Középiskolában egyszer ezzel a címmel kellett fogalmazást írnom: “Egy ádáz tusa napom”. Bevallom, akkor nem egészen értettem, hogy ezek a fura szavak így egymásra dobálva mit is jelenthetnek. Azóta persze jó pár “ádáz tusa” napot átéltem, és olyankor mindig eszembe jut ez a régi házi feladat. 

Ádáz tusa napom… Például tegnap milyen élmények értek?

Bemelegítés

Reggel, munkába menet be kellett mennem egy kis barkácsboltba vásárolni pár apróságot. Kb. 10 000 Ft-ért vásároltam, és bár nem láttam sehol kiragasztva a bankkártya logókat (és a POS terminált sem), tudtam, hogy lehet itt bankkártyával fizetni, hiszen – elméletileg – mindenhol lehet bankkártyával fizetni, ahol van online pénztárgép. Mondtam is a kiszolgáló hölgynek, hogy kártyával szeretnék fizetni. De ha azt a pofavágást és mísz hangot hallottátok volna! Ennyit mondott: “Nem lehetne inkább készpénz? Nem szeressük a bankkártyát…”. Hát, én pedig nagyon szeretem, és különben sem szeretnék mindenféle bankjegyeket taperolni, amelyek vagy kovidosak vagy nem… Szóval elő kellett húznia a fiókból (!) a POS terminált, ami annak rendje s módja szerint működött is.

Ez fájt

Beülök az autóba és elindulok a munkahelyem felé. Rádió bekapcs: jó híreket hallok. Valami amerikai ember feleségét egy magyar kórházban kezelték régebben, ezért kb. 70 millió forintnak megfelelő USA dollárt adományoz a kórháznak, amit a kórház nyomtatók vásárlására fog fordítani. Micsoda?!? Most komolyan! Emberek százai (ezrei?) halnak meg kovidban, és a kórház nyomtatókat vásárol! Mi a fészkes fenét kell nyomtatni?!? Oké, soha nem dolgoztam egészségügyben, de ne már…

Azért azt meg kell jegyeznem, hogy én a magam részéről:

  • hősnek tartok mindenkit, aki az egészségügyben helytáll,
  • biztos vagyok abban, hogy feleslegesen nem nyomtatnak,
  • és abban is, hogy nem az adott kórház dönti el, hogy mit kell kinyomtatni és mit nem…

Jobbhorog a gyomorba

Egy bizonyos megtakarítási időszakomnak végére értem, és ezzel kapcsolatban fel kellett vennem a kapcsolatot a bankkal, sőt, rögtön kettővel is. Azt gondoltam, hogy nem lesz egyszerű, de mégis…

…mégis olyan jól indult az egész, hogy el sem hiszed. A bank weboldalán volt videócset alapú ügyfélszolgálat. Ez már döfi! Clickety-click, és máris szemtől szemben beszélhettem egy nagyon készséges banki ügyintézővel. Tiszta 21. század! Sőt, még több, hiszen tökéletesen megértettük egymást (illetve hát ő, hogy én milyen ügyet szeretnék intézni), tisztáztuk a folyamatot, és nagyon boldog voltam… Egészen a beszélgetés végéig, amikor az ügyintéző közölte, hogy a továbblépés úgy fog történni, hogy nekem most ezt a kérésemet le kell írnom kézzel egy papírra, és el kell postáznom a bank részére. Nem viccelek. Igen, postázni a KÉZZEL leírt kérvényt. K.É.Z.Z.E.L. Az arcom kb ilyen lehetett: 

Próbáltam viccel elütni a dolgot, hogy lehetséges, hogy már nem is tudok kézzel írni, és hogy biztosan jó lesz az begépelve és kinyomtatva is, de nem. Ennek a banknak kézzel írt kérvény kell az ügy elindításához. Valószínűleg alkalmazok majd valamilyen

kezirasos betutipus

Kiütés K.O.

És akkor felhívtam a másik bankot. Valójában örültem, hogy náluk nincs videócset.

Viszont az ügyintéző itt is végtelenül kedves és konstruktív volt, ő is megértette, hogy mit szeretnék, és a beszélgetés végén elhangzott az, amire abszolút számítottam is: ehhez be kell mennem személyesen a bankfiókba. Mondom, erre totál számítottam is, nem lepett meg. 

Amikor azonban megkérdeztem, hogy milyen papírokat vagy egyebet kell magammal vinni, az ügyintéző közölte, hogy egyáltalán semmilyeneket. Ugyanis azért kell bemennem, hogy ott egy automatából időpontot kérjek, amely időpontban később a bank fel fog majd engem hívni. Mindezt ugye egy telefonos ügyintézés során, amikor a bankkal beszélek. *** KNOCK OUT ***

…felállok

Eszembe jut, hogy nemrégen költöztem, és a lakcímváltozást online tudtam intézni az ügyfélkapun. Eszembe jut a Waze, a Spotify, a Google meet, és a számtalan egyéb online szolgáltatás, melyek elképzelhetetlen mértékben könnyítik meg az életemet. Az OTP Mobil QR-kódos fizetése…

És igen, a Számlázz.hu banki kapcsolata (#autokassza), a könyvelői online bejelentkezések, az automata számlaértesítő funkció, a fotelből indítható bankkártyás fizetés bevezetése (mint vállalkozó), és sorolhatnám a végtelenségig. Autokata és QUiCK, az egész Számlázz.hu PARK.

Ez egy utazás. Fejlődés. Néha a gyengébbik oldalai ütnek meg, ennél többször viszont a működő, engem szolgáló funkciói. Ha a pozitív esetekre fókuszálsz, könnyebb átvergődnöd a hiányzó részeken. Így lesz kevesebb ádáz tusa napod… 🙂

Szeretnél többet tudni a NAV online adatszolgáltatásról?