50 522 regisztrált ügyfél
26 392 499 kiállított számla

Online fizetési kisokos e-kereskedőknek

Az online fizetési megoldások bevezetésével és folyamatos bővítésével egyfelől felgyorsítható a vállalkozás innovációs fejlődése, ami a piacon maradás elengedhetetlen feltétele, másfelől olyan kényelmi szolgáltatást nyújt a felhasználók számára, amely a nap végén erősítheti a fizetési hajlandóságot. Milyen módszerekben érdemes gondolkodnod?

Drachma, pecunia, talentum. Tudjuk még, mik ezek? És hol vannak már azok az idők, amikor a kereskedőknek „xiquipilli”-vel, a kakaószemek sajátos egységével fizettek a vásárlók? Ahogy egy e-kereskedő sem örülne, ha a vásárlója beállítana hozzá például egy, a Yap-szigeteken alkalmazott hatalmas, malomkő formájú kőpénzzel, úgy a vevők is egyre inkább elvárják az új fizetési megoldásokat, hogy még kevesebb kényelmetlenséggel járjon az online vásárlás.

régi fizetőeszközök

Bár sajnos az értékpénzek kora is leáldozott, és már nem kaphatunk az arany és az ezüst természetes ötvözetéből, az elektrumból készült érméket (milyen jól is járnánk vele), mégis van lehetőségünk, hogy az elektrum helyett legalábbis elektronokkal közvetített fizetséghez jussunk – ha adunk rá lehetőséget a felhasználóknak!

A Számlázz.hu-nál több mint 1000 webáruházzal állunk kapcsolatban, így sok tapasztalatot szereztünk az elmúlt években az e-kereskedelmi és ezzel is összefüggésben az elektronikus fizetési megoldások területén. Mi is az elsők között alkalmaztuk a nemzetközi trendekből kiindulva az online fizetési szolgáltatást. Az e-kereskedők számára bizony kulcskérdés a fizetési megoldások könnyű és biztonságos alkalmazása a felhasználó számára.

A GKI Digital felmérése egyfelől azt mutatja, hogy a piaci koncentrálódás hatásaként, a korábbi években csökkenésnek indult készpénzes fizetés súlya ismét növekedő pályára állt: a készpénzes fizetések (boltban, átvevőhelyen és futárnál) aránya az egy évvel korábbi 57%-ról 2016-ban az összes vásárlásra vetítve 61%-ra emelkedett.

Fizetési megoldások webáruházaknál

Forrás: GKI Digital

Ezt erősíti meg az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatása is, amelyből kiderül, hogy az elmúlt évek tendenciáit követve a hazai webáruházakban a vásárlók továbbra is készpénzes utánvéttel, banki átutalással, illetve boltban, irodában történő készpénzes fizetési lehetőséggel találkozhatnak leginkább. Ez utóbbi elemzésben az érme másik oldalán azonban ott szerepel, hogy bár a legnagyobb részesedést továbbra is a készpénzes utánvét tudhatja magáénak mind a megrendelések számát, mind értékét tekintve, azonban a vásárlások számának és értékének több mint egytizede már bankkártyával került kifizetésre a tavalyi évben utánvétes átvételkor. Emellett több felhasználó igényel bankkártyás fizetést, mint ahány webáruház ezt biztosítja a részére.

A GKI Digital is ráerősít arra, hogy az online vásárlási megoldások között egyre többször találkozhatunk innovatív fintech megoldásokkal, mint például:

  • a virtuális tárca,

  • mobilfizetés,

  • fizetés linkből,

  • QR kódon keresztüli fizetés,

  • ismétlődő fizetések,

  • vagy akár a prepaid kártya-alapú fizetés.

Annak ellenére tehát, hogy egyelőre a készpénzes kifizetések túlsúlyban vannak, az e-kereskedelmi szereplők nem maradhatnak le az elektronikus fizetési megoldások tekintetében sem, mert a piac előbb-utóbb lehagyhatja őket. Valamint ennek a szektornak felelőssége is edukálni a felhasználókat, akik akkor tudják használni az új technológiai szolgáltatásokat, ha elengedő információt kapnak róla, ezáltal megbíznak benne, és az elterjedtség miatt nem ütköznek akadályba a használatakor sem.

A fentiek alapján milyen fizetési megoldásokra érdemes felkészíteni a webshopodat a jobb ügyfélélmény biztosításához?


Fizetési megoldások - ügyfélélmény


#1 Bankkártyás utalások – #aszeretőfeleség

A virtuális POS-terminál, leánykori nevén bankkártya elfogadás bizony nemcsak egyre vonzóbb a vásárlók számára, hanem egyenesen belépési küszöb az e-kereskedelmi világba. A siker egyik jele, ha olyan mennyiségű megrendelést kapsz, ami miatt a készpénzes számlakiállítás rögvalósága csupán egy rossz emlék, amitől szabadulnál. Olyan e-kereskedelmi megoldás ez, mint egy jól működő házasság: megadja a szükséges hátteret és támogatást, amellyel nyugodtan lehet aludni.

Ezek történhetnek bankfüggetlen módon, valamint bankkal együttműködésben egyaránt. Ebben az esetben a szolgáltatók általában tranzakció alapú árazással dolgoznak, tehát nincs havidíj, illetve hűségidő sem.

Az ilyen rendszerek megoldási lehetőséget biztosítanak a fizetési oldal beágyazására a webshopban, sőt akár in-app, avagy mobil applikációból indított vásárlásokra is.

Online kártyaelfogadó banki megoldások az OTP, CIB, FHB, MKB, Budapest Bank és K&H kínálatában is szerepelnek. Nálunk az OTP Mobil a Számlázz.hu stratégiai partnere, és az általuk fejlesztett SimplePay online fizetési szolgáltatás a banki internetes kártya elfogadási szolgáltatásra épülve saját jogon, rugalmasabb konstrukcióval, testre szabható megoldást kínál. A szolgáltatás a gördülékeny és egyszerű csatlakozás mellett olyan kényelmi funkciókat is kínál, mint például a szerződés online megköthető, nincs szükség személyes megjelenésre. A szerződéskötést követően akár néhány órán belül aktiválható a számlakibocsátó fiókban az online kártyaelfogadás. Nincs szükség cégkivonatra, bonyolult bevizsgálásra, sem pedig technikai/programozási projektekre.

Bankfüggetlen megoldásokat nyújtanak az ún. online fizetési szolgáltatók, azaz internet payment service provider cégek (IPSP), amelyek a bankok kártyaelfogadási rendszerét használva nyújtanak a fent említett bankokhoz hasonló online fizetési szolgáltatásokat. Ilyen például a Borgun, a Wirecard, vagy az Escalion.


#2 Virtuális tárca – #arugalmasbaratno

Egy új kapcsolatban megtalálható rugalmassággal kezelhető pénzügyi megoldás a virtuális tárca, amely segítségével a vevők előzetesen feltöltött egyenlegüket tudják felhasználni az online vásárlások során. Ez kisebb értékű tranzakciók esetében kiemelten kedvelt szolgáltatás, és az e-kereskedő számára is jó hír, hogy számláján az ilyen jellegű kifizetések általában azonnal jóváíródnak.

Ezzel a megoldással a vásárlók egy jól ismert, és ezáltal megbízhatónak tartott fizetési szolgáltatónál intézik a vásárlásokat. Ezzel az e-kereskedőknek nem szükséges saját fizetési megoldás fejlesztése, és egyfajta védelmet is nyernek a visszaélésekkel szemben.

A PayPal valószínűleg a világ legnépszerűbb online fizetési megoldása: olyan virtuális pénztárca, amelyet a felhasználó a legkülönbözőbb módokon tölthet fel, és használatához csak PayPal e-mail címre és jelszóra van szükség. Érdemes megvizsgálni ugyanakkor a tranzakciós költségeket is, de nem véletlenül vezető szolgáltatóról beszélünk.

Volt egy elképzelés anno, miszerint a vevők majd a mobiljukban fogják tárolni a bankkártyáikat, a hűség-, kupon- és klubkártyákkal együtt, azonban ez nem hozta be a hozzá fűzött reményeket… A Magyar Telekom 2014 decemberében létrehozta ugyan a mobiltárca szolgáltatását, azonban a hűség-, kupon- és klubkártyák nem terjedtek el, és virtuális bankkártyát is csak az OTP bocsátott ki. A Telekom április 1-én meg is szüntette ezt a szolgáltatását. Persze már májusban elindult egy új mobiltárca cunami olyan szereplőkkel, mint Gránit Pay, MKB Pay, Telenor MobilPass a Budapest Bankkal. Viszont érdemes ezeket megvizsgálni, mielőtt belevágunk, mivel nem mindig kapunk olyan digitális ügyfélélményt, amelyért hajlandóak lennénk akár felhasználóként is élni egy ilyen lehetőséggel.


#3 Payment Gateway megoldások – #abaratikor

A payment gateway szolgáltatás a fizetési lehetőségeket kínáló “online kapu”. Olyan, mint egy baráti társaság, ahol sok szereplő van, különböző karakterekkel, mégis közös célokkal. Ez a sokoldalúság nemcsak a fizetési szolgáltatók közötti választás szabadságában nyilvánul meg, hanem az olyan megoldások palettája miatt is, mint például a bankkártyás fizetés, számlanyitás, mobilon történő működés, amelyek egyaránt megoldhatóak ezzel a platformmal.

A tranzakciókat a Payment Gateway azonnal, valós időben visszaigazolja, ezáltal biztosítja, hogy mindaddig ne történjen teljesítés a webáruház részéről, amíg nem ismert a vásárló szándéka, ezzel a webshopok pénzügyi folyamatai tervezhetőbbé válnak. Az életünk egyszerűsítése érdekében javasolt szerződést kötni olyan szolgáltatókkal, amelyek közvetlen gateway kapcsolatot tudnak biztosítani az e-kereskedők számára annak érdekében, hogy felhasználóik több kényelmes megoldásból válogathassanak. Itt nézz körül, ha tájékozódnál: BigFish Payment GatewayBorgun, Transgate.

Ez az ún. aggregált fizetési megoldás most kezd el igazán terjedni, a Számlázz.hu-ban pedig már stratégiai partnerségben dolgozunk a BigFish Payment Gateway-jel. Ennek egyik legfőbb előnye az, hogy felhasználóink az összes népszerű kártyatípussal fizethetnek a banki és szolgáltató partnereink közreműködésével.

Online fizetési megoldások - ügyfélélmény


Miért jó ez a Számlázz.hu ügyfeleinek is?

Ebben az esetben nálunk az történik, hogy ha be van kapcsolva a vevői fiókod az ügyfeled számára, akkor a számlaértesítő elküldését követően a vásárlód akár interneten keresztül is kiegyenlítheti a számládat. Amennyiben pedig díjbekérőt küldesz, akkor a kifizetés megtörténte után a számlát automatikusan elkészítjük és továbbítjuk vevődnek.

E-kereskedő vagy? Akkor zárásként mindenképpen azt ajánljuk, hogy vedd számba a lehetőségeket, és állítsd össze vásárlóidnak a leghatékonyabb megoldásokat. Ezzel a saját üzletedet is erősítheted, és nem utolsó sorban visszatérő vendéggé varázsolhatod a felhasználódat.

Hogy a felhasználóknak milyen előnyöket szolgáltatnak az egyes online fizetési megoldások, mint például a prepaid és virtuális kártyák, arról egy következő cikkünkben osztunk meg hasznos információkat.

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban?
Tedd fel kommentben, és válaszolunk!

Még nincs számlakibocsátó fiókod?
Regisztrálj ingyenesen, és használd korlátlanul!

Regisztrálok

Hozzászólások

hozzászólás

Szerző: | 2017-06-20T10:32:58+00:00 2017.06.19.|Fintech, Vállalkozás 3.0|0 hozzászólás

A szerzőről:

Az ex-csellista bölcsészből lett közgazdászok ritka táborába tartozó hibrid marketinges, amolyan kreatív körbe oltott Rubik-kocka. Hívószavai: digitális, startup, üzletfejlesztés. Vezetett startup inkubátort, szervezett hazai és nemzetközi vállalkozásfejlesztési programokat, a marketinget nem az árazás, hanem a tartalom felől közelíti meg. Az #autokassza fintech megoldás projektvezetője, kedvenc hestegjei: #fintech #vallalkozas3.0. "Ahogy egyik kedvenc innovátorom, Tony Stark mondta: Néha előre kell rohannod, mielőtt újra sétálhatsz! Mi is azért feszegetjük a határokat, hogy a Számlázz.hu felhasználói minél több innovációhoz juthassanak, amivel sikeresebben építhetik vállalkozásukat."