Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2023.12.12. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
A vállalkozásod működtetése során valószínűleg rengeteg nemszeretem feladattal találkozol: talán a jobbik eset az, ha teljesen tisztában vagy azzal, hogy mit, hogyan és mikor kell tenned a cél elérése érdekében. De vannak olyan mumus feladatok, amelyeknél magas lehet a bizonytalansági faktor, így nagy stresszt okozhat benned és még a vállalkozásodra is negatív hatással lehet: ez az, amikor sok a kintlévőséged és foglalkoznod kell a követeléskezeléssel.
Előfordul, hogy a szolgáltatás/ügylet már rég teljesült, az ügyfél viszont nem fizeti ki a számlát. Hogy milyen lehetőségeid vannak ilyenkor, arról írtunk egy blogcikket korábban, itt elolvashatod. Ha a felszólító levelek nem vezetnek eredményre, ügyvédhez fordulhatsz, fizetési meghagyást kérhetsz, majd jöhet a végrehajtási szakasz, végső soron remélhetőleg ezzel sikerrel jársz.
Ha az ügyvédi és jogi megoldásokhoz folyamodsz, de még nincs gyakorlatod abban, hogyan kezeld ezt a – valljuk be, kellemetlen – helyzetet, akkor bizony sok minden kavaroghat a fejedben, ami bizonytalanná tesz téged, és sok kintlévőség esetén a vállalkozásod működését is.
Milyen aggodalmak és tévhitek kavarognak a vállalkozó fejében, ha követeléskezelésről van szó? Nézzük!
1. “Minden percét sajnálom, amit elvesz az életemből”
A legfontosabb minden vállalkozó számára: az IDŐ. Ezt nem is kell nagyon magyaráznunk: ha úgy döntesz, hogy utánamész a pénzednek, és már túlvagy az automatikus levélküldésen, akkor lépned kell. Sokan azt gondolják, hogy ezt a lépést fizikai értelemben is meg kell tenniük, vagyis el kell menni az ügyvédhez, ahova bejutni akár hetekbe is telhet, majd az egyeztetési folyamat is órákat, napokat vehet el az értékes munkaidőből. Teljesen jogos félelem, de szerencsére ez itt már a 21. század, amikor már ezt is intézheted online. Téves, hogy ami már ennyire hivatalos dolog, az nem működhet online! Már egyenesen a Számlázz.hu fiókodból útnak indíthatod az ügyvédi levelet, amit azonnal készít is az ügyvédi partnerünk, és hamarosan ott is lesz a vevőd (fizikai) postaládájában. Időben ez neked? Körülbelül 3 perc!
2. “Idegőrlő folyamat, irtózom a személyes ügyintézéstől”
Ügyvédhez menni macera, és komfortzónán kívüli dolog – érthető módon sokan így gondolják. Ha már hivatalos személyhez fordul a vállalkozó, akkor valószínűleg úgy érzi, hogy kicsúszott a kezéből az irányítás, nincs több eszköze arra, hogy fizetésre bírja az ügyfelet. Ez már eleve egy stresszfaktor, az ügyvédi procedúra pedig elsőre ijesztő lehet, ami még inkább növeli a vállalkozó bizonytalanságát.
Amennyiben online indítod a folyamatot, nemcsak időt spórolsz, de az érzéseiden is segítesz: nem kell ügyvéddel találkoznod, mindenféle személyes ügyintézéstől és procedúrától megkíméled magad.
3. “Körülményes, nem tudom, hogy zajlik”
Mikor indulhat végrehajtás, mi szükséges hozzá, mi a folyamat, mi az a fizetési meghagyás, ki intézi, mennyi idő? Huhhh… Ha ennek mind személyesen utánajárnál, akkor aznapra dobj el minden feladatot! Ez ilyen hivatalos út, ami valószínűleg körülményes és bonyolult – gondolhatnád, ha a nulláról kezdesz neki a dolognak. Nos, ha a Számlázz.hu követeléskezelési megoldásai közül választasz, akkor szerencsére az információkat egy csomagban megkapod tudástárunkban, szóval megkímélünk mindenféle guglizástól, a folyamaton pedig szépen végigvezet a rendszer.
4. “Nem tudom követni, átláthatatlan az egész”
Ha az ügyvéded intézi a behajtást, akkor a folyamatot ő látja, a státuszokról ő informál téged – megbeszélés kérdése, hogy ez mikor történik, de ha érdekelnek a részletek, akkor minden bizonnyal telefonon kell zargatnod őt, hogy segítséget kérj. Nemcsak a folyamat lesz nehezen követhető vagy egyenesen követhetetlen számodra, de arra is panaszkodnak a vállalkozók, hogy sokszor az árazás sem egyértelmű számukra. Ha van egy rendszer, amelybe belépve mindig percrekész, részletes adatokat látsz, akkor az követhetővé teszi a folyamatot, az árazással kapcsolatban pedig szintén pontos információkat kapsz. Ha a Számlázz.hu-ból indítasz ügyvédi vagy jogi követeléskezelési ügyet, akkor a számlázódból egy kattintással a Payee felületére juthatsz, ahol látod az aktuális állapotot és a teljes folyamatot is.
5. “Kellemetlen, megromlik a kapcsolat az ügyfelemmel”
Egy ponton túl a vállalkozó már nem akar az egész tartozás-dologgal foglalkozni, és ez teljesen érthető. Nemcsak azért, amit fentebb is írtunk, mert ez az egész gyakorlatilag csak nyűg, hanem sokszor azért is, mert a kellemetlenség miatt tartanak az ügyféllel való konfrontálódástól. Inkább hosszú távon egy jó kapcsolat, mint rövid távon a pénz? Bizony van, amikor ez is szempont! Ha egy harmadik felet bízol meg az ügy lebonyolításával, akkor ettől a kellemetlenségtől megszabadulsz, ugyanis egyáltalán nem kell kommunikálnod a vevőddel, ráadásul partnerünk arra törekszik, hogy az intézkedés során a jó kapcsolat megmaradjon köztetek.
5+1 “Többe kerül foglalkozni vele, mint amennyit ér a tartozás”
Végül, de nem utolsósorban jöjjön az a szempont, ami az idő mellett talán a másik legfontosabb tényező a vállalkozónak. Ha a teljes folyamatot nézed, az idő- és pénzráfordítást, és ezt az egészet forintban számolod, akkor bizony lehet, hogy megijedsz, és hagyod az egészet a fenébe, mert egyszerűen “nem ér annyit”. Nos, ha a folyamatot “automatizálod” a Számlázz.hu-val, és online intézed, akkor igazán kedvező díjakat találsz minden követeléskezelési megoldás mellett.
Előfordulhat, hogy a fent említett tévhitek a hagyományos követeléskezelés esetén valódiak lehetnek, de nem kell ezzel stresszelned magad előre! Mindenesetre ha vannak kintlévőségeid, és csak egy piros sor is eszedbe jutott a fentiek közül, akkor érdemes elgondolkodnod azon, hogy a Számlázz.hu ügyvédi és jogi követeléskezeléskezelési megoldásai közül válassz, mert a lényeg tehát: egyszerűen egyszerűbb online.