Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2022.12.29. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
Sok kellemes élmény, és bizony sok kellemetlen vállalkozói feladat is kapcsolódik a óév-újév váltáshoz. A Számlázz.hu-ban például a #free szolgáltatási csomag használóinak évet kell zárniuk! Ezzel kapcsolatban rögtön segítségedre is sietünk, hogy könnyedebben vehesd ezt a döccenőt. Alább minden lehetséges kérdésedre a válasz!
FIGYELEM: ha te az ingyenes szolgáltatási csomagunkat használod,
az alábbi információk nagyon fontosak számodra!
- 1. Mit jelent az évzárás?
Az ingyenes (#free) szolgáltatáscsomagot használó vállalkozásként január első napjaiban le kell zárnod a tavalyi évet. Ennek során a megelőző év számláit archiváljuk Számlázz.hu-s fiókodból, és megkezdődhet az új évre eső (számla kelte szerint idei) számlák kiállítása. Erről itt olvass többet: Mi az az évzárás?
Figyelem! Lezárt év újranyitása nem lehetséges.
Az évzárást csak akkor hajtsd végre, ha a tárgyévre több számlát nem akarsz kiállítani!
- 2. Eltűntek a korábbi évek számlái… Miért tűntek el, és hogyan tudom visszaállítani őket?
Ingyenes (#free) szolgáltatáscsomag esetén a korábbi évek számláit kétféleképpen is meg tudod jeleníteni:
a.) Vagy megrendeled valamelyik szolgáltatáscsomagunkat (#start, #digital vagy #profi csomag közül választhatsz), mely esetben az előfizetés nemcsak a korábbi számlák megjelenítését, hanem a kezelését is lehetővé teszi (pl. sztornózás).
b.) A másik opció, hogy „Egyéb / Archív számlák” alatt ideiglenesen, külön díjazás ellenében férhetsz hozzájuk. Ezekről a lehetőségekről itt tájékozódj: Tavalyi számlát kellene nyomtatnom!
- 3. Ha lezártam az évet, azt követően tudok még 2022-es teljesítési idejű számlát kiállítani?
Az évzárást követően természetesen továbbra is tudsz az előző évi teljesítési dátummal számlát kiállítani, de a számla kelte és fizetési határideje már csak az aktuális tárgyév lehet.
- 4. Ha kifizettem az archiválás díját, miért nem tudom sztornózni, módosítani a számlát?
Mert az egyszeri számlalekérdezés funkcióval e-mailben egy linket kapsz tőlünk, ahonnan egy csomagban, pdf formátumban töltheted le a választott év számláit. Ha módosítani szeretnél egy előző évi számlát, akkor azt a #start, #digital vagy #profi csomaggal tudod megtenni.
Ugye, hogy nem is olyan bonyolult az évzárás?
Reméljük, hogy sikerült az évzárással járó gondjaidon enyhítenünk! Ha bármilyen további kérdésed lenne, kérjük, hogy bejelentkezés után a Kapcsolatfelvétel oldalon fordulj hozzánk!
Ezúton is boldog, és sikeres új évet kívánunk!