Idén nyáron változott meg az a rendelet, amely pontosan előírta a kézi számlatömb használatának feltételeit. Röviden összefoglaljuk, mi is kell ahhoz, hogy egy kézzel, számlatömbből kibocsátott számla megfeleljen az adóhatóság kívánalmainak.

Három fő követelménynek kell megfelelni:

 

  1. A nyomtatványt nyomdai úton, az adóhatóság által előre kijelölt sorszámtartományban kell előállítani. A sorszámtartománynak folyamatosnak kell lenni (kihagyás és ismétlés nélkül).
  2. A nyomtatvány beszerzéséről a számlakibocsátónak számlával kell rendelkeznie.
  3. A belső nyilvántartásban a nyomtatványt szigorú számadású nyomtatványként kell kezelni.

A kézi számlatömbben szereplő sorszámtartományt az adóhatóság közzéteszi a honlapján.

A számlatömb vásárlásakor a vevőnek az adóalanyiságát igazolnia kell. Az új rendelet ennek módjaként már nem tartalmazza (példaként sem) az aláírási címpéldány vagy a cégbíróság végzés bemutatásának kötelezettségét.

A számlatömb vásárlásáról szóló számlának tartalmaznia kell a nyomtatvány megnevezése mellett az első és az utolsó sorszám megjelölését, továbbá a vevő (számlakibocsátó) adószámát is.

A számlatömböt szigorú számadású bizonylatként kell nyilvántartani, részletezve a következőadatokat:

  • a számlatömb sorszámtartománya az első sorszám és az utolsó sorszám megjelölésével
  • a számlatömb beszerzését igazoló számla sorszáma
  • a számlatömb beszerzésének dátuma
  • a számlatömb felhasználásának időtartama (az első kibocsátott számla dátumától az utolsó kibocsátott számla dátumáig)
  • a számlatömb kiselejtezésének dátuma

Ugye milyen egyszerű? Nem. Egyáltalán nem egyszerű. Viszont tele van banánhéjakkal.

Ennél SOKKAL egyszerűbb regisztrálni egy online számlakibocsátó fiókot. Mutatjuk:

 

 

 

Próbáld ki! KATTINTS IDE.

Hozzászólások

hozzászólás