Alig néhány nap múlva július 1., érkezik a NAV online számlázás kezdete, amivel kapcsolatban annyi, de annyi infó kering az interneten… Ne vessz el a rengetegben, mutatjuk, hogy mit és hogyan csinálj!

Haladjunk lépésről lépésre:

  1. Ne stresszelj, egyszerű lesz!
  2. Ha tényleg csak néhány percet szeretnél bajlódni ezzel az egésszel, és még nincs Számlázz.hu fiókod, akkor regisztrálj itt.
  3. Ha megvan, vagy már eddig is volt számlázási fiókod, lépj be!
  4. És itt, a Beállítások alatt megtalálsz mindent, amire neked szükséged van. Ne aggódj, már csak pár perc.

Az egyetlen dolog, amit az új szabályozás kapcsán sajnos nem tudunk megtenni helyetted, hogy regisztrálnod kell a NAV online számla rendszerében itt, amihez minden segítséget megadunk, így neked már csak a gépelés a dolgod.

Háttérinfó

A számlázóprogramok kötelező bekötése a NAV-hoz azt jelenti, hogy 2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni a legalább 100 000 forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról az adóhatóság felé. (Bővebb infó itt: NAV online számlázás.)
A Számlázz.hu teljes értékű, minden NAV-szabályozásnak megfelelő online számlázást nyújt minden felhasználójának, a #free szolgáltatási csomagtól a #profi csomagig, emellett abban is igyekszünk segíteni neked, hogy az adóhatóság által biztosított regisztrációs felületen is minél egyszerűbben és gyorsabban tudd létrehozni a számlaadatok beküldéséhez szükséges technikai felhasználódat.

Élesben végigcsinálod a regisztrációt?
Kattints a Számlázz.hu / Beállításokra,
és bejelentkezés után már kezdheted is!

NAV online számlafeladással kapcsolatos minden kérdésedre Tudástárunkban találsz részletes választ, alább pedig lépésről lépésre végigvezetünk a NAV-os felületen történő regisztráción:

Milyen adatokra van szükséged a regisztráció elindításához?

  • adószámod
  • adóazonosítód
  • a gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozás adatai, melynek nevében eljársz

Lépésről lépésre regisztráció

  1. A regisztrációt a NAV Online Számla rendszerében kell végrehajtani a onlineszamla.nav.gov.hu oldalon.
  2. Első alkalommal válaszd az “Adatszolgáltatásra Kötelezett Adózói Regisztráció” gombot. Jelentkezz be az ügyfélkapun!
  3. Sikeres belépést követően add meg az adóazonosító jeledet. Kattints az ellenőrzésre, majd válaszd ki a felhasználónevedet!
  4. Válaszd ki a regisztráció típusát (gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó), majd add meg az ahhoz tartozó részletes adataidat!
  5. Sikeres regisztrációt követően jelentkezz be a megadott felhasználónévvel és jelszóval!
  6. A “Felhasználók” menü kiválasztása után az “Új felhasználó” gombra kattintva, hozz létre egy “Technikai felhasználót”.
  7. Adj meg egy általad választott jelszót, illetve jelöld be a “számlák kezelése” és a “számlák lekérdezése” jelölőnégyzeteket, majd kattints a “Mentés” gombra.
  8. A megjelenő oldalon kattints a “kulcsgenerálás” gombra. ezzel létrehozod az XML aláíró és cserekulcsot.
  9. A korábban megadott technikai felhasználónévre és  az ahhoz tartozó jelszóra biztosan emlékszel. Ezt a technikai felhasználói neved, a jelszót, az XML aláíró kulcsot és az XML cserekulcsot (4 adat) kell megadnod a itt a számlázási fiókodban, a lenti mezőkben.

Honnan tudom, hogy sikerült?

Nézd meg a Vezérlőpultban (belépve a házikóra kattintva a bal felső sarokban) a NAV-ikonodat! Zöld? Akkor sikerült!
Előfordulhat, hogy a NAV rendszere nem elérhető – ilyen esetben próbálkozz újra később.
Tehát: NAV regisztráció, majd csupán 4 adat beírása a Számlázz.hu felületén. Kész. Dőlj hátra, innentől a mi dolgunk: ha a jogszabály szerint egy számlát be kell küldeni a NAV felé, akkor mi azt megtesszük helyetted!
És hogy ezt honnan fogod tudni? A számlák beküldése kapcsán adott infókról bővebben itt olvashatsz.

Sok sikert kívánunk, és további eredményes számlázást! 🙂

Regisztrálok

Szeretnél többet tudni a NAV online számlázásról?

Hozzászólások

hozzászólás