69 092 regisztrált ügyfél
35 391 667 kiállított számla

“Automatizáld pénzügyi rendszered!” – Stygár László @Media Hungary 2018.

Emlékeztek még azokra a magazinokra, melyekből időnként – mint fáról a levél – kihullott egy sárga csekk, hogy hosszabbítsd meg az előfizetésed a következő évre is? Ez még jóval a digitális kor beköszönte előtt volt jellemző, de Stygár László már akkoriban is tipikus “internet guy” volt. Ő az, aki ma már gyakorlatilag egyáltalán nem használ készpénzt, mindent a neten vásárol meg, amit csak lehet (amit meg nem lehet, arról megfontolja, hogy egészen lemondjon), sőt, nemcsak használja, hanem időnként el is készíti a “jövő technológiáit” – ahogy anno a Számlázz.hu-val is tette. Ez a fajta innováció pedig megállíthatatlan: a tavalyi ősz nálunk már a Számlázz.hu 3.0-ról szólt, amikor bemutattuk a Digitális Pénzügyi Asszisztenst (DPA).

Idei Media Hungary előadásában Stygár László testközelből mutatta be egy esettanulmányban, hogyan használható a DPA konferenciszervező cégek esetében: a szervezőkkel közös, több hónapnyi munkánk eredményeként mára a Media Hungary folyamatvezérlő központja a számlázási fiók lett. Testközelből mutatta az esettanulmányt, hiszen mindenki, aki előadását hallgatta, felhasználóként, azaz vevőként a másik oldalrólól megtapasztalhatta ezt a folyamatot.

“Sima” rendezvényszervező cég esetén, mely már van annyira innovatív, hogy velünk számláz, de még nem lett valódi digitális vállalkozássá, ez a 6 egyszerű lépés vezeti el a résztvevőket a jegyükig. Íme a hagyományos, email alapú átutalásos értékesítési modell, melyben hangutánzó szavakkal jelöltük a szervező cég részéről feleslegesen elvégzett kattintásokat:

  • weboldalon megtörténik a jegyvásárlás
  • nyugtázó email megy a vevőnek (katt, katt, katt)
  • kézzel díjbekérőt bocsátanak ki + email (katt, katt, katt, katt, katt)
  • figyelik a bankszámlát, hogy megtörtént-e az átutalás (katt, katt, katt, katt, katt, katt, katt)
  • jaj, még nem történt meg az átutalás, még többször kell ellenőrizni (katt, katt, katt, katt)
  • ha igen, akkor a díjbekérő alapján kézzel számláznak (katt, katt, katt, katt, katt, katt, katt, katt)
  • de legalább e-számla megy ki, amit emailben küldenek el (nem postáznak papír alapon) (és még néhány felesleges kattintás…)

Hogy hogyan néz ki ezzel szemben egy valódi digitális vállalkozás, melyben a folyamatot a számlázási fiók vezérli, méghozzá magas fokon digitalizált módon, akár többszáz felesleges kattintást kiiktatva? Íme a lépése – melyben a Digitális Pénzügyi Asszisztensünk elemeit is megismerheted:

  • 1. Weboldalon történik a jegyértékesítés
  • 2. Vásárlás pillanatában a weboldal elkészíti a díjbekérőt (Számlázz.hu API: Számla Agent)
  • 3. A díjbekérőről a Számlázz.hu küld értesítő emailt a vevőnek (díjbekérő értesítő, számlaértesítő)
  • 4. A díjbekérőt magát a vásárló a Számlázz.hu felületén, a saját vevői fiókjában nézi meg (Számlázz.hu vevői fiók)
  • 5. Itt választhat: azonnal fizet bankkártyával vagy átutal.
    • 5a. A bankkártyás fizetés a Számlázz.hu felületén történik (Számlázz.hu online fizetési felület)
      5b. Sikeres fizetés esetén a Számlázz.hu a díjbekérő alapján azonnal előlegszámlát küld a vevőnek (e-számla, automatikus számlakibocsátás)
  • 6a. Átutalás esetén az összeg a rendezvényszervező MagNet Bankos bankszámlájára érkezik.
    • 6b. A MagNet Bankos folyószámla tranzakciói 15 percenként “átfolynak” a Számlázz.hu-s számlázási fiókba (Autokassza)
    • 6c. Automatikusan “összetalál” a beérkező átutalás a kibocsátott díjbekérővel
    • 6d. Díjbekérő alapján automatikus az előlegszámla kibocsátás és küldés (e-számla, automatikus számlakibocsátás)
    • 6e. vásárlást követő 3-7-10 nap után automatikus díjbekérő emlékeztető email (automatikus fizetési felszólítások)
  • 7. Konferencia után: tömeges végszámla kibocsátás a nyitott előlegszámlák alapján (e-számla, számlaértesítő email) HUMAN
  • 8. Könyvelői hozzáférés a kibocsátott számlákhoz (a könyvelő akár “magától” könyvel)
  • 9. Vásárlók Számlázz.hu-s fiókjában máris ott a bejövő számlák között (direkt számlázás – azaz az első számlaverzum)

Természetesen, ahogy minden jó termék, hatékony folyamat, ütős reklám, intelligens vállalkozás mögött: itt is a gondolkodásmód a lényeg. Amit felhasználóként / befogadóként / vevőként látunk ezekből, az pusztán a jéghegy csúcsa, de mire a tervezési folyamat lezárult, addigra a munka 90%-a már meg is történt. Ha a vállalkozásom szolgálatába szeretném állítani a rendelkezésre álló digitális eszközöket – például egy digitális pénzügyi asszisztenst – legelőször a vállalkozásomban működő folyamatokat kell nagyon alaposan átgondolnom. És talán még eggyel korábban azt, hogy mivel szeretném tölteni az időmet: unalmas, és mára a robotok által tökéletesen elvégezhető adminsztratív feladatokkal (gyakran pontatlanul, tehát duplán, és majdnem mindig az idegeimet felőrlő módon), vagy a szakmám gyakorlásával, amiből egy egész vállalkozást hoztam létre, esetleg több sporttal, több olvasással, több kikapcsolódással?

Ha te már ennek a gondolkodási folyamatnak a finisében vagy, neked is szükséged lehet a Digitális Pénzügyi Asszisztensünkre. Ha az elején, akkor egyszerűen kezdj velünk számlázni – aztán úgyis meglátod. 🙂

Regisztrálok

Hozzászólások

hozzászólás

Írta: | 2018-05-14T17:34:56+00:00 2018.05.14.|Innováció, Tippek, trükkök|0 hozzászólás

A szerzőről:

Újságíró is volt, PR-menedzser, szövegíró, szabadúszó tanácsadó, és kertész is. Igaz, utóbbi “hivatalosan” csak egy napig. Saját bevallása szerint a tartalomkészítés erre hasonlít leginkább, mert gondolat-magokat szór el, aztán figyeli, ahogy a fejekben szárba szökkennek a változások… A Számlázz.hu-nál tanúja volt a 15 000 regisztrált felhasználó kétszereződésének, háromszorozódásának, és a cégméret sokszorozódásának is. “Naponta ledöbbenek azon, hogy mennyire profi emberekkel dolgozom együtt. Szerencsére sokat találkozom a felhasználóinkkal, mert a videóinkban például állandóan őket faggatjuk, szóval ez rájuk is vonatkozik! :)”