Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.03.31. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Az elmúlt években volt szerencsém együttműködni hazai és nemzetközi startupokkal, mikro-, kis-, és középvállalkozásokkal egyaránt. Azt tapasztaltam, hogy napjainkban olyan digitális paradigmaváltás zajlik, amely nem egyszerűen eszközökről, hanem az azokat megteremtő vállalkozói szemléletről szól. Mit tanulhatunk ebből az új szemléletből, és hogyan segít ebben a Számlázz.hu?

Korábban a kkv-k gyakran hangoztatták, hogy azért vannak nehéz helyzetben, mivel a nagy halak megeszik a kis halakat, tehát a nagy cégeknek több pénzük és erejük van, hogy lenyomják a kicsiket a piacon. Viszont az idők változnak, így már nem teljesen igaz, hogy a nagy játékoson rátelepedhetnek a kisebbekre. Különösen jó példával szolgálnak erre az elmúlt években szemünk előtt lezajló startup ökoszisztéma robbanásának szereplői, amelyekre jellemző, hogy egyedi innovatív technológiáikkal, gyors reakcióidejükkel, és a felhasználókkal kialakított interaktív párbeszédek segítségével sok esetben megelőzik a nagyvállalatokat, amelyek nem képesek erre a típusú üzletfejlesztésre.

A gyors hal megeszi a lassút
Az az igazság, hogy innovációs vákuumban élünk, amire a startupok és kkv-k éppen felépítésükből adódóan gyorsabban adhatnak választ, mint az adminisztrációs útvesztőktől és túlbonyolított döntési mechanizmusoktól szenvedő nagyvállalatok, amelyeknél az innováció gyakran elvész a döntési folyamatok útvesztőjében. Ezzel kapcsolatos “a gyors hal megeszi a lassút” kifejezés, amely Klaus Schwab-tól, a World Economic Forum alapítójától származik (és elhangzott a legutóbbi Számlázz.hu Műhelyen is). Arra utalt vele, hogy azok a cégek, amelyek gyorsan adaptálják a digitális paradgimaváltás eszközrendszerét, felhasználják ezeket a fogyasztói kommunikációra és termékfejlesztésre, az új üzletfejlesztési megközelítések és technológiai eszközök alkalmazása révén méretüktől függetlenül piaci előnyre tehetnek szert lassabb versenytársaikkal szemben.
Jó példa ennek a szemléletnek az alkalmazására a túlnyomóan mikrovállalkozásokból álló startup szektor (egykor a Számlázz.hu is az volt), ahol az ötlet vagy termék csak 1%-ot ér a siker felé vezető úton, míg a kivitelezés módja 99%-ot. Ennek során a startupok folyamatos technológiai megújulással és a felhasználói igények folyamatos monitorozásával tudnak életben maradni versenytársaikhoz képest. Olyan cégek nőttek fel ezzel a típusú megközelítéssel, mint a Facebook, a Ustream vagy a TransferWise, hogy csak néhányat említsünk.
A sikerek csak részben köszönhetőek az új technológiáknak, amelyek egyre csökkentették a vállalkozások indításának “beülési költségeit”. Emellett kollaborációk indultak, hasonló szemléletű vállalkozók nemzetközi együttműködéseket alakítottak ki, és felhasználták, előnyükre fordították az új lehetőségeket. Az új alkotói közösségekbe pedig a márkákakat kívülről formáló felhasználók is beléphettek.

Hogyan álljunk neki?
Ahogy napjainkban már nem szükséges ragozni, miért telepítsünk email alkalmazást telefonunkra, vagy hogyan egyszerűsíti életünket egy webshop rendelés, úgy olyan automatizmusoknak is meg kell jelennie a kisvállalkozások körében, mint például:
  • perszonalizált tömeges e-mail kiküldés,
  • személyre szabott tartalmak és hirdetések megjelenítése a potenciális és meglévő ügyfeleinknek,
  • A/B tesztelés
  • vagy adatbázis szegmentálás.
Ezek megvalósításához pedig olyan költséghatékony megoldások állnak rendelkezésünkre, mint a MailChimp, Buffer, Unbounce, Target Hero, Mad Mimi, vagy a MailJet. Ezek a digitális eszközök arra a szemléletre épülnek, hogy segítségükkel jobban megérthetjük és kiszolgálhatjuk ügyfeleinket, ami a nap végén a siker egyik legfontosabb tényezője. Ezek használatával a célunk nem más, mint hogy egyre hatékonyabban érjünk el új ügyfeleket, akikkel egyszerűen és gyorsan építhetünk kapcsolatot, olyan módon, hogy mindeközben időt és energiát szabadítunk fel a felhasználói igények alapján történő üzletfejlesztésre. Akik felismerik ennek jelentőségét, azok előbb-utóbb elérkeznek az üzletviteli automatizmusok kialakításának igényéig is, és itt lépünk be mi a képbe.

Online számlázás

A számlázás önmagában bizony vérszegény témának tűnik. Hiszen mi történik? Bejön az igény, megállapodunk, leszállítjuk az ügyfélnek a terméket vagy szolgáltatást, és a végén kiállítjuk a számlát. Ennyi. Izgalmasabbnak tűnik valószínűség-számítási tankönyveket olvasgatni (vagy csak én nem szerettem ezt az egyetemen?). De csak ennyi lenne? Szerintem nem!

Úgy gondolom, az online számlázással a Számlázz.hu a vállalkozás szívcsakrájánál lép be az üzleti folyamatba, hiszen kevés annál boldogítóbb érzés van, mint amikor kiállíthatjuk a munkánk eredményeként a számlánkat. Talán csak az, amikor beérkezik a kívánt összeg a fiókunkba! 🙂 A szív szanszkrit neve egyszerre jelent elfogadást és adást is. A szívcsakránkkal való foglalatosság azt jelenti, hogy egyensúlyba hozzuk az adás és elfogadás arányát. Mi lehetne szebb és megfelelőbb analógia a számlázásra? 🙂

Tény ugyanakkor, hogy a számla kiadás és befogadás folyamatával manuálisan senki nem szeret foglalkozni. Van egy jó hírem: többé nem is kell! Jobb érzés, ha az ember a szakmájára, vállalkozására koncentrálhat, és az adminisztratív folyamatokat automatizálja. És ha ez megtörtént, akkor esetleg a munka mellett még a szabadidőre és a családra is több idő juthat, ami túlmutat az üzleti érdekeken is. Ez így egyszerűnek tűnik, azonban egy nagyon fontos szemléletbeli paradigmaváltás szükséges a megértéshez és alkalmazásához.

A Számlázz.hu által nyújtott e-számlázás azt tudja biztosítani egy kisvállalkozás számára, ami a fentebb taglalt sikertényezőkkel közös: egyszerű, gyors, olcsó, és trendi (és még a könyvelők is szeretik). Ezektől pedig kifejezetten profibban és hatékonyabban tud működni egy startup vagy egy kkv, hiszen időt, pénzt és energiát spórol vele.

Ha pedig az új szemlélet már adott, akkor egyre könnyebb lesz elfogadni, hogy ezekkel a digitális megoldásokkal olyan új lehetőségeket is beengedünk cégünk életébe, mint:

…és így tovább.

Vállalkozás 3.0

Amikor csatlakoztam a Számlázz.hu csapatához, azzal tisztában voltam, hogy egy kiemelten innovatív cégbe érkezem. Amit viszont kifejezetten szeretek benne, hogy első sorból követhetem azt a hihetetlen változatos és értékteremtő fejlődést, amely során egyre többet tudunk segíteni a hozzánk csatlakozó hazai vállalkozóknak, ami túlmutat az online számlázás által nyújtott szolgáltatásokon is. Ahogy már olvashattátok nálunk: “A Számlázz.hu-hoz akár felhasználóként, akár együttműködő partnerként csatlakozó vállalkozások nagyrészt hasonlóan élnek és alkotnak; a tervezettség, a pozitív gondolkodás, a lendületes, innovatív hozzáállás pedig közös sikertényező”.

Azok a vállalatok, amelyek megértik ennek az új világnak a filozófiáját, és az új digitális eszközök alkalmazási lehetőségeit, kreatív stratégiák segítségével az üzletfejlesztés új dimenziói tárulnak fel előttünk. A tanulság az, hogy beléptünk a “Vállalkozás 3.0” világába, ahol vízió és innováció találkozik, és a folyamat végén valódi értékteremtés jön létre, amelynek legfőbb nyertese az ügyfél!    

A Vállalkozás 3.0 sorozat folytatódik!

 

Lépj be a „Vállalkozás 3.0” világába!

Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?

KIPRÓBÁLOM MOST