Mit jelent ma vállalkozónak lenni? Pont nem azt, mint akár csak tegnap, vagy amit talán holnap jelenteni fog. Persze az alapok változatlanok (a piaci értékteremtés célja), de az elérhető technológiák, az eszköztár szinte napról napra frissül. Legutóbb a vállalkozásindítás költségeiről írtunk. Ebben a posztban pedig a digitális átalakulás közvetlen hatásaiból szemezgetünk, és még közelebb lépünk a DPA (digitális pénzügyi asszisztens) megismeréséhez. Onnantól pedig már csak egy ugrás elengedhetetlen kézként érzékelni Őt… 🙂

Mára közhely, hogy a digitális megoldások az adminisztratív háttérfeladatok oroszlánrészét vállalják át tőlünk. Így egyre több minőségi időt tölthetünk a kizárólag emberi munkaerővel megoldható, kreatív folyamatokkal! Nézzük akár csak a fintech-világ döbbenetes szintugrásait, aminek eredményeként nemcsak a banki ügyintézéssel, de még a pénz fogalmával való kapcsolatunk is radikálisan átalakul. De utalhatunk a digitális asszisztenciára is, ahol cégünkben akár egy teljes munkatárs juthat vadonatúj, igazi gondolkodós szerepkörhöz. (Ha pedig egyedül dolgozunk, mi magunk váltunk új vállalkozói életminőségre.) Ezzel nemcsak bent, hanem kint is változhat a cég megítélése, és munkáltatói márkaként is jócskán felértékelődhet. Mennyivel menőbb már olyan cégnél dolgozni, ahol a legunalmasabb feladatokat gombnyomással letudhatjuk…?!

De haladjunk csak szép sorban… Nézzük, melyek azok az eszközök, amik máris napi szintű támogatásként integrálhatók egy digitálisan fejlett, mai vállalkozás működésébe!

Talán nincs olyan emberi kultúra, ahol a kereskedelem ne játszana meghatározó szerepet az társadalom tagjai között. Áru és szolgáltatás cserél gazdát, a kereskedelmi akciókat pedig számos különböző célból és módon szükséges dokumentálni. Kivéve az ősközösségben, vagy a mai, azaz már semennyire nem futurisztikus eszközrendszer használatával, mikor mindez “magától” megtörténik. Egy intelligens automatizmusokra épülő webshopban például az üzemeltető vállalkozónak nem kell minden tranzakciót egyenként, kézzel adminisztrálnia, hanem a gép dolgozik helyette. A bolt megnyitásakor létrehozott, okos integrációk (Számla Agent, online fizetés, sőt, akár autokassza beépítése) elvégzik a „piszkos munkát”, maga a boltos pedig tárgyalhat, szervezhet, ötletelhet, ahogy egy vállalkozóhoz illik.

A háttérfolyamatok

Azok a még rejtettebb, a színfalak mögötti még sötétebb bugyrokban rejtőző feladatok, mint a hatóságok felé történő elszámolás, a Számlázz.hu megoldásaival szintén egyszerűbbek lesznek. Ha könyvelőd is a mában él, ahogy te magad, akkor munkáját ő maga is okos automatizmusok használatával végzi. Könyvelési rendszere így kapcsolódni fog az ő ügyfele, vagyis a te, mint vállalkozó számlázási fiókjával, és az adatok csodás áramlásban “maguktól” közlekednek oda-vissza. Persze a könyvelő is részben a NAV-nak könyvel, ma már az adóhatóság is ugyanennek a digitális térnek a teljes értékű szereplője. Ahogy a NAV-adatkapcsolat kötelező érvényű szolgáltatása minden használható számlázónak, úgy az online könyvelési adatakapcsolat is szinte “kötelező” megoldásunk, ha leegyszerűsítenéd a könyvelő feladataidat. Amennyiben pedig katás vállalkozóként működtetsz vállalkozást, akkor még adózási teendőidet is egy okos automatizmus, az autokata végezheti helyetted. Az első hazai automatizált katás adózási megoldás vállalkozóknak és könyvelőknek nyújt biztonságos, egyszerű és olcsó könyvvezetési szolgáltatást, hogy katázni mostantól tényleg egyszerű legyen.

Ebben a számlaverzumban egész új szinten kapcsolódhatsz ügyfeleiddel, megbízóiddal, partnereiddel, üzletileg is magasabb szintre emelve cégedet! Nemcsak azért van ez így, mert ők maguk is okosan digitalizált felületeken keresztül találkoznak a márkáddal, az eladni kívánt termékkel vagy szolgáltatással. Hanem azért is, mert így neked vállalkozóként sokkal több időd marad a felbecsülhetetlen értékű emberi agyat igénylő munkafázisokra:

  • még átgondoltabb stratégiára,
  • bővülésre, terjeszkedésre, esetleg irányváltásra,
  • piacformáló termékfejlesztésekre,
  • tanulásra, fejlődésre, tájékozódásra,
  • kapcsolati hálód bővítésére,
  • elégedettebb munkatársakra,
  • hatékonyabb marketingre,
  • szabadidőd intelligens tervezésére 🙂

…. és ezek csak példák, de tudjuk, a te fantáziád korlátlan… 🙂

Te hogy folytatnád a sort?

Vállalkozóként napi szintű kapcsolatot tartasz a vevőiddel, a munkatársaiddal, a könyvelőddel, a bankoddal, az IT-s és marketinges alvállalkozóiddal, időnként az adóhatósággal, és még ki tudja milyen közel-távoli partnereiddel, akik szintén fontosak számodra. Ha mélyebben megismerkedsz a Számlázz.hu digitális pénzügyi asszisztensével, azaz alaposan átnézed a számlázáshoz kapcsolódó egyedi megoldásankat, láthatod, milyen területeken adunk máris támogatást ezen kapcsolataid flottabbá tételéhez. Akkor most folytasd a sort kommentben: számodra mely területeken lenne még érdekes az okos integrációk kialakítása?