Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2019.11.26. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
Számlakibocsátó cég kérdése ügyfélszolgálatunk felé:
Ha valaki kifizet egy díjbekérőt pl bankkártyával, akkor a számla elkészül, de a díjbekérő fizetetlen marad. Ez akkor is így van, ha utalással egyenlítődik ki a díjbekérő. Az elkészült számla státusza pedig azonnal fizetett lesz.
Kicsit zavarossá teszi nekem a nyilvántartást, hogy a díjbekérő fizetetlen marad. Ezen lehet változtatni, vagy ez így van jól, mindenki így szereti, csak én nem?
Üdvözlettel: Zoltán
A díjbekérő nem számviteli bizonylat. Gyakorlatilag egy sajtcetli, semmi értéke nincsen. Ne kérdezd, hogy a cégek miért fizetnek akkor díjbekérőre olyan lelkesen, mintha máris számlát kaptak volna.
Mindez azt jelenti, hogy ha a díjbekérőt kifizették, akkor az küldetését teljesítette, mondhatni „mehet a levesbe”. A Számlázz.hu rendszerében bármelyik díjbekérő szabadon, bármikor törölhető.
De nem csak törölhető, hanem automatikusan törlődik is a következő esetekben:
- Kézi számlakibocsátás díjbekérő alapján. Amennyiben kézzel számlázol díjbekérő alapján, a díjbekérő automatikusan törlődik*.
- Automatikus számlakibocsátás Számla Agent szolgáltatáson keresztül. Ha a számlán található rendelésszám alapján beazonosítható a fiókban a díjbekérő, az automatikusan törlődik*.
- Díjbekérő online kifizetése (PayU – bankkártya vagy átutalás) esetén a Számlázz.hu a díjbekérő adataival megegyező adattartalmú számlát bocsát ki (automatikusan). Az automatikus számlakibocsátást követően a kifizetett díjbekérő törlődik* a számlakibocsátó fiókból.
Mindez élőben is kipróbálható: számlafiók ingyenes regisztrációjához kattints ide.