon csípek egyébként, de várjuk még, hogy itthon ismertebbek legyenek.

Az embereknek nem kell szó szerint ismerniük a szakzsargonokat, amelyekkel a szakemberek dolgoznak. Nem az fogja érdekelni őket, hogy egy ‘payment gateway’ megoldással kell neki integráltabbá tenni a fizetési folyamatait, vagy éppen egy olyan automatizmussal, amit hívhatunk akár autokasszának, hanem az lesz számára a fontos, hogy 2-3 kattintással az online szerződéskötéstől egészen a szolgáltatás elindításáig pillanatok alatt meglegyen, és a bőrén érezze, hogy jó lóra tett.

Időt, kényelmet, biztonságot akar. Le fog tisztulni picit ez a környezet, és azzal semmi baj nincsen, hogy sokan sokféle módon próbálnak támogatást nyújtani a vállalkozásoknak.

Suppan Márton: 100%-ban egyet tudok érteni, vagy még nagyobb mértékben. Tök mindegy, hogy valaki ‘prepaid’ kártyával, vagy QR kóddal, vagy hitelkártyával fizet, az a lényeg, hogy ha bemegy a boltba, egyszerűen tudjon fizetni. Teljesen mindegy amúgy, hogy elmegy-e a bankfiókba, vagy nem: nem azért nem kell bankfiókba menni, mert bankfiók-ellenesek vagyunk, mert ez a becsípődésünk, hanem azért nem kell, mert szerintünk nincsen rá szükség: pont ugyanazt el tudja végezni a székben ülve, mobiltelefonról. Azt gondolom, hogy odáig kell tisztulni a piacnak, odáig fognak kristályosodni és kemény alapra kerülni a szolgáltatások, hogy egyszerűen, könnyedén, jó érzéssel lehessen bankolni.

Ugyanúgy, ahogy most fel lehet emelni a telefont, hogy az ember felhívja a barátait, szüleit, akárkit, pontosan ugyanilyen természetességgel lehet majd fintech alapokon bankolni. Nemcsak fizetni, átutalni, pénzt beszedni, biztosítást kötni, hanem mindent.

Csatlakozz te is a Számlázz.hu közösséghez,
és könnyítsd meg vállalkozásod életét digitális megoldásainkkal!

Regisztrálok

Hozzászólások

hozzászólás

Írta: |2018-01-15T13:27:31+00:002018.01.12.|Fintech|0 hozzászólás

A szerzőről:

Újságíró is volt, PR-menedzser, szövegíró, szabadúszó tanácsadó, és kertész is. Igaz, utóbbi “hivatalosan” csak egy napig. Saját bevallása szerint a tartalomkészítés erre hasonlít leginkább, mert gondolat-magokat szór el, aztán figyeli, ahogy a fejekben szárba szökkennek a változások… A Számlázz.hu-nál tanúja volt a 15 000 regisztrált felhasználó kétszereződésének, háromszorozódásának, és a cégméret sokszorozódásának is. “Naponta ledöbbenek azon, hogy mennyire profi emberekkel dolgozom együtt. Szerencsére sokat találkozom a felhasználóinkkal, mert a videóinkban például állandóan őket faggatjuk, szóval ez rájuk is vonatkozik! :)”