Köszi szépen! Alig egy hete publikáltuk, és máris felbecsülhetetlen értékű visszajelzéseket és kérdéseket kaptunk tőletek az autokasszáról! Így rögtön össze is gyűjtöttük a legfontosabbakat ezek közül, és persze a hozzájuk tartozó válaszokat is.
Tudj meg még többet legfrissebb innovációnkról, ami a fintech-szcéna első 2017-es nagy bejelentése volt!
1. “Tényleg több óra adminisztrációt megspórolhatok vele naponta?”
Persze nem minden magyar vállalkozás rendelkezik 38 000 regisztrált felhasználóval (jó, most nem büszkélkedni akarunk, csak úgy mondtuk…:), ezért ilyen tetemes adminisztrációs terhet sem mindenki tud letenni, de a többség (a megkérdezettek 66,7%-a, ők már használják az autokasszát) heti 1-4 óra megtakarításról referált.
Írd meg kommentben, neked hány óra megtakarítást jelent majd az autokassza használata?
Mit gondolsz, hetente átlagosan hány órát takaríthatsz meg az adminisztratív feladataid automatizálásával?
(Forrás: autokassza használati kérdőív, Számlázz.hu)
2. “Van olyan eset, amikor a rendszer mégsem tud automatikusan párosítani?”
Igen, ha például az utalás közleményében nem stimmel pontosan a számla/díjbekérő száma, vagy a számlán/díjbekérőn szereplő rendelésszám, akkor kézzel kell párosítanod mindazokat a tételeket, amelyek az automatikus párosítások után megmaradtak “páratlanul”. Jó hírünk van azonban, több is! Egyrészt a rendszer öntanuló, vagyis beépített intelligenciával is rendelkezik, másrészt mi magunk is “tanítjuk”.
“HA a Számlázz.hu-ba érkező átutalás nem tud automatikusan ‘párosodni’ a fiókban levő számlával/díjbekérővel MERT üres az átutalás közlemény mezője, és EMIATT a banki átutalást kézzel kell párosítani a számlával, AKKOR a Számlázz.hu automatikusan küldhetne erről egy informáló/edukáló emailt a vevőnek, hogy legközelebb legyen kedves a számlaszámot beírni az átutalás közleményébe.”
A felvetés, amelynek ti adtátok az ötletét, megvalósítható! 🙂 A továbbfejlesztés folyamatosan zajlik, és mivel itt egy a hazai piacon teljesen egyedülálló, sőt még európai viszonylatban is igen ritka megoldásról van szó, ezért a kitaposott út helyett a ti javaslataitok alapján lépünk tovább vele.
3. “Már a PSD2 szabványt használja az alkalmazás?”
Nem! A szabvány ugyanis még nem lépett életbe. A Magnet Bank “szuperinnovatív”, hiszen jóval a szabvány megjelenése előtt ők már elkészítették (és felénk megnyitották) az API-jukat, de a hivatalos megnyitás várható dátuma 2018. január. Erről pl. itt olvashatsz többet: 7 dolog, amit nem biztos, hogy tudtál az API-ról
4. “Hogyan garantálható a banki adatok biztonsága? Például mostantól bárki utalgathat a számlámról?”
Természetesen nem lehet utalni, ez egyirányú adatáramlás – egyelőre. De a leendő PSD2 interfészről még nincsen publikus infó, az még bármilyen lehet!
Fel szokott még merülni kérdésként, hogy a tranzakció-történet mennyire érzékeny adat. Ezzel kapcsolatban pedig azt szoktuk mondani, hogy “amíg a posta milliószám kézbesít banki kivonatokat sima borítékban, normál küldeményként, addig nincs miről beszélgetni.”
5. “Milyen bankokkal várható következő fejlesztés?”
Külön köszönjük a visszajelzéseiteket azzal kapcsolatban, hogy mely bankokban látnátok szívesen következőként az autokasszát. Rengeteg tippet kaptunk!
VISZONT: ezzel kapcsolatban még nem tudunk információt adni.
Természetesen szeretnénk, ha előbb-utóbb minden felhasználónk hozzáférhetne az autokassza funkcióhoz, függetlenül attól, hogy hol bankol, de ezek a jövő megállapodásai és fejlesztései, haladjunk lépésről lépésre.
6. “Hogyan tovább autokassza?”
Készülünk arra, hogy a “tanuló szoftver” elgépelt azonosítókkal, hibás tranzakció-számokkal, és akár az összes hazai bankkal is működőképes legyen. Másfél éven belül a bankoknak kötelező lesz megnyitni a tranzakciós rendszereiket a sztenderd API-kkal, így ez egy teljesen reális célkitűzés.
7. Mi a legjobb az autokasszában, magán az adatszinkronon kívül?
Az, hogy automatikusan megcsinálja helyetted díjbekérő alapján a számlakiállítást! 🙂 Igen, ez van, ez létezik, erre képes az autokassza. Mi a menetrend?
1. Kiállítod a díjbekérőt és elküldöd a vevődnek.
2. Erre a vevőd átutalja az összeget,
3. ami megérkezik a folyószámládra.
4. Ekkor az adat megérkezik a számlakibocsátó fiókodba, és “párosodik” a díjbekérővel.
FIGYELJ: ekkor tökéletesen automatikusan a következő dolgok történnek:
5. A díjbekérő alapján kibocsátjuk a számlát.
6. A frissen kibocsátott számlát kifizetettre jelöljük.
7. A számlát elküldjük a vevődnek emailben,
8. végül a díjbekérőt töröljük.
Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?
