Új szolgáltatásunk, az autokata egy hónappal ezelőtti bevezetése óta nemcsak az autokatázók száma kezdett dinamikusan növekedni. Ugyanígy nő a katás adózással, illetve magával az autokatával kapcsolatos kérdések száma is. Ezekből válaszoljuk meg itt (is) a legfontosabbakat!

1. A Számlázz.hu felületén miért csak százalékos értéket látok a kata és az alanyi adómentes keretem kijelzésénél, ha az autokatában pontos értéket is láthatok?

A Vezérlőpultodon látható értéket csak százalékosan, és százezer forintra kerekítve, hozzávetőlegesen tudjuk megadni. Ennek az az oka, hogy a pontos számításához figyelembe kell venni a szüneteltetés, az év közbeni vállalkozásalapítás, és más egyéb körülményeket is.
A kérdés egyébként azért nagyon is helytálló, mert többek között épp emiatt döntöttünk dedikált, külön termék, az autokata integrálása mellett. Itt pontos információt tudunk adni neked azzal kapcsolatban, hogy mennyit számlázhatsz még az adott tárgyévben. Ráadásul amellett, hogy az autokatában mindig pontos keretet látsz majd, számos más katás teendődben is segítséget kapsz.

2. Miért csak fizetős szolgáltatási csomagban érhető el az autokata?

Szintén nagyon jó kérdés! Ennek az az oka, hogy #free csomagban (melyet igyekeztünk minél jobban “kikönnyíteni”, alapfunkciókra egyszerűsíteni) nem működik a számlák kifizetettségének nyilvántartása. Márpedig a #start, #digital vagy #profi csomagban elérhető kifizetettségi nyilvántartás elengedhetetlen adat a pontos katás könyveléshez! Ezzel az adattal – az autokatában megjelenítve – válik a rendszer valódi ügyviteli automatizmussá. Válassz tehát olyan szolgáltatási csomagot, amely katás vállalkozásod számára megfelelő mennyiségű (elég, de nem túl sok) extra funkciót ad a számlázás mellé!

3. Mit szólnak ehhez a könyvelők, pénzügyi szakértők? Tulajdonképpen kell az autokata használata mellé könyvelő?

Igen, a könyvelő szerepe az autokata puszta léte által nem kérdőjeleződik meg. A könyvelőnek nagyon fontos tanácsadói, azaz biztonsági háttérszerepe van egy katás vállalkozó mindennapjaiban is. Magát a szolgáltatást is egy olyan technológia céggel közösen valósítjuk meg, aki könyvelőknek / könyvelőkkel együtt fejlesztenek digitális termékeket, tehát könyvelői szakértelem áll a hátterében. Ebből is látszik, hogy azok a könyvelők, akik 21. századi módon gondolkoznak, képesek az életünket könnyebbé tevő módon értéket nyújtani. Akik viszont nem szuper-digitalizált beállítottságúak, azoknak ezek a rendszerek szintén hatalmas segítséget jelenthetnek! Van ugyanis könyvelői hozzáférés, tehát akár a könyvelő saját maga is ráveheti az ügyfeleit, használják a szolgáltatást. Ezzel a könyvelő maga is csökkentheti saját terhelését, és akár továbbképzésre (vagy bármi másra) is fordíthatja az így felszabaduló idejét! Erről itt olvass többet: 5 ok, amiért az autokata a könyvelőké is!

4. Nyugtákat és egyebeket mikor lehet beletenni az autokatába?

Nagyon sokan kérdezitek ezt is, ahogy a továbbfejlesztés egyéb irányairól is nagyon sokan érdeklődtök, de felelősen még nem tudunk erre válaszolni. Folyamatosan monitorozzuk az igényeket, és a különböző továbbfejlesztési lehetőségekhez kapcsolódó fejlesztési igényt is gondosan kalkuláljuk. Határidőt azonban csak akkor ígérünk bármihez, ha biztosan tudjuk tartani. A legjobb tanács, amit adhatunk ezzel kapcsolatban, hogy továbbra is figyeljétek híreinket, és maradjatok aktívak a visszajelzésben is!

Ha szeretnél aktívan részt venni a továbbfejlesztésben, csatlakozz az Autokata Facebook-csoporthoz!

5. Hogyan építhetek az autokata mellé még több pénzügyi automatizmust?

Pazar kérdés! 🙂 Képzeljünk el egy Számlázz.hu-s vállalkozót. Időnként kiállít egy számlát, elküldi emailben az ügyfelének, aki kifizeti (akár bankkártyás fizetéssel, akár a Számlázz.hu-n keresztül!). Az összeg beérkezik a bankjába, ahol amennyiben már működik az autokassza szolgáltatás, a bank automatikusan küldi az infót a Számlázz.hu felé, hogy kifizetettre állíthatja a számlát. Autokassza híján természetesen kézzel is kifizetettre állíthatja a számlát, a “digitális pénzügyi asszisztens” pedig beteszi a bevételt a “katába”. Digitálisan fejlett vállalkozónknak persze, hogy a könyvelője is látja mindezt, hiszen rég meghívást kapott könyvelői jogkörrel a számlázási fiókba, és nem kevésbé örül, mint ügyfele. Ahogy az itt felsorolt szolgáltatások, az autokata is a Számlázz.hu-s OkosAutomatizmusok család fiatal tagja, voltaképp ők mind testvérek! 🙂

Ha kényelmi megoldásaink köréből gondosan kiépíted a háttéradminisztrációs rendszert cégedben, akár heti sok óra munkát spórolhatsz magadnak – az így felszabaduló időt pedig sokkal értelmesebb dolgokkal is eltöltheted. Ehhez már nem is kell tippeket adnunk, ugye? 🙂

Kata 2019: minden, amit tudnod kell
Szeretnél mindent egy helyen megtudni a kata-adózásról? A Piac és profit cikkében megtalálod:
KATA 2019: a legfontosabb tudnivalók és gyakran ismételt kérdések

+1. Miért pont autokata?

És hogy honnan kapta a nevét a család legfiatalabb tagja? Hát innen: automatizmus katásoknak, azaz: autokata. Reméljük, neked is épp olyan egyszerű lesz a használatával katázni, mint nekünk volt a névadás…! 🙂
(A gumimatracos hölgy pedig azoknak az autokatásoknak lehet ismerős a felület vezérlőpultjáról, akinek épp semmi NAV-teendője nincs. Róla nem tudjuk 100%-os bizonyossággal kijelenteni, hogy Kata, vagy nem…. De még az is lehet…:)

Szóval? Szeretnél te is intelligens háttéradminisztrációt a vállalkozásodban?

Regisztrálok

Hozzászólások

hozzászólás