Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2021.01.18. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

FRISSÍTÉS: 2021. január 4-től eltörölték a számlázóprogramok bejelentési kötelezettségét a NAV felé, így ezentúl nem kell bejelenteni az ÁNYK-n keresztül a számlázóprogram használatát. Részleteket itt olvashatsz erről. 

Ügyfélszolgálatunkhoz érkezett kérdés:

NAV bejelentési kötelezettség

A közelgő NAV online adatszolgáltatási kötelezettség miatt egyre több vállalkozás hagyja abba a kézi számlatömb használatát, vagy a számlatömb mellé keres online számlázót. Ezzel kapcsolatban kaptuk a két kérdést:

1. Jelenleg számlatömböt használunk, e mellé szeretnénk a Számlázz.hu rendszerét bevezetni. Az Önök tapasztalatai szerint működhet a két rendszer párhuzamosan, vagy kötelező jelleggel választani kell?

Minden vállalkozás használhat egyszerre (egy időben):

  • több kéziszámlatömböt is,
  • kéziszámlatömböt és számlázóprogramot is,
  • sőt, akár egyszerre (egy időben) több számlázóprogramot is

Ezzel kapcsolatban tehát nincs semmilyen megkötés.

2. A bejelentési kötelezettség a rendszer használatának megkezdésétől számított 30 napon belül áll fenn. Kérdésem, hogy mi számít a rendszer használatának megkezdésének a NAV szempontjából? A regisztráció dátuma, hiába nem történt érdemi esemény, avagy az első számla kiállításának ideje?

Az online számlázóprogram használatának megkezdése az első számla kiállításának dátuma minősül: ezt követő 30 napon belül kell a bejelentési kötelezettséget teljesíteni.

A számlázóprogramok bejelentési kötelezettségéről részletesen az alábbi blogbejegyzésben olvashatsz:

Kisokos: számlázók bejelentési kötelezettsége

Válts te is NAV-álló számlázóra,
és tégy eleget minden törvényi kötelezettségednek
az online számlázónkkal!

Regisztrálok