Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.05.08. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Pár szó a kialakult vészhelyzetről és fenyegetettségről


A Számlázz.hu működése zavartalan.

Mivel többen kérdeztétek, hogy a jogszabályban meghatározott határidőkben van-e változás, ezért szeretnénk itt is elmondani, hogy erről kizárólag a törvényhozás dönthet, mi nem.

Nem tudunk arról, hogy bármilyen változás lenne a szabályozásban:

2020. április 1-től a NAV 2.0 szerint kell adatot szolgáltatnunk a NAV-nak, de ez az ügyfeleinkre, rátok nem ró semmilyen kötelezettséget. Kizárólag nekünk vannak ezzel kapcsolatban kötelezettségeink, ezeknek pedig már eleget tettünk és a váltásra felkészültünk. Blogunkban segédletet is találtok a NAV Online Számla rendszerébe való regisztrációhoz és a Számlázz.hu összekötéséhez a NAV rendszerével

2020. július 1-től pedig eltörlik a 100 000 forintos jelentési értékhatárt, vagyis az összes, belföldi adóalanyok közötti ügyletről adatot kell szolgáltatni a NAV-nak, függetlenül az áfa összegétől. A fenti dátumtól tehát valamennyi, vállalkozások részére kiállított számlát jelenteni kell majd az adóhatóságnak. Ez sem ró semmilyen feladatot azokra, akik már létrehozták a NAV-Számlázz.hu összekötést. Akik még nem tették meg, bármikor megtehetik (akár már most is!) és elfelejthetik ezt a dátumot is, mert más dolguk ezzel már nem lesz.

Ha a fenti rendeletekben, határidőkben bármilyen változás történik, arról azonnal írni fogunk hírlevelünkben, Facebook oldalunkon és itt, a blogban is.

A vállalkozásokra is nehéz idők jönnek

Szinte biztos, hogy minden szektor megérzi a COVID-19 világjárványt. Szeretnénk, ha mi lennénk azok, akik most is könnyebbé teszik azt, amit tudunk: a számlázást és ennek adminisztrációját.

Arra kérjük ügyfeleinket, hogy használjanak e-számlát, számláikat ne nyomtatva vigyék el a könyvelőnek vagy partnereiknek, hanem küldjék el pdf-ben.

A szükségtelen személyes találkozások ugyanis amellett, hogy időt és energiát pazarolnak minden érintett életében, jelenleg közvetlenül is növelik a COVID-19 koronavírus terjedésének kockázatát. Ezt pedig minden felelős vállalkozónak és könyvelőnek fontos elkerülnie. 

Amivel mi tudunk segíteni ebben: adj hozzáférést könyvelődnek a Számlázz.hu fiókodhoz! A #free csomagot használó ügyfelek számára is elérhetővé tettük a funkciót, hogy könyvelőiket meghívhassák a számlázási fiókjukba. Így könyvelőd távolról is minden információt megtalál, ami a munkájához szükséges. 

Ha “terepen”, az ügyfelednél végzed a munkád, és lehetőséged van rá, készpénz választása helyett kérd számlád átutalásos kiegyenlítését – az azonnali átutalásnak köszönhetően az összeg azonnal megjelenik majd a számládon. 

A Számlázz.hu-ban számos funkciót megtalálsz, amely segíti a munkatársak távoli munkavégzését. A fent említett könyvelői hozzáférés mellett további lehetőségek is vannak arra, hogy tökéletes legyen a workflow otthoni munkavégzés esetén is: 

  • autokata: nem kell, hogy a naptár a közeledben legyen, nyugodtan elfelejtheted a határidőket, mert mindenről időben szólni fog. A könyvelőd is hozzáfér a rendszerhez, így minden statisztikát és kimutatást látni fog.
  • autokassza: az autokassza időt és energiát spórol annak a munkatársadnak, aki korábban kézzel párosítgatta a számlákat a banki tranzakciókkal. Ez a könyvelőnek is óriási segítség.
  • SMARTBooks: nem kell többé a könyvelt ügyfélnek a könyvelőhöz mászkálni, a könyvelési szakember személyes találkozás nélkül bármikor és bárhonnan hozzáfér a könyveléshez szükséges adatokhoz. A könyvelt vállalkozás pedig láthatja, mikor mi történik a számláival. 

Megerősítettük ügyfélszolgálatunkat

Ha a fentiekkel kapcsolatban kérdésetek merülne fel, keressétek bizalommal ügyfélszolgálatunkat az info@szamlazz.hu e-mail címen vagy bejelentkezés után a “Kapcsolatfelvétel” funkcióval. A csapat létszámát növeltük annak érdekében, hogy hatékonyan segíthessük a munkátokat.

Rólunk

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy digitalizált folyamatainknak köszönhetően feladatainkat otthonról is el tudjuk végezni. Azért, hogy a munkatársainkat és családjukat megvédjük, és azért, hogy csökkentsünk a „tömeget”, lassítsuk a vírus terjedését, a kollégáink nagy része távmunkában látja el feladatait. Az irodában tartózkodók pedig szigorú szabályok szerint járnak el.

Arra biztatunk mindenkit, hogy ha megteheti, maradjon otthon, ne menjen tömegbe. De menjen a szabadba: sétáljatok, kiránduljatok, egyetek sok vitamint, élvezzétek a tavaszt és a napsütést, aludjatok nyugodtan nagyokat, mert az erős immunrendszer most kiemelten fontos!

Köszönjük több mint 187 000 regisztrált felhasználónk bizalmát és kívánjuk, hogy ti is minden szempontból zökkenőmentesen legyetek túl ezen a nem mindennapi, kihívásokkal teli időszakon!

Szeretnél többet tudni a NAV online számlázásról?