Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2019.12.30. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

UPDATE: 2017. novemberében számos új szolgáltatást, és új szolgáltatási csomagokat vezettünk be. Az alábbi cikk adatai tehát elavultak lehetnek, aktuális díjszabásainkért ide kattints! Online fizetési megoldásaink radikálisan bővültek, a pontos leírást itt találod.


Abban az esetben, ha a Számlázz.hu-t használó számlakibocsátó rendelkezik online fizetési szerződéssel, akkor a vevők a számlaértesítő email segítségével eljutnak saját számlafiókjukba. Ott megtekinthetik, letölthetik, de legfőképp kifizethetik számláikat.


UPDATE 2016. január 18.: 
Az online fizetési szolgáltatást 2016. januárjától a Simple rendszerén keresztül biztosítjuk.
Online fizetésről szóló friss blogcikkünk:

A számlaértesítő email így néz ki:

Számlaértesítő email

Kattintásra megjelenik a vevő saját számlafiókja. Itt már láthatók a fizetési lehetőségek.

Fizetési lehetőségek a vevői számlafiókban

Az online fizetési szerződés három fizetési módot tesz lehetővé:

  • bankkártyás fizetés
  • átutalás

A beállítások oldalon szabályozható, hogy a három fizetési mód közül melyeket engedélyezem.

Ha a vevő a bankkártyás fizetési módot választja, titkosított kapcsolaton átkerül az OTP Simple fizetési oldalra. Itt megadhatja a kártyaadatait és végrehajthatja a fizetési műveletet.

Az OTP Simple rendszerén keresztül van lehetőség online átutalásos fizetésre is. Ha ez a funkció engedélyezve van a számlafiókban és a vevő ezt választja, akkor az OTP Simple-től rendszerétől kap egy email üzenetet, amely tartalmazza az átutaláshoz szükséges adatokat:

  • a OTP Mobil Kft. bankszámlaszámát
  • az átutalandó összeget (számla bruttó értéke)
  • az átutalás közlemény mezőjébe írandó azonosítót
Látható tehát, hogy amennyiben a számlakibocsátó engedélyezi az online átutalásos fizetési módot, akkor vevője nem az ő, hanem az OTP Mobil Kft. bankszámlájára utal. Ez azt jelenti, hogy a számla ellenértékéhez a számlakibocsátó késleltetve jut hozzá (az OTP Mobil Kft. az online fizetett számlák összegét heti egy alkalommal utalja el a számlakibocsátónak).
Miért jó ez mégis a számlakibocsátónak?
1. Nem kell a bankkivonatot egyeztetnie a kibocsátott számlákkal
 
Vevője akár bankkártyával, akár átutalással fizet, az OTP Simple a sikeres fizetésről üzenetet küld a Számlázz.hu rendszerének, ahol automatikusan megtörténik a számla kifizetettség adminisztrálása.
2. Automatikus számlakibocsátás díjbekérő alapján
Ilyen módon lehetővé válik az, hogy díjbekérőt küldj vevőd részére akkor is, ha az (esetleg) nem bankkártyával, hanem átutalással szeretne fizetni. A sikeres fizetéskor (mindegy, hogy bankkártya vagy átutalás), a Számlázz.hu rendszere:
  • automatikusan elkészíti a számlát a kifizetett díjbekérő alapján,
  • automatikusan kiküldi a számlát vevőjének,
  • automatikusan kifizetettre jelöli a kérdéses számlát a Számlázz.hu nyilvántartásában.
Heti tíz-húsz számla vagy díjbekérő esetén érdemes elgondolkodni a folyamatok ilyen szintű automatizálásán. Vannak olyan (főleg e-kereskedelemhez köthető) vállalkozások, ahol nagy számú, viszonylag alacsony értékű vásárlási tranzakció történik. Ebben az esetben fenti automatizmus elengedhetetlen a pontos, gyors és olcsó működéshez.
További információkat itt olvashatsz:
  • vevői számlafiók: kattints ide,
  • gyors és fájdalommentes szerződéskötés online fizetési szolgáltatásra: kattints ide,
  • saját számlázási fiók díjmentes létrehozása: kattints ide.

 

Az online szerződés megtekintéséhez KATTINTS IDE.