Nem kérdés, hogy minden vállalkozó hatékonyabban szeretné vezetni vállalkozását, és ehhez ma már szerencsére egyre többen szívesen vesznek igénybe különböző online megoldásokat (mint például online számlázót, könyvelőszoftvert, pénzügyi rendszert vagy akár ügyfélkapcsolat-kezelési CRM-rendszert). Ez eddig szép és jó, de ha ezek az alkalmazások egymástól elszigetelten működnek, továbbra is nehéz lesz a vállalkozásról teljes képet kapni, a folyamatokat egyszerűen kézben tartani. A Számlázz.hu és MiniCRM integrációjával ilyen problémától nem kell tartanod. A MiniCRM összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat.

Cégvezetőként vagy egy nagyobb vállalat csoportvezetőjeként a hatékonyság első helyen szerepel a szótárunkban. Valahogy úgy vagyunk kalibrálva, hogy mindig azokat a módszereket keressük, amik csökkentik az elpocsékolt időt, hozzájárulnak a gördülékeny mindennapokhoz és könnyen kezelhető folyamatokba rendezik a működésünket.

Ezért használunk számlázóprogramot és ügyfélkapcsolat-kezelő szoftvert is. Mindkét program terhek tucatjait veszi le a saját és kollégáink válláról – hát még akkor, ha a két rendszer képes hatékonyan együttműködni. A MiniCRM-Számlázz.hu integrációval a számlázás, az ajánlatadás és az ügyfélkezelés tökéletes harmóniában valósulhat meg.

Hogy működik az integráció?

Ha már használsz MiniCRM-et, vagy csak hallottál róla, akkor pontosan tudod, hogy minden egyes ügyfél minden fontos adatát képes tárolni egy könnyen átlátható adatlapon. Ez alapján pedig kézenfekvő, hogy az érdeklődők számára itt készítsd el az ajánlatokat. Amikor pedig ezekből az ajánlatokból tényleges megrendelés lesz, jöhet a számlázás – természetesen a Számlázz.hu felületén.

A két program közötti integrációval nem kell kézzel átvinned az adatokat a CRM-ből a számlázóprogramba. A Számlázz.hu hozzáfér a MiniCRM-ben tárolt ügyféladatokhoz, és azok alapján automatikusan létrejön a számla.

Az integráció előnyei – hatékonyabb cég

Időt spórolhatsz

Egy számla kiállítása kétségkívül nem tart sokáig. De ha minden nap ki kell állítani egy tucatot vagy többet, akkor az egy hónapban vagy egy évben már mérhető mennyiségű munkaórát emészt fel. Legalábbis akkor, ha minden infót kézzel kell átvinni az egyik rendszerből a másikba. Az integrációval azonban mindez pillanatok kérdése – így a számlázásért felelős kolléga fontosabb dolgokkal töltheti a napja nagy részét.

Csökken a hibázás lehetősége

A manuális adatátvitel legnagyobb rákfenéje az, hogy emberek vagyunk, és bizony hibázunk. Akármekkora odafigyeléssel is pötyögjük be az adatokat egyik helyről a másikra, a nagy számok törvénye alapján be fog csúszni egy-egy hiba. Az integráció minimálisra csökkenti ennek esélyét, hiszen a rendszerek emberi beavatkozás nélkül adják át egymásnak az adatokat, méghozzá tűpontosan.

Minden adat egy helyre kerül

Ha már nem kell kattintgatni, amikor számlát állítunk ki, akkor ne kelljen két rendszer adatbázisát feltúrni akkor sem, ha valamit vissza szeretnénk nézni. Nos, minden egyes számla, amit az integráción keresztül a Számlázz.hu-n kiállítottál, azonnal rákerül az adott ügyfél adatlapjára a MiniCRM-ben. Ha egy év múlva meg akarod nézni valami miatt? Csak görgess le az adatlapon, és garantáltan ott figyel majd!

Így állíthatod be a MiniCRM-Számlázz.hu összeköttetést

Először is kezdjük azzal, hogy mi szükséges az integrációhoz: Számlázó, Készletkezelő, illetve Ajánlat termék a MiniCRM-ben, továbbá a REST API + XML szinkronizáció (ha ez kínai, akkor itt kaphatsz bővebb technikai információt).

Ha minden termék a rendelkezésedre áll, akkor kattints a jobb oldali menüben az Ajánlat fülre, majd a Kiterjesztések menüpontban válaszd ki a Számlázz.hu opciót.

Számlázz.hu - MiniCRM ajánlat mező

Amikor ez megvan, menj a MiniCRM-ben a Beállításokhoz, azon belül is az Integrációk menübe. Válaszd az Új integráció hozzáadása lehetőséget, majd a legördülő menüből kattints a Számlázz.hu-ra.

MiniCRM új integráció hozzáadása

Már mindjárt kész: be kell gépelned azt az API tokent, amit a Számlázz.hu fiókodban generáltál az itt található leírás szerint. Majd ellenőrizd, hogy minden mezőben az szerepel-e, amit szeretnél. Ha igen, akkor az integráció máris működőképes!

MiniCRM - Számlázz.hu API kulcs

Ha érdekel a folyamat részletesebben is, akkor nézd meg ezt a videót, ahol a MiniCRM szakértője töviről-hegyire elmagyarázza az összekötést.

Két rendszer kéz a kézben

A MiniCRM-Számlázz.hu integráció semmiképp sem arról szól, hogy az egyik rendszer helyettesítse, kiváltsa a másikat. Éppen ellenkezőleg: a szoftverek összehangolásával még nagyobb precizitást és hatékonyságot érhetsz el a cégednél, miközben még teljesebb rálátásod lesz a részletekre is. Az integrációval ugyanis a két szoftver előnyei összeadódnak, így tökéletesen kézben tarthatsz minden számlázással kapcsolatos feladatot.