Néha úgy tűnhet, hogy a Számlázz.hu nem a megfelelő emailcímre küldi el a számlaértesítőt, vagy éppen a fizetési felszólítást. Lebbentsük fel tehát a fátylat arról, hogy a Számlázz.hu hogyan kezeli a vevő adatokat és az ehhez tartozó emailcímeket. Nem bonyolult, ráadásul még logikus is! 🙂

A számlázás történhet kézzel (böngészőn keresztül), de akár automatikusan, emberi beavatkozás nélkül is: például webáruházban történő vásárlás során. Ez utóbbit a Számla Agent nevű, örökké éber segítőnk teszi lehetővé (aki egyébként egy egyszerű kapcsolódási felület, angol betűszóval: API).

Számla kibocsátásakor a Számlázz.hu mindig keres a vevő törzsben partnert a számlához. Ha talál: összekapcsolja a számlát a vevővel. Ha nem talál: automatikusan létrehoz egy új vevő törzsadatot.

A keresést a számla adatai alapján végzi a következő sorrendben:

  1. vevő azonosító
  2. vevő adószám
  3. vevő EU-s adószáma
  4. vevő neve és teljes címe
Értelemszerűen ha a vevő azonosítójával megtalálja a számlán szereplő vevőt a törzsben, akkor nem keres tovább adószám és a többi szempont szerint. Ha viszont mind a négy keresést végrehajtotta és még mindig nem találta meg a vevőt a partner törzsben, akkor létrehozza őt új vevőként.
A vevő emailcímét már a számla szerkesztésekor meg lehet adni (pedig az emailcím nem is jelenik meg a számlán). A vevő adatainál azonban rögzítésre kerül, sőt, ettől függetlenül ez az emailcím “hozzátapad” a számlához is.
Mire jó ez? Később, a számlaértesítő elküldésekor megadott emailcím azonnal rendelkezésre áll.
A vevő adatlapon az emailcím jobb oldalon, a kapcsolattartó adatai között szerepel. Itt megadható több emailcím is – a címeket vesszővel elválasztva lehet felsorolni.

A vevő emailcíme a kapcsolattartó szekcióban

Ugyanakkor az emailcím “hozzátapad” a számlához is. Ezt az emailcímet le lehet kérdezni, sőt, meg is lehet változtatni. Ehhez keresd meg a számlát, majd a sorra kattintva nyisd le a műveleti sávot.

A számla belső adataihoz kattints a Részletek feliratra

A Részletek hivatkozással tudod megnézni, hogy a számlához milyen emailcím tartozik.

Miért fontos mindez?

Egyrészt fizetési felszólítás küldésekor ezt az emailcímet látod majd a képernyőn. Fontosabb azonban a Számlázz.hu másik remek szolgáltatása, amikor a lejárt fizetési határidejű számlákról automatikusan kiküldjük a fizetési felszólítást – méghozzá olyan ütemezésben, ahogyan te szeretnéd!

A részleteket a beállítások varázsló hatodik lépésénél tudod megadni.

Az automatikus fizetési felszólításhoz nyilván szükséges egy emailcím. Ez a következő lehet:

  • közvetlenül a számlához tartozó emailcím, vagy ha nincs,
  • akkor a számlához tartozó vevő emailcíme

Ha fentiek közül egyik sem áll rendelkezésre, akkor csak kézzel küldhető az adott számláról fizetési felszólítás olyan módon, hogy ott helyben megadjuk a vevő emailcímét.

És egy jó hír a végére

Minden számlánál látható, hogy eddig mikor és milyen emailcímekre küldtél ki számlaértesítőt vagy fizetési felszólítást. Ehhez keresd meg a számlát a számlakereső képernyőn, majd a műveleti sávon keresztül nyisd meg a fizetési felszólítást küldő képernyőt.

Eddig kiküldött számlaértesítők

Itt megtekintheted az eddigi számlaértesítőket.

Reméljük most már érthető a Számlázz.hu “viselkedése”, hogy mikor milyen emailcímre küld fizetési felszólítást 🙂

Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?

KIPRÓBÁLOM MOST

Hozzászólások

hozzászólás