Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2019.12.30. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Felmerült a kérdés:

Sziasztok!Olyan kérdésem lenne, hogy (kissé fáradtan készítettem el egy számlát) ha egy átutalással teljesített befizetést készpénzes számlának állítottam ki, de a teljesítés, számla kelte és a befizetés határideje nem azonos, akkor hogyan tudom ezt helyrehozni? helyesbítő számla, majd egy újabb pluszos jó számla? vagy esetleg maradhat így?

Igaziból nincs szükség korrekcióra. Hihetetlen ugyan, de a számla fizetési módja nem kötelező eleme a számlának. Ez gyakorlatilag a könyvelőnek szóló útmutató, hogy ezt a számlát valószínűleg azzal a fizetési móddal bocsátották ki. Azért csak ‘valószínűleg’, mert arra sincs semmilyen előírás, hogy egy ‘készpénz’ fizetési módú számlát valóban készpénzzel egyenlítettek ki, és persze egy átutalásos számlával is beballaghat a vevő a cég telephelyére azért, hogy azt készpénzzel kifizesse.

De hogy hozzunk egy extrém példát is. A Számlázz.hu-val kibocsátunk egy olyan elektronikus számlát, amelynek:

A vevő tehát ezt a számlát:
  1. vagy átutalja (pl. az internetbankja segítségével),
  2. vagy a mobiljával fizeti ki (MasterCard Mobile),
  3. vagy a vevői fiókon keresztül végrehajt egy online bankkártyás fizetést.
Na ugye, hogy ezt előre nem lehet lekövetni a számla fizetési módjával 🙂
A kérdéses számla egyébként valahogy így néz ki:

A lényeg: ne vacakolj a fizetési móddal, regisztrálj saját számlakibocsátó fiókot

KATTINTS IDE