Hajlamosak vagyunk csak azokat a teljesítményeket és sikereket észrevenni, azokat az embereket ünnepelni, akik a leginkább előtérben vannak vagy a leghangosabbak. Pedig, ahogy mondani szokták, a hétköznapi hősök köztünk járnak. Nekünk (és több mint 600.000 ügyfelünk számára) ilyenek a mi ügyfélszolgálatos kollégáink, akik ismét hatalmas elismerést zsebeltek be: az Európai Ügyfélközpontúság Díj versenyén 5. helyezést értünk el!
Számtalan hangzatos szlogent és világmegváltó gondolatot fogalmaznak meg egyes cégek a vállalati értékeik között, melyek ha a mindennapi működés során megvalósulnak, akkor tényleg betöltik szerepüket, és inspirálóak lehetnek. Ha viszont nincs mögöttük valódi tartalom, üres sallangokká, elcsépelt frázisokká válhatnak, és így épp az ellenkező hatást érik el, mint amit szerettek volna.
Az ügyfél az első
A Számlázz.hu-nál arra, hogy az “Ügyfél az első”, nem kell emlékeztetni magunkat, például úgy, hogy a HR-osztály (ami nincs is 🙂 ) körbeküldi a havi hírlevelében. Büszkén állíthatjuk, hogy nálunk ez minden kolléga esetében alapvetés. Divatosan úgy is fogalmazhatunk, hogy ez egy életérzés, amit a Számlázz.hu-nál bárki tapasztalhat, aki kapcsolatba kerül velünk. Már az alapítók is abban a szellemben kezdték fejleszteni a számlázót, hogy értéket teremtsenek, és ma is ez lebeg a szemünk előtt minden új projekt indulásakor. Figyelünk az ügyféligényekre és az ügyfelek folyamatos támogatására (a számlázó használatát és vállalkozásuk fejlesztését, hatékonyabbá tételét illetően is).
Ennek megfelelően az ügyfélelégedettség a mi igazi mérőszámunk. Létezik erre házon belüli mérés, folyamatosan kérünk (és kapunk is) visszajelzést felhasználóinktól (az igazán szívhez szólókat meg is osztjuk minden kollégával).
“…rendkívüli az az erőfeszítés, kedvesség és szakmaiság (bármilyen sorrendben írhattam volna), ami megnyilvánul a munkájukban, igazán büszkék lehetnek önmagukra!”
És nem egy versenyen is elindultunk már, nem feltétlenül a díj miatt, hanem hogy lássuk, mennyire eredményes az ebbe fektetett munkánk, jó-e az irány, amerre haladunk. Ilyen pl. a Client First “Kiváló Kiszolgálás” versenye, ahol idén negyedszerre lettünk díjazottak, és másodjára állhattunk fel a dobogó 1. fokára (immár nagyvállalatokkal közös kategóriában).
European Customer Centricity Awards 5. helyezés
Nemrégiben pedig arra adtuk a fejünket, hogy Magyarország határait átlépve, egy neves európai megmérettetésen is bemutassuk magunkat és az ügyfélkiszolgálási módszereinket, eredményeinket, törekvéseinket. Nem volt kis falat már a pályázat benyújtása sem, hiszen a több oldalas (angol nyelvű) írásos anyag mellett videós bemutatót is készítenünk kellett. Mindent házon belül, csapatmunkával, rengeteg jó hangulatú ötletelés eredményeként állítottunk össze, és úgy voltunk vele, ha nem is nyerünk, már azért megérte, hogy még jobban összekovácsolt minket ez a feladat. Nem mellesleg jó érzés volt összeszedni, és rendszerezve áttekinteni, milyen nagy utat is járt be ügyfélszolgálatunk csapata és a kiszolgálás minősége (és sebessége) az elmúlt néhány évben.
Nagy örömünkre a European Customer Centricity Awards komoly, szakmai zsűrije is úgy találta, hogy igazán kiemelkedő, amit a Számlázz.hu elért és csinál nap mint nap. Olyannyira, hogy a kétfordulós versenyen, a több száz pályamű közül a B2B (business-to-business, azaz magyarul vállalkozástól vállalkozásig) kategóriában az 5. helyezést ítélte meg nekünk. Külön öröm, hogy a díjátadót Budapesten rendezték meg, így személyesen is részt vehettünk rajta.
És itt még nincs is vége. Ezzel az eredménnyel automatikusan kvalifikáltuk magunkat a világversenyre. Viccesen szoktuk mondogatni, hogy a “végtelenbe, és tovább…”. 🚀 Hát, arról egyelőre nem volt szó, hogy a világverseny után intergalaktikus kihívásokkal is szembe kellene majd néznünk, de ha mégis, ügyfélszolgálatos kollégáink a rejtett fiókjaikból előhúzhatják (képzeletbeli) szuperhős-köpenyeiket, és fogadni mernénk, hogy a mi szívünk és a világverseny meghódítása után azt a küldetést is sikerre vinnék. 🦸 Szépen, csendben, szinte megbújva a háttérben, de annál nagyobb lelkesedéssel, szakértelemmel és kitartással.