74 594 regisztrált ügyfél
36 716 175 kiállított számla

Adatvezérelt, automata értékesítési folyamat – Stygár László @Evolution konferencia 2018.

A Számlázz.hu ügyfeleinek száma nem sokkal a konferencia előtt lépte át a 60 ezret. Az új regisztrációk száma jelenleg havi 3 ezer fölött van és folyamatosan nő. Ez a növekedés a B2B szegmensben Magyarországon példátlan mértékű. Hogyan értük ezt el? A kérdés akkor válik igazán izgalmassá, ha azt is hozzáteszem, hogy mi – ritka kivételtől eltekintve – egyetlen ügyféllel sem találkozunk és nem is beszélünk velük.
Ja, és még valami: ez a növekedés nem véletlenszerű! Évek óta úgy dolgozunk, hogy legalább egy évre előre pontos tervünk van arra, hogy adott hónapban hányan fognak regisztrálni. Valójában tehát nem csinálunk mást, mint ezt a tervet végrehajtjuk. A titok nyitja pedig az évek alatt tökéletesre csiszolt értékesítési- és marketing-folyamatunkban van.

Sokan nem értik. Igaz, tényleg elég érthetetlen. De neked elmagyarázzuk. Sokan nem értik, hogy hogyan lett egy kis magyar cégnek “néhány” év alatt 60 ezer ügyfele, hogy hogyan tud ilyen mennyiségű ügyféligényt minőségben kielégíteni, és hogyan működhet fennakadás nélkül egy ekkora IT-infrastruktúra, szerethető munkahelyként értékelt csapattal. Most eláruljuk neked is, mert Stygár László tegnap már amúgy is elárulta az Evolution közönségének, úgyhogy nem titok.

Számlázz.hu felhasználó növekedés

Nézzük először is a számokat. Szokatlanul dinamikus görbe, ahogy a Számlázz.hu felhasználószáma az elmúlt 13 év során nőtt. Ez az expanzió egyáltalán nem szerencse kérdése. Főleg, ha azt a mások által csodálkozva irigyelt néhány extra körülményt hozzátesszük, hogy:

  • mi nem találkozunk az ügyfeleinkkel,
  • nálunk nincs sales csapat,
  • és nálunk nincs klasszikus sales tevékenység.

Ami mindezek előtt szerepelt a prioritás-listán, hogy mindig is nagyon ismertük azt a kisvállalkozót, akinek szolgáltatunk: tudjuk, hogy szívesebben törődne saját bizniszével, mint a cége adminisztrációjával, hiszen mi is ilyenek voltunk a Számlázz.hu létrehozásakor. Neki fejlesztjük a terméket, épp olyan gondosan és olyan alaposan kényelmessé téve, mint ha magunknak csináltuk volna – amúgy pont ez történt, eredetileg nekünk készült.

Ismerd meg az ügyfeled és legyen egy jó terméked.

Tudtuk tehát, hogy

  • kik a potenciális ügyfeleink, és azt is, hogy
  • melyek a valós igényei.

Ez az alap…
Azonban a Számlázz.hu első öt éve is bizonyítja, hogy jó bornak is kell a cégér.

Ügyéltermelő marketing gépezet.

Tudatosan felépítettünk egy “gépezetet”, amelyben egyszerűen felül bedobjuk az érmét, alul kiesik a vevő. Sematikus az ábra, mert van benne sok apró nevesített és meg nem nevezett csavar, de ha egyszerűsítünk, így néz ki a dolog. Picit kibontva ezeket a lépéseket a következő történik:

  • célcsoport beazonosítás (kivel kommunikálok?)
  • kulcsszavak beazonosítása
  • PPC kampányok
  • Landing page-ek: pont az a content, amire vágyik/kattintott
  • regisztráció a freemium modellbe (konverzió)
  • jó a szolgáltatás → használja → elő fog fizetni (ha és amikor valóban szüksége van a nagyobb szolgáltatáscsomagra).

Tervezett cost/action →tervezett növekedés →maradéktalanul elköltve.

See, Thinh, Do, Care

Avinash Kaushik SEE – THINK – DO – CARE modellében tudatosan alkalmazott egyéb eszközeink:

  • blog – amit épp olvasol
  • ajánlórendszer – ahol te is ingyen #profi hónapokat szerezhetsz magadnak
  • Számlázz.hu Akadémia: YouTube-csatornánk egyik zászlóshajója
  • Számlázz.hu Műhely: IRL találkozások szexi témák köré szervezve (pl. művészek, gasztro, stb.)
  • és az adatvezérelt szolgáltatásajánló.

Mindezek alapján el kell árulnunk, hogy ha nem is A Bölcsek Köve, de a bölcsek egyik nagyon jól működő, ergonomikus köve bizony a kezünkben van. És nem félünk használni azt. Így összegezhető a legegyszerűbben:

  • Jó termék, majd:
    • célcsoport
    • elérhetőség
    • customer journey
    • a jó termék konvertál
  • EGYSZERŰ KÉRDÉSEK
  • EGYSZERŰ VÁLASZOK
  • TUDATOS LÉPÉSEK

Őszintén kívánjuk, hogy a saját iparágadban te magad is hasonló elvek mentén hasonlóan sikeres és szerethető bizniszt építsd fel magadnak – és nekünk, mindenki másnak – te is!

(Ha érdekel az előadás prezentációja, itt éred el a slide-okat.)

Első lépésként regisztrálj magadnak saját számlakibocsátó fiókot,

ingyen, akár most azonnal!

Regisztrálok

Hozzászólások

hozzászólás

Írta: | 2018-03-05T12:33:13+00:00 2018.03.01.|Tippek, trükkök, Velünk történt|0 hozzászólás

A szerzőről:

Újságíró is volt, PR-menedzser, szövegíró, szabadúszó tanácsadó, és kertész is. Igaz, utóbbi “hivatalosan” csak egy napig. Saját bevallása szerint a tartalomkészítés erre hasonlít leginkább, mert gondolat-magokat szór el, aztán figyeli, ahogy a fejekben szárba szökkennek a változások… A Számlázz.hu-nál tanúja volt a 15 000 regisztrált felhasználó kétszereződésének, háromszorozódásának, és a cégméret sokszorozódásának is. “Naponta ledöbbenek azon, hogy mennyire profi emberekkel dolgozom együtt. Szerencsére sokat találkozom a felhasználóinkkal, mert a videóinkban például állandóan őket faggatjuk, szóval ez rájuk is vonatkozik! :)”