Szeretnél még több szabadidőt, még kevesebb adminisztrációt, még több egymozdulatos folyamatot, még egyszerűbb számlázást? Friss fejlesztésünknek a könyvelők örülhetnek igazán, vagy azok, akik magánszemélyként lakást adnak ki, vagy azok, akik bármiféle „rendelkezésre állást” biztosítanak ügyfeleiknek.

A folyamatos teljesítésű szerződésekről – más néven: időszakos elszámolású ügyletek – az Áfa törvény 58.§-a rendelkezik. Tipikusan folyamatos teljesítésű ügyletek például a lakásbérbeadások, a munkaerőkölcsönzés, a könyvelés, vagy bármilyen, jellemzően “rendelkezésre állásról” szóló szerződések teljesítései.

A Számlázz.hu lehetőséget ad arra, hogy ilyen ügyletek számlázása esetén a számlán jelöld: itt folyamatos teljesítésű szerződésről van szó. Ehhez egyetlen jelölőnégyzetet kell bekattintanod:

Amit fontos tudnod erről a jelölőnégyzetről:

  • Ez az információ semmilyen formában nem jelenik meg a számlán.
  • Ha bizonytalan vagy, hagyd üresen ezt a mezőt (esetleg megkérdezheted a könyvelődet).


Mi értelme jelölni a folyamatos teljesítést, ha ez a számlán nem jelenik meg?

A válasz a számla utóéletében, azaz a könyvelői oldalon van: ezeknek a számláknak a könyvelése egyedi módon történhet. Jó hír tehát a könyvelőknek, hogy:

  1. a számla “folyamatos teljesítés” jellege már megadható számlaszerkesztéskor
  2. ez az információ azonnal és online megjelenik azokban a könyvelési rendszerekben, amelyeket a könyvelő összekapcsolt a számlázási fiókkal. Erről részletes információt itt találsz.

Mindez egy lépéssel közelebb visz minket ahhoz a vízióhoz, amiről többször is írtunk (legutóbb itt: “Add át utálatos feladataid a robotoknak!”). Ennek lényege a teljes automatizáltság, amikor a gépesíthető, programok által végezhető feladatokat nem emberek végzik, hanem például a Számlázz.hu-ba épített Digitális Pénzügyi Asszisztens. Ő az, aki képes átküldeni az éppen kibocsátott számla adatait a könyvelési rendszerbe (azonnal, online), és ott ez a számla a beépített szabályrendszereknek köszönhetően azonnal “le is könyvelődik”. Nyilván ez így nem tud megtörténni a kibocsátott számlák 100 százalékánál, de ha egy 60-70-80 százalékos arányt el tudunk érni, máris ennyivel csökkentettük az emberi erőforrás ráfordítás szükségességét.

Ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy a könyvelők csak délig dolgoznak majd, vagy éppen kétszer annyi vállalkozást tudnak kiszolgálni. 🙂

Csatlakoznál te is az okos automatizmusokat használó vállalkozók közösségéhez?