Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.10.07. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

A Számlázz.hu egyik legnépszerűbb szolgáltatása az automatikus számlakibocsátás, amit mi Számla Agent-nek hívunk. Ez gyakorlatilag egy API, amely lehetővé teszi, hogy a számlázás automatikusan, emberi kéz pötyögtetése nélkül történjen meg. Sok webshop számláz ilyen módon a legkisebb mikrovállalkozóktól kezdve egészen az óriás, piacvezető magyar e-kereskedelmi áruházakig.

A Számla Agent azonban nemcsak számlakibocsátásra képes – ha rendelkezésre áll emailcím, akkor a számlaértesítő emailt is kiküldi a vevőnek. Nagy kérdés azonban, hogy ilyenkor mi lesz a Számla Agent által a vevő felé kiküldött email szövege és tárgya? Ez fontos kérdés lehet például az email szövegének egyediesítése szempontjából.

Tekintsük át az ezzel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat!

1. Számlaértesítő emailt egyszerre több címre is küldhetsz.

Egyszerűen vesszővel elválasztva sorold fel az emailcímeket, pl. kiss.jozsef@alma.hu, „nagy.sandor@korte.eu”. A Számal Agent felismeri, hogy itt több emailcímre kell elküldeni a levelet, és ki is küldi az összes címre.

2. Email szöveg és tárgy: alapértelmezetten a fiók beállításainál megadottak játszanak

Ha nem adsz meg külön email szöveget és tárgyat, akkor a Számla Agent a fiókban beállított alapértelmezett email szöveget és tárgyat használja majd.

3. Megadhatsz tetszőleges szöveget

Gondolom a fentiek alapján kitaláltad, hogy az automata számlázód képes lehet arra, hogy minden egyes Számla Agenten keresztül kibocsátott számlához egyedi számlaértesítő szöveget és tárgyat adjon meg. Ez annyit jelent csupán, hogy amikor a webáruházad a számla adatait elküldi a Számla Agent felé, adj meg bármilyen hosszú szöveget, és bármilyen (egysoros) email tárgyat. Ezzel vevőid „testére szabhatod” a számlaértesítő email szövegét.

4. Szólítsd meg a vevőd!

Kezdd a számlaértesítő email szövegét így:

A lényeg: a megadott szövegben a [vevőneve] részt a Számla Agent automatikusan kicseréli a vevőd nevére, valahogy így:

5. Hivatkozz a vevői fiókra!

A vevői fiókból ügyfeled letöltheti a számára kibocsátott számlákat (sőt, ki is fizetheti azokat). A számlaértesítő email szövegében elhelyezhetsz hivatkozást a vevőd egyedi, saját fiókjára:

Ez a következőképpen néz majd ki az emailben:

+1 tipp: Időnként szükség lehet webáruházad újraindítására

Ha a számlakibocsátó fiókod beállításait módosítod (böngészőben), akkor az így végrehajtott változások nem minden esetben jelennek meg azonnal a webáruházadban. Ha például a Számlázz.hu-s fiókodban megváltoztatod a számlaértesítő email alapértelemzett szövegét, akkor az új szöveget a webáruházad csak újraindítást követően „látja” majd.

Ezt például WooCommerce webáruház esetén a következőképpen teheted meg:

          „Ha a szamlazz.hu rendszerében beállítjuk az új email értesítő szöveget,  
          akkor a Integration for Szamlazz.hu & WooCommerce plugin beállításainál  
          (Woocommerce – Beállítások) a szamlazz.hu belépési crediteket törölni,  
          menteni, majd újra beírni, így újra kapcsolódik a plugin a  
          szamlazz.hu-hoz és így az új beállítások szerint küldi a mailt.”

 
(forrás: Erdélyi Norbert , netjet.hu)

Az automatikus számlakibocsátásról részletes információt találsz ezen az oldalon.

Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?

KIPRÓBÁLOM MOST