Összeszedtük egy csokorba azokat a szolgáltatásokat, amelyek segítségével felépíthetsz egy tökéletes webáruházat.

Mi számít tökéletesnek? Véleményünk szerint az, ha nem te, vagy a munkatársaid dolgoznak, hanem amikor csak lehet: gépek. Ráadásul olyan módon, hogy a költségeidet a lehető legalacsonyabban tartsd.

Lássuk tehát azokat a tippeket és trükköket, amelyek mögött minden esetben egy Számlázz.hu-s szolgáltatás áll, és amelyek nemcsak megkönnyítik az életedet, és olcsóvá teszik az üzemeltetést, de egyben élvezetessé is válik az e-biznisz.

1. Számla Agent

Az első és legfontosabb: ne kézzel számlázz, hanem a Számla Agent nevű szolgáltatásunk segítségével számlázzon maga a webáruház (vagy akár a webáruház mögötti ún. “back office” rendszer). Ha jól végzed a dolgod (és persze hogy jól végzed!), akkor a kézi számlakibocsátást előbb-utóbb nem fogod bírni.

2. Díjbekérő

Ha megteheted, először díjbekérőt bocsáss ki a vevőd felé. A díjbekérő nem számviteli bizonylat, hanem egy egyszerű fizetési értesítő. Így ha a vevőd esetleg nem fizet, akkor sem adófizetési, sem sztornózási kötelezettséged nem jelentkezik.

3. Visszajelzés a számla kifizetettségéről (IPN)
Ha a díjbekérőt kifizették, akkor az alapján kibocsátod a számlát, amit rögtön kifizetettre jelölsz a számlakibocsátó fiókodban. Ha a vevődnek számlát küldtél, az összeg beérkezése után szintén beállítod kifizetettre a számlát. Ez az az esemény, amely “jelzés” a logisztikádnak: indulhat a csomagolás és a postázás.
Tudtad, hogy a Számlázz.hu erről tud értesítő üzenetet küldeni a webáruházadnak (vagy a mögöttes “back office” rendszerednek? Ezt a beállítások varázsló negyedik lépésénél teheted meg.
Itt tetszőleges URL-t megadhatsz, és ha a számla kifizetettségi állapota megváltozik, akkor a Számlázz.hu erről értesítő üzenetet fog küldeni erre a címre. A funkcióról részletesen írtunk ebben a blogcikkben.
4. Számla + fuvarlevél
A csomagba tett terméket többnyire az egyik futárszolgálat juttatja célba. Ehhez a doboz oldalára egy megfelelően formázott fuvarlevelet kell ragasztani (ún. “átlátszó bugyiban”, ami valójában egy egyik oldalán tapadós nejlontasak). Általában ehhez két nyomtatás szükséges csomagonként:
  • fuvarlevél, ami megy az átlátszó nejlontasakba a csomag oldalára
  • papír alapú számla, ami megy a dobozba
Két nyomtatás és két művelet? Jó hírünk, hogy a Számlázz.hu erre a célra kifejlesztett számlaképe tartalmazhatja magát a fuvarlevelet is! Ha ezt választod, akkor:
  • csomagonként csak egyet kell nyomtatnod,
  • a kinyomtatott számlát összehajtva, a fuvarlevél oldalával kifelé ragasztod a csomag oldalára,
  • és a fuvarlevél egyben számla is!
Így néz ki a fuvarleveles számla:
Nem csak a papírral takarékoskodsz, de a ráfordított munkaidőt is felezed!
5. Papír alapú számlák digitális archiválása

Ha a csomagba papír alapú számlát teszel, akkor a nálad maradó számlapéldányt pluszban ki kell nyomtatnod, és tárolni 8 évig. Vagy mégsem?

A Számlázz.hu jogszabályoknak megfelelő módon képes tárolni az általad kibocsátott papír alapú számlákat nyomtatás nélkül! Ez egy digitális archívum, amelyet ellenőrzéskor a NAV is elfogad: papírszámláidat is beviheted ellenőrzésre pendrive-on. Mindezt pedig mindössze 6 Ft/nap áron (ráadásul csak azokon a napokon kell kifizetned a 6 Ft-ot, amikor kibocsátottál legalább egy papír alapú számlát.)

UPDATE: az archiválás ezen módja a 2018-tól érvényes szolgáltatáscsomagokra már nem vonatkozik! (Kivételt csak azok az esetek képeznek, ahol már 2017 előtt élt ez a szolgáltatás.) Bővebben minderről a Papírszámlák digitális archiválása bejegyzésben olvashatunk többet és pontosat!

Részletek legviccesebb című blogcikkünkben: Fél e-számla, avagy együnk-e hódot?

Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?

KIPRÓBÁLOM MOST

Hozzászólások

hozzászólás