A madarak nem szűnő csicsergése jelzi a tavaszt, ahogyan a telefon csipogása a beérkező utalásokat. Zene füleinknek, aztán hirtelen eszünkbe jut a vele járó adminisztráció: kitől jött az utalás, melyik számlát vagy számlákat egyenlítették ki, mikorra is várja a könyvelőnk a bizonylatokat, vagy épp hogyan juttassuk el neki azokat. De álljunk is meg egy pillanatra. Ez már nem a sötét és rideg tél, ideje kinyitni az ablakokat és a friss virágillattal együtt beengedni a vállalkozásunk hatékony működését támogató újdonságokat is!

Hihetetlen, de több mint 5 éve van autokasszánk, és 2021-ben már hat bankkal működött a banki integráció, míg a háttérben gőzerővel dolgoztunk azon, hogy további bankok ügyfelei számára is elérhető legyen ez a szolgáltatás. Mert tudjuk, hogy valódi segítséget és versenyelőnyt jelent a vállalkozónak, hiszen:

👉 A Számlázz.hu autokassza nem csak annyit tud, hogy letölti a tranzakciókat a fiókodba, aztán gyomlálgathatsz közöttük te, hanem a robot automatikusan párosítja is a számlákkal és folyamatosan tanul, okosodik az algoritmus.

👉 Sőt, a párosításon is túlmutat! Ha például díjbekérőt állítottál ki, az erre beérkező összegről a Számlázz.hu is értesítést kap, és automatikusan elkészíti a számlát, majd ki is küldi az ügyfélnek, emberi beavatkozás nélkül bonyolítva le a kereskedelmi folyamatot. (Amennyiben megadtál hozzá email címet és bekapcsoltad a díjbekérő automatikus számlázása funkciót.)

👉 Könyvelőd pedig minden adatot automatikusan megkaphat a te közreműködésed nélkül, ha bekapcsoltad az online pénzügyi adatkapcsolatot a könyvelőszoftverével. Autokasszával a kifizetettség adatai (állapota, dátuma) is megjelennek a könyvelőszoftverben. Hatékony közös munka, és a vállalkozónak sem kell számlafutárt játszania. Hurrá!

Most pedig (ha már tavasz) igazi rügyfakadásnak lehetünk szemtanúi:

május elejével ugyanis az MKB Bank, a Takarékbank és a Wise ügyfelei számára is elérhetővé vált a banki integráció!

Részletekért kattints a bankok logóira.

Mi az autokassza?

Az autokassza egy összetett algoritmus alapján – mely vizsgálja a közleményt, a partner adatait, és a bizonylat sorszáma vagy egy állandó azonosító (pl. tagsági kártya száma, rendelésszám) alapján – párosítja a tranzakciókat a kiállított számlákkal. Nem csak utalással működik, hiszen az autokassza nem azt figyeli, hogy milyen módon érkezett a pénz a bankszámlára, hanem a közleményben szereplő adatok alapján keresi a tranzakció számla “párját”.

Nemcsak új bankok, új funkciók is találhatóak az autokasszában!

  • Az autokassza már a bejövő számlákkal is működik

    #profi csomagban a Számlaverzumon keresztül (NAV számlaszinkron) a bejövő számlák esetében is működik az automatikus párosítás, azaz az autokassza érzékeli, ha kiegyenlítetted a számlát, és a Számlázz-hu-ban a kifizetés ténye és dátuma is rögzítve lesz. Könyvelődhöz is megérkeznek az adatok, amennyiben működik az online pénzügyi adatkapcsolat az ő könyvelőszoftverével, vagy adtál neki könyvelői jogosultságot.

  • Autokatás katásokat is segíti az autokassza

    Amennyiben katás egyéni vállalkozó és egyben autokata előfizető is vagy, már #start csomagtól elérhető számodra a Számlaverzum és az automatikus kifizetettség-kezelés a kimenő számlák esetében. Nem kell sem a bizonylatokat bogarászni, sem a kata keretet számolgatni, elég, ha időközönként benézel számlázási és autokata fiókodba.

  • Egy banknál több bankszámlát is összeköthetsz

    A legtöbb banknál már egyszerre több bankszámlával is működik az autokassza. Egy újabb bankszámla bekötése pedig a korábbival ellentétben nem fogja bontani az előző kapcsolatot. Két külön banknál vezetett bankszámláddal eddig is egyidőben összeköthetted számlázási fiókodat.

Safety first: azaz mennyire biztonságos az autokassza?

A Számlázz.hu 2019 őszén a számlázóprogramok közül elsőként kapta meg az AISP-engedélyt (számlainformációs szolgáltató) a nyílt bankolás hazai elindulását követően. Az engedélyt a Magyar Nemzeti Bank adja ki, és kimagaslóan szigorú szabályokhoz kötött. A számlainformációs üzletágunk működését ugyanazon hatályos Európai Uniós, valamint magyar törvények és jogszabályok szabályozzák, melyek a bankokat is. Az MNB folymatosan figyelemmel kíséri a működésünket, ráadásul bármikor bekopogtathat helyszíni ellenőrzésre (ahogy már meg is tette, nem is egyszer).

Tudtad? Már jóval a PSD2-szabályozás (a Pénzforgalmi Szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv) előtt működött a Számlázz.hu autokassza a Magnet Bankkal. Már akkor felismertük, mekkora segítség felhasználóinknak, ha az utalások és számláik automatikusan szinkronizálódnak, és a megtakarított időben ők vállalkozásuk fejlesztésével foglalkozhatnak.

Figyelem: a következő érdekességek a nyugalom megerősítésére alkalmasak!

  • A szervereket több, csak erre a célra elkülönített, speciális tanúsítvánnyal ellátott helyen tároljuk.
  • Kizárólag egyedi jogosultsággal rendelkező kollégáink férhetnek hozzá a szerverekhez és az AISP-rendszerhez (beleértve a tesztrendszert is), és a tranzakciókat csakis panaszkezelés céljával ellenőrizhetik.
  • Az adatok tárolása és kezelése a Számlázz.hu-nál minden esetben Magyarországon történik, az MNB felügyelete alatt.
  • A számlázási fiókban csak a vállalkozás számláival kapcsolatos tranzakciók jelennek meg.
  • Az adatkapcsolat nem örökre szól: 90 naponta meg kell újítani (és a bank oldalán, a bank szabályai szerint engedélyezni).
  • Az autokassza indulása óta több mint 12 millió tranzakció érkezett, és ez a szám percenként tovább nő.

Kívülről sokszor nem látszik, mennyi egyeztetés és hány ember megfeszített munkája van egy-egy banki adatkapcsolat elindításában. És mikor végre beérik az erőfeszítések gyümölcse, hatalmas öröm számunkra az a sok pozitív felhasználói visszajelzés, amit akkor kapunk, amikor egy újabb bank jelenik meg a rendszerben, és látjuk, hogy mennyien kötik össze bankszámláikat Számlázz.hu-s fiókjaikkal akár már az első órákban, napokban.

Mennyi az annyi? Az OTP-s autokassza elindulását követően például már az első nap 535 összekötés történt! Vajon az új bankokkal megdől-e ez a rekord?

És “tavasz után eljön a nyár”, a jól megérdemelt szabadságok ideje. Legyen végre a múlté az a szemlélet, hogy a vállalkozó heti 7 napon át 24 órát kell, hogy dolgozzon, és hogy nem engedheti meg a pihenést. Az olyan funkciók bevezetésével, mint az autokassza, új időszámítás kezdődhet a vállalat életében – és a naptárba a teendők mellé nyugodt szívvel ütemezhetjük be a nyaralás időpontját is! 🏖️

Hozzászólások