Lehet, hogy ez az első vállalkozásod, de az is lehet, hogy régi motoros vagy, és több cég tapasztalt tulajdonosa.

Akárhogy is, az első hetek mindenképp olyanok, mint egy túlélőtúra. Mi is végighajóztuk korábban ezt a partszakaszt, sőt, térképet is készítettünk róla. Gondoltuk, megosztjuk veled is!

Íme néhány szuper ötlet, amelyekkel időt és pénzt spórolhatsz magadnak. Vagy éppen bírságot… 🙂

 

1. Kezdeti adminisztratív teendők, azaz a cég létrehozása

  • Cégnév kiválasztása
    TIPP: Mi az a név, amit nem lesz agyrém egy életen át másoknak naponta többször lebetűzni?
    Székhely, telephelyek címének meghatározása
  • Cég tevékenységi listájának meghatározása
    TIPP: érdemes a könyvelővel-jogásszal egyeztetni
  • Céges papírok begyűjtése az ügyvédünktől:
    TIPP: A kötelezően elkészítendő iratok köréről és azok benyújtásáról a 2006 évi IV. törvény (Ctv.) I. valamint II. számú mellékletei rendelkeznek részletesen. Általános lista:

    • cégbírósági végzés
    • aláírási címpéldány
    • jegyzőkönyv (tulajváltás, módosítás esetén)
    • társasági szerződés, alapító okirat, alapszabály
    • nyilatkozat székhelyhasználatról
    • ügyvezetői nyilatkozat a tisztség elfogadásáról
    • ügyvezetői nyilatkozat a büntetlenségről
    • nyilatkozat természetbeni apport rendelkezésre bocsátásáról (ha van ilyen)
    • nyilatkozat a törzstőke rendelkezésre bocsátásáról

2. Működőképesség megteremtése

  • Hogyan válasszunk könyvelőt? → erről részletesen írunk később
  • Hogyan válasszunk számlázóprogramot? → erről részletesen írunk később
  • Hogyan válasszunk céges bankszámlát? → erről részletesen írtunk itt: Hogyan válasszunk bankot
  • Postai átirányítás beüzemelése, ha más a székhely, mint ahol dolgozik
    TIPP: tulajdonos vagy meghatalmazott intézheti csak, céges iratokat vinni kell
  • Postaládák felcímkézése
  • Cégtábla készíttetése
    TIPP: Kevesen tudják, de kötelező a székhelyét megjelölni cégtáblával. Ha társasházban lakik, érdemes felvenni a közös képviselővel a kapcsolatot és rákérdezni a részletekre.
  • Bélyegző készíttetése
    TIPP: A bélyegző nem kötelező. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy egyszerűbb annak az élete, akinek van bélyegzője, mert nagyon sok helyen még mindig nem tudnak erről.
    TIPP: A cégnevet, a székhelyet és az adószámot mindenképpen érdemes feltüntetni, ezeket az adatokat érdemes bevárni.
    TIPP: Bankszámlát csak akkor érdemes rátenni a bélyegzőre, ha biztos vagy benne, hogy nem fogsz hamarosan bankot váltani.

3. Kommunikáció és IT infrastruktúra

  • Telekommunikáció beüzemelése – telefon, mobil, internet
  • Fájlok és jelszavak tárolása és közös elérhetősége
  • Adataink, jelszavaink és fájljaink biztonsági mentése
  • Online és offline jelenlét megteremtése
  • Logó, fejléces papír, címkék megtervezése
  • Tárhely kiválasztása → erről részletesen írtunk itt: Hogyan válasszunk tárhelyszolgáltatót?
  • Domainnév kiválasztása → erről részletesen írtunk itt: Hogyan válasszunk ütős domainnevet?
  • Céges emailcímek beállítása
  • E-mail szignó
  • Honlap fejlesztése
  • Közösségi média jelenlét kialakítása

“Hogyan válasszunk” sorozatunk további részei: 
Hogyan válasszunk bankszámlát?
Hogyan válasszunk jó könyvelőt? 
Hogyan válasszunk ütős domainnevet?
Hogyan válasszunk tárhelyszolgáltatót?
Hogyan válasszunk számlázóprogramot?

Van néhány tennivaló, ugye? Szeretnéd az adminisztrációs feladataidat minimalizálni?
A számlázási feladatokat bízd ránk:
ingyenes számlakibocsátó fiók regisztrációja itt!

Hozzászólások

hozzászólás