Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.03.31. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Kisméretű céget vezetni valódi polihisztor-feladat. “A polihisztor kifejezés olyan tudósembert jelöl, aki többféle tudományághoz is ért, és ezekben kiemelkedőt is alkot.” (Wikipédia)

Ha van egy kisboltod, egy szerelőműhelyed, fodrász vagy, vagy műfordító, az eredeti szakmádon kívül értened kell a menedzsmenttől a pénzügyeken át a marketingig még egy csomó mindenhez. Ezek az ismereteid és készségeid épp ugyanakkora hatással vannak az üzleti eredményedre, mint az, hogy jó minőségű terméket állítasz-e elő, jól vágsz-e hajat, milyen gyorsan cserélsz ki egy karburátort…

És itt jön a „kicsi a bors, de erős” versenyelőnye. Egy nagyvállalat pénzügyese és a marketing-vezető ketten együtt se jutnának el oda, például, hogy kommunikációs felületként tekintsenek egy számlára. Ha viszont minden nálad összpontosul, és szeretsz ötletelni – néha akár meglepően hatékony ötletek is kikoppanhat a fejedből!

Oké, a Számlázz.hu-val kibocsátott számlák már önmagukban is üzenetet hordoznak, annyira szépek…:) De még ezen felül is van benne kraft…

A fogyasztó útja

Ihász Ingrid az Internet Hungary-n tartott előadást Ismerd meg a fogyasztódat! címmel (az előadás slide-jait itt találod), amiben fontos lehetőségre hívja fel a figyelmet: “a fogyasztó útja nem elkezdődik és befejeződik, hanem sokkal inkább egy véget nem érő ciklusról van szó, ami újabb és újabb vásárláshoz vezet.” (Rabbit blog). A vevőd tehát újra és újra vissza fog térni hozzád vásárolni, ha ügyesen helyezed el számára a megfelelő triggereket. Amire megéri nagyon odafigyelni, új vásárlót ugyanis lényegesen nagyobb költséggel tudsz csak szerezni, mint amennyiből megtarthatod a régit.

Forrás: Ismerd meg a fogyasztódat! (MEC Momentum)

Mik azok a felületek, amiket a korábbi vásárlásaiból adódóan egész biztosan használhatsz? Számlát például mindenképp kell adnod neki, és a kötelező adattartalmon felül bármi szerepelhet rajta. Írj hát rá valamit, ami visszahozza őt hozzád!

Hogy mire gondolunk?
  • Gratulálunk a kiemelkedő ízléséhez – Ön is minket választott! 🙂
  • Köszönjük a vásárlását, alig várjuk a következőt! 🙂
  • Tudja, hogy jövő hónapban 10% kedvezménye van nálunk? Máris érdemes volt végigolvasnia ezt a számlát! 🙂

Ha a saját termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos, vagy konkrét promócióra vonatkozó mikroszöveget gyártasz a megjegyzés rovatba, még előrébb vagy. Játssz bátran, és figyeld a hatást!

Ahogy hóemberek között a panda – a száraz adatok között is nagyszerűen elrejthető egy-egy ügyes marketing-üzenet. És mennyire rákattant hetekre az egész internet…! A bújócskát egyértelműen a panda nyerte, mert ő is a megtalálásra játszott. 🙂 Ha a számlán – vagy más, váratlan, mégis releváns helyen szólítod meg a vevődet – máris kiléptél a szürke tömegből, és ki tudja, akár még virálissá is válhat az ötleted.

Láttál már kiemelkedően jó példát? Kaptál már vállalhatatlanul idétlen szöveggel ellátott számlát? Találkoztál már kreatív számla-megjegyzéssel? Oszd meg velünk kommentben, vagy a FB-oldalunkon!

Ha pedig még nincs saját számlakibocsátó fiókod,

Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?

KIPRÓBÁLOM MOST