Egyenesen a gépházból
Új funkciók, új integrációk, fejlesztések, változások, javítások
Hétről hétre frissítve, minden egy helyen
2022/43. hét
Változás
A Számlázz.hu rendszerében mostantól elérhető egy új felhasználói jogosultság a könyvvizsgálók részére.
Szerepkörével meghatározott műveleteket végezhet el a fiókban, valamint kialakítottuk számára a munkájához szükséges lekérdezési lehetőséget a Listák/Könyvvizsgálói adatszolgáltatás menüpontban.
A csomag tömörítve tartalmazza a megadott időszakra vonatkozóan az alábbiakat:
- áfa lista
- a bejövő számlák adatai (ha a fiókban aktív a bejövő számlák kezelése)
- forgalmi lista
- banki tranzakciók listája (ha a fiókban aktív autokassza kapcsolat van).
További részleteket a Könyvvizsgálói lekérdezések bejegyzésünkben találsz!
2022/42. hét
Változás
A díjbekérő automatikus törlésével megegyezően beállíthatod, hogy amennyiben számla készült a mentett piszkozatból, a piszkozatot automatikusan töröljük a fiókból. A beállítás engedélyezését a Beállítások/Fiók beállításai/Számlázás beállítások menüpontban találod meg a “Piszkozat beállítások” pontban.
2022/41. hét
Változás
Mostantól a jóváírást rögzítő felhasználó neve mellett a rögzítés napját is megjelenítjük a bizonylatoknál elérhető “Befizetések” pontban.
2022/40. hét
Új funkció
A Számlázz.hu fiókod vezérlőpultján érheted el a keret- és adófigyelőt, ami adózási formádnak megfelelően az átalányadó- vagy a katás feladataid elvégzéséhez nyújt digitális támogatást.
Az alábbi információkat találod meg fiókodban:
- alanyi adómentes keret
- átalányadó és kata keret
- teendő-értesítés és digitális támogatás
További információkért látogass el az Adózási támogatás egyéni vállalkozóknak oldalunkra!
2022/35. hét
Bejelentés
A 2022. szeptember 1-jével életbe lépett változások értelmében minden régi katásnak záró bevallást kell készítenie. A bevallást a kata adóalanyiság megszűnését követő 30 napon belül kell benyújtanod.
A Számlázz.hu és az autokata segítségével néhány kattintással elkészítheted a záróbevallást, így akár önállóan is el tudod készíteni azt, vagy könyvelőd munkáját is segítheted a szolgáltatás használatával.
A záróbevallásról szóló oldalunkon minden információt megtalálsz arról, hogy hogyan veheted igénybe a szolgáltatást. Ezen kívül egy, a Youtube csatornánkra feltöltött videóban végigvezetünk a bevallás elkészítésének folyamatán is.
2022/34. hét
Változás
Előfordulhat, hogy az ismétlődő számlázással létrehozott új számlát nem tudjuk elküldeni partnered részére. Ennek oka lehet hibás vagy akár hiányzó e-mail cím.
Azt, hogy ilyen esetben hogyan tudod pótolni az értesítő küldést, és az ezután készülő számlákra vonatkozóan hogyan állíthatod be, hogy sikeres legyen az értesítő küldés, tudástárunkban írunk részletesen.
2022/33. hét
Új integráció
Az Acounto automatizált könyvelést, bérszámfejtést, adótanácsadást nyújt kényelmesen, mobilról vagy akár számítógéről és valós-idejű riportokkal. Számlázz.hu fiókodból mostantól automatizáltan kerülhetnek át a számlaadatok az online pénzügyi adatkapcsolat által, valamint a banki tranzakciós adatok az autokassza kapcsolatnak köszönhetően, így mindig naprakész lehetsz, és könyvelőd munkáját is támogatni tudod.
2022/31. hét
Új integráció
A KontiSys a Kontiroll által könyvelt ügyfeleknek nyújtott online szolgáltatás, célja egyszerűbbé, kényelmesebbé tenni a könyvelés során az információcserét. A online pénzügyi adatkapcsolat révén kimenő- és bejövő számlák adatait, valamint az autokassza által biztosított banki tranzakciók adatait is automatikusan küldjük a könyvelői rendszer felé.
2022/29. hét
Bejelentés
Összefoglaltuk a főbb tudnivalókat a 2022. szeptember 1-jétől életbe lépő kata változásokról.
KÖTELEZŐ A ZÁRÓ BEVALLÁS KÉSZÍTÉSE
A jelenlegi jogszabályok alapján augusztus 31. után mindenkinek megszűnik a korábbi kata adóalanyisága, még akkor is, ha az új törvény alapján jogosult lesz katázni.
A korábbi kata időszakot egy záró bevallással kell lezárni minden katásnak.
Segítünk a kata záró bevallás elkészítésében!
2022/27. hét
Változás
Amennyiben autokasszát használsz, és maradt olyan banki tranzakció a fiókban, ami nem került párosításra, akkor ezekről a következő napon küldünk neked egy összegző értesítő e-mailt a Beállítások – Fiók beállításai – Autokassza menüpontban megadott e-mail címre.
Ha nem szeretnél értesítést kapni, akkor hagyd üresen az e-mail cím mezőt.
2022/26. hét
Változás
Amennyiben több olyan bankszámlát mentettél fiókodba, mely képes a fizetési kérelem fogadására, akkor az előfizetési díj rendezésénél már eldöntheted, hogy melyik számlára kéred a fizetési kérelmet.
A számlaértesítők formázására eddig is volt lehetőség, azonban egyszerűbbé tettük azt, és a formázáshoz szükséges eszközöket szem elé helyeztük.
A formázásokat a számlaértesítőknél és a számlaértesítő sablonoknál is eléred. Tudástárunkban részletes információkat találsz!
2022/24. hét
Változás
A megújult értesítő sablonok a magyar mellett már további 10 nyelven is elküldhetőek.
További újdonságként hoztunk új típusú sablonokat, így már összesen hétféle értesítő sablon közül választhatsz:
- Számlaértesítő
- Számla fizetési emlékeztető
- Számla fizetési felszólítás
- Díjbekérő értesítő
- Díjbekérő emlékeztető
- Szállítólevél értesítő
- Köszönőlevél
És ha ez még nem lenne elég, az értesítők címkézését és formázását is egyszerűbbé tettük az ehhez szükséges szerkesztő elemekkel. Blogunkon még részletesebben írunk a vadonatúj értesítőkről.
A szállítólevél általában árut kísérő dokumentum, így önmagában ennek e-mialben történő küldésére nincs lehetőség.
De! Abban az esetben, ha már kiszámláztad a szállítólevelet, elérhetővé válik a szállítólevél esetében is az értesítő küldése.
2022/23. hét
Változás
A Számlázz.hu rendszerében lehetőséged van jelölni, hogy számládat az OSS (korábban MOSS) alá bejelentkezve, vagy EU-s tagállamban EU-s adószámot kiváltva állítottad ki, amit a Beállítások / Fiók beállításai / Pénzügyi adatok menüpontban találsz. Ezekről a számlákról nem történik adatszolgáltatás a NAV felé.
Annak érdekében azonban, hogy könnyebb legyen számotokra az adatszolgáltatást elvégezni, létrehoztunk egy lekérdezési lehetőséget, ami kizárólag a közösségi adózással készült számlák adatait tartalmazza. Amennyiben a pénzügyi adatoknál aktív a beállítás, akkor a Listák / Áfa lista lekérdezésben éred el ezeket, ha forrásként a “Belső számlák (csak OSS)” lehetőséget választod ki.
2022/22. hét
Változás
Többen jeleztétek, hogy örülnétek, ha bővítenénk a piszkozatként menthető bizonylatok típusát. Mostantól a helyesbítőszámlát és a végszámlát is el tudjátok menteni a piszkozatok közé.
A számlakészítési kérésben már külön jelölhető a vevő csoportazonosítója is.
Számla Agent PHP API 2.10.9. verziójától kezdve érhető el, a részleteket itt találod.
2022/15. hét
Bejelentés
Kivezettük az áfa riasztás funkciót, mert nem minden szempontot volt lehetőségünk figyelembe venni ahhoz, hogy teljes mértékben támogatást tudjunk nyújtani a fizetendő áfára vonatkozóan (például a több számlázót használók is ide tartoznak).
2022/11. hét
Új funkció
Bővítettük a piszkozat készítésének lehetőségét. Már nem csak egyesével, hanem tömegesen is el tudod készíteni a piszkozatokat.
A tömeges számlageneráláshoz használt excel táblázat segítségével már lehetőség van piszkozatokat is létrehozni. A CSV fájl feltöltése után egyszerűen csak jelöld be, hogy piszkozatként szeretnéd az adatokat elmenteni a fiókodban. A piszkozat kiszámlázását ezután a neked megfelelő időben végezheted el a Számla / Piszkozatok menüpontból kiindulva.
2022/10. hét
Változás
A tömeges számlagenerálás szolgáltatással már további dokumentumokat is küldhetsz partnereid számára. A feltöltésre szolgáló oldalon kiválasztott fájlokat egységesen, minden számlaértesítőhöz csatolni fogjuk.
Az alábbi listában felsorolt bankok esetében az autokassza szolgáltatás már automatizáltan is párosítja kimenő banki tranzakcióidat a bejövő számláidhoz, így manuális párosításra már nincs szükség:
- K&H Bank
- MagNet Bank
- MKB Bank (a volt Budapest Bank is)
- OTP Bank
- Takarékbank
- UniCredit Bank
- Wise
CIB Bank esetében egyelőre a manuális párosítás érhető el.
Fontos, hogy a megfelelő párosítás érdekében az általad indított utalás közleményében a fizetendő számla sorszámát pontosan add meg.
2022/8. hét
Változás
A számla sorának lenyitása után a “Befizetések” pontban, a már létrehozott jóváírásnál elérhető a befizetést rögzítő felhasználó neve.
2022/7. hét
Változás
Ha e-mail címmel lépsz be a Számlázz.hu felületen, akkor a “Belépve maradok” opció bekapcsolását követően egy héten keresztül nem kell ismételten bejelentkezned, hiszen ténylegesen belépve maradsz a fiókodba. Természetesen ez csak egy lehetőség, amit nem muszáj használnod.
Az autokassza szolgáltatás használatával nem csak a beérkező tranzakciókat párosítjuk az általad kiállított számlákkal, hanem lehetőséged van arra is, hogy a neked kiállított számlákhoz manuálisan hozzárendeld az általad indított utalásokat.
Már lehetőséged van arra is, hogy egyszerre több OTP Banknál vezetett bankszámládat kapcsold össze számlázási fiókoddal, hogy még kényelmesebben intézhesd a számláiddal kapcsolatos adminisztrációt.
Bővítettük a Főkönyvi adaexportot: mostantól a fizetettségre vonatkozó adatokat is megjelenítjük a bejövő számlák főkönyvi adatexport riportjában.
2022/6. hét
Változás
Így az egyszerűsített számlázást lehetővé tevő, mobilra optimalizált MostSzámlázz.hu számlaszerkesztőjében már nem csak folyamatos szöveget, hanem többsoros megjegyzést is megadhatsz.
2022/5. hét
Változás
Partnered egyéni adószáma (tagi azonosító; xxxxxxxx-4-xx) mellé már külön mezőbe tudod beírni a csoportos adószámát (xxxxxxxx-5-xx) a számla írásakor.
Plusz egy ráadás 🙂 : ha a számlázást a cégnév megadásával kezded, és az ott felajánlott adatokból választod ki a vállalkozás adatait -ami egyébként a Dun & Bradstreet rendszeréből érkezik-, akkor automatikusan kitöltjük a csoportos adószámot és a tagi azonosítót a vállalkozás és a címadatok mellett.
2022/4. hét
Változás
A főkönyvi adatexporthoz hasonlóan bekerült két további lekérdezésbe – az áfalistába és az áfaanalitikába – a vevők Európai Uniós adószáma.
A számlákon felül most már lehetőséged van a díjbekérők és a szállítólevelek adatainak lekérdezésére is a Listák – Forgalom lekérdezésben. Meghatározhatod, hogy mely bizonylattípusok kerüljenek bele az adott listába: számlák (számlának számít az előleg-, vég-, sztornó- és sztornózott számla is), díjbekérők és/vagy szállítólevelek.
2022/3. hét
Változás
Autokata előfizetés esetén már #start és #digital csomagban is ajándékba kapod a Számlaverzum szolgáltatásunk egy részét, hogy az adatszolgáltatás más számlázókkal kiállított számlák esetében is pontos legyen. Autokata előfizetőként kapcsold be a Számlaverzumot a Beállítások / Fiók beállításai / NAV online adatkapcsolat menüpontban, és élvezd, hogy az összes* kimenő számládat látod a számlázási fiókodban!
*Kivétel: a nem Számlázz.hu-val kiállított, OSS-be küldött külföldi kimenő számlák.
Figyelem! Ha #start és #digital csomagban autokata előfizetésed mellé kapott Számlaverzum szolgáltatást használsz, kizárólag a kimenő számláidat fogod látni. A Számlaverzum a bejövő számlákat is szinkronizálja, de azok eléréséhez mindenképp #profi díjcsomagra kell váltani. Ebben a cikkben összefoglaltuk, hogy milyen számlákat kell beküldeni a NAV-ba, és ezáltal milyen bizonylatok jelennek meg a Számlaverzum teljes szolgáltatásában, #profi csomagban.
2022/1. hét
Változás
#free csomagban lévő felhasználóinknak minden év elején évet kell zárniuk, hogyha az új évben számlát szeretnének kiállítani. (Részletek az évzárásról.) Évzárás után #free csomagban a korábbi évek számláit le lehet tölteni egy pdf-ben külön díj ellenében. Ezt a letöltési lehetőséget eddig csak a fiókgazdák érték el, de ezentúl a könyvelők kérésére már az olvasási jogosultsággal rendelkező könyvelők is elérik, és rendezhetik az ehhez kapcsolódó adminisztrációt. Ezen kívül a könyvelők évet is tudnak zárni a #free csomagban lévő számlázási fiókokban.
2021/48. hét
Új funkció
A Számlázz.hu-s és a Számlaverzumon, vagyis a NAV számlaszinkronon keresztül érkező bejövő számlák kifizetettségét is be tudod állítani attól függetlenül, hogy a számlakiállító ezt adminisztrálta-e saját fiókjában.
Ezáltal egy helyen, a számlázási fiókodban kezelheted a kimenő és bejövő számláid legfőbb adatait, amelyekhez a könyvelőd is könnyedén hozzáfér, ha jogosultságot adtál neki, vagy a könyvelőprogramja az online pénzügyi adatkapcsolaton keresztül össze van kötve a számlázási fiókoddal.
Hol tudod beállítani a bejövő számlák kifizetettségét?
A Vezérlőpulton, a kimenő számlák fül mellett adminisztrálhatod bejövő számláid kifizetettségét is. A sor végén található pipa segítségével a jóváírás dátumának megadásával, a teljes kifizetettséget beállíthatod. A számlasor lenyitása után a “Kifizetéseim” pontban pedig részteljesítést is meg tudsz adni.
A Számla – Bejövő számláim menüpontban csoportosan is kifizetettre állíthatod számláidat, a számlák feletti “Csoportos műveletek” lenyíló menüben található “Számlák kiegyenlítése” lehetőséggel.
Fontos, hogy a csoportos kifizetettség kezeléskor minden kijelölt számlához ugyanazt a napot rögzítjük jóváírás dátumaként, amit a tájékoztató üzenetben látsz. A képernyőképeket itt nézheted meg arról, hogy hol tudod beállítani a bejövő számlák fizetettségét.
Változás
A kifizetéshez tartozó interfészen keresztül történő kifizetettség kezelése esetén a bejövő számlát az azt kibocsátó vállalkozás adószáma és a számla sorszáma azonosítja be,
amit a < complexType name=”beallitasokTipus” > részben várunk a hívás alkalmával.
Az < adoszam > tag opcionális.
Kitöltöttsége esetén:
- az interface hívás bejövő számlára vonatkozik
- az < adoszam > tag-ben kapott adat a számlán a számlakibocsátó adószáma
- a kérdéses bejövő számlát ez a két adat azonosítja: a kibocsátó adószáma és a számla száma
A bejövő számlák kifizetettségének nyilvántartása miatt frissítettük a PHP API-t, a változás a Számla Agent PHP API 2.10.9. verziójától kezdve érhető el, a részleteket itt találod.
A bejövő számlák részletes keresőjét átalakítottuk, több mindenre lehet ezentúl szűrni, a kimenő számlák részletes keresőjéhez hasonlóan. Ezzel az újdonsággal még könnyebben tudod nyilvántartani bejövő számláidat a Számlázz.hu-ban.
Ezentúl az alábbiakra lehet szűrni a bejövő számláknál is:
- Kifizetetlen
- Készpénzes
- Lejárt fizetési határidő
- Közeli fizetési határidejű számlák időintervallum megadásával
- Hiányzó számlakép
Még nem látod az összes bejövő számládat a számlázási fiókodban? Akkor kapcsold be a Számlaverzumot, vagyis a NAV számlaszinkront, hogy egy helyen kezelhesd az összes kimenő és bejövő számládat!
2021/46. hét
Új funkció
- Minden hónapban ugyanazt a havidíjat számlázod ki a partnerednek?
- Rendszeresen nyújtasz fix szolgáltatást azonos áron?
- Netán könyvelőként minden hónap első napjait a könyvelési díjak kiszámlázásával töltöd?
Az ilyen és hasonló esetekre mostantól van egy remek megoldásunk, ami nem más, mint az ismétlődő számlakibocsátás.
Az egyszerűbb és gyorsabb számlakiállítás elősegítésére már eddig is használhattad a Piszkozat számlát, a Számlamásolás funkciót vagy akár a Tömeges számlakibocsátást, viszont mindháromnál manuálisan kell befejezni a műveletet és kiállítani a számlát.
Az ismétlődő számlakibocsátás funkcióval egy, már elkészített bizonylatnál beállíthatod azt, hogy az általad kiválasztott gyakorisággal automatikusan elkészüljön ugyanaz a számla vagy díjbekérő és partnered is megkapja (mint pl. egy netbankban beállított rendszeres átutalás esetében). Az ismétlődő számlázás a A “Számla-Ismétlődő számlák” menüpont alatt találod a funkciót, bővebb információért pedig olvasd el a blogbejegyzésünket!
2021/43. hét
Változás
Csoportos adószámmal rendelkezők kérésére a tagi azonosítónak külön mezőt hoztunk létre a számlán. Ha regisztrációkor a csoportos áfa azonosítószámot megadod az adószám mezőbe (xxxxxxxx-5-xx), a rendszer ezt érzékeli, és automatikusan létrehoz egy csoportos adószám mezőt, melybe áthelyezi az általad beírt adószámot, így a normál adószám mezőbe a xxxxxxxx-4-xx formátumú adószámot tudod megadni.
És még egy ráadás 🙂 : ha a regisztrációt a cégnév megadásával kezded, és az ott felajánlott adatokból választod ki a vállalkozásod adatait -ami egyébként a Dun & Bradstreet rendszeréből érkezik-, akkor automatikusan kitöltjük a csoportos adószámot és a tagi azonosítót a cégnév és a címadatok mellett.
2021.06.23-tól a Számlázz.hu rendszerében lehetőség van jelölni, hogy számládat az OSS alá bejelentkezve, vagy EU-s tagállamban EU-s adószámot kiváltva állítottad ki, így arról a NAV felé adatszolgáltatás nem történik.
Hol lehet ezt jelölni?
A “Beállítások – Fiók beállításai – Pénzügyi adatok” menüpontban.
Ezentúl pedig új felugróablakban tájékoztatjuk az OSS egyablakos rendszerbe regisztráltakat arról, hogyha az adott számlát nem továbbítjuk a NAV Online Számla rendszere felé, mert a Közösségi adózás beállításainál így rendelkezett a felhasználó.
2021/40. hét
Változás
A Számlázz.hu integrált szolgáltatása, az autokata már bármilyen kata adózású vállalkozás adminisztrációját kezelni tudja, ezért megnyitottuk minden katásnak az autokata widgetet. A Vezérlőpultról egy kattintással átléphetsz az autokatába, és kipróbálhatod a demo verziót.
Az autokata a katás vállalkozások pénzügyi adminisztrációját többek között a következőkkel tudja támogatni:
- naprakész bevételi nyilvántartás letöltése,
- kata és alanyi adómentes keret követése,
- figyelmeztetések a felmerülő adókról, legfontosabb teendőkről és határidőkről,
- kata adóbevallás elkészítése pár perc alatt.
Az autokata #start, #digital és #profi csomagban érhető el, funkcióiról részletesebben itt olvashatsz.
2021/39. hét
Változás
Felhasználóink kérésére lapozhatóvá tettük számlakereső oldalunkat a kimenő és bejövő számlák esetén is. Így nagyszámú számlalistád áttekintése és kezelése egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Ezúton is köszönjük építő észrevételeiteket!
2021/37. hét
Változás
Néhány hete – általatok nagyon várt újításként – az autokassza a kimenő számláknál és a banki átutalásoknál már részösszegeket is párosít automatikusan. Visszajelzéseitek alapján pontosítottuk az erről szóló e-mail értesítőt, és ezentúl feltüntetjük az e-mailben az alábbiakat is:
- Számla bruttó összege
- Befizetés összege
- Kintlévőség
Emellett kategorizáljuk a bizonylatokat az alábbiak szerint:
- Kifizetett számlák
- Részteljesített számlák
- Kifizett díjbekérők
Bejelentés
Ezentúl a fiókodban megadható vállalkozásod tevékenységi köre, így a rendszerben elérhető lehetőségeket személyreszabottabban tudod majd kihasználni.
A fiókban megadott tevékenységi kör, a rendszer használata közben mutatott “viselkedésed”, és a használt szolgáltatáscsomag alapján javaslatot tudunk tenni olyan funkciók vagy szolgáltatások használatára, melyekről úgy gondoljuk, hogy segítségedre lehetnek vagy időt spórolhatnak neked.
Ezek tehát nem reklámok, hanem javaslatok arra vonatkozóan, hogyan tudod a számlázási fiókodban rejlő lehetőségeket (szolgáltatáscsomagodnak megfelelően) maximálisan kihasználni és vállalkozásod szolgálatába állítani.
Fő tevékenységi köröd ismeretében arról is tudunk értesíteni, ha téged érintő változások történnek a szoftverben, vagy esetleg a jogszabályokban.
Hol lehet beállítani a tevékenységi kört?
Két felületen is megteheted ezt.
- Ha még nem állítottad be, akkor a Vezérlőpult jobb oldalán található a Szakterületem widget, amiben kiválaszthatod tevékenységi körödet.
- Vagy lépj a Beállítások – Fiók beállításai – Cégadatok/Vállalkozásom adatai menüpontba. A Szakterületem szekcióban válaszd ki azt, hogy mivel foglalkozol (mi a fő tevékenységi köre a vállalkozásodnak a gyakorlatban), majd a következő lenyíló menüben a választott terület részletesebb beállítására is lehetőség van.
A NAV Online Számla rendszerébe 2021 augusztusától a Központi Azonosítási Ügynökön (ügyfélkapun) keresztül kell bejelentkezni, nincs szükség külön regisztrációra a NAV felületén. A megváltozott bejelentkezési folyamatot és az adatkapcsolat létrehozását bemutató videót itt találod.
Útmutatónkat lépésről lépésre itt tudod részletesen megnézni.
FIGYELEM! Akinek már élő NAV adatkapcsolata van, annak nincsen ezzel teendője, a NAV online adatszolgáltatás zavartalan.
2021/36. hét
Változás
Felhasználóink visszajelzései alapján a részletes számlakereső szűrési lehetőségeit bővítettük:
- Mostantól több bizonylattípus is bejelölhető és szűrhető egyszerre.
- A kimenő számlák keresőjének mintájára mostantól a bejövő számláknál is lehet szűrni nem csak a papírszámlákra, hanem az e-számlákra is.
Egyértelműbbé tettük zárolt fióknál a fizetési lehetőségeket. A zárolt fiók nyitóoldalán a “Fizetési lehetőségek” gombra kattintás után az utalásos fizetést választva elérhetőek lettek a korábbi díjbekérő adatai. Így ha esetleg nem találnád e-maileid között a díjbekérőnket, akkor ezen a felületen látható adatok alapján rendezheted tartozásodat.
2021/35. hét
Új funkció
Sokan szeretik egy szuszra elvégezni számlázással kapcsolatos teendőiket, emiatt is népszerűek csoportos műveleteink. A tömeges értesítő küldés, nyomtatás, letöltés, kiegyenlítés, sztornózás, végszámlázás és számlázás után most már fizetési felszólítást is küldhetsz csoportosan. Ha ügyfeled kapott már normál számlaértesítőt, akkor a csoportos értesítő küldés funkciónál fizetési felszólítást küldünk.
Hol érhető el a csoportos fizetési felszólítás?
A Számla – Kimenő számláim menüpontban érhető el a csoportos értesítő küldés, a számlák feletti Csoportos műveletek lenyíló menüben, “értesítő küldése” hivatkozásra kattintva. Első alkalommal normál értesítőt küldhetsz az adott partnerednek, és ha már ezt megtetted, akkor ugyanezzel a funkcióval a fizetési felszólítás csoportos küldése is elérhető.
Először értesítő, másodszor felszólítás
A menüpontban nem választható ki külön, hogy az adott számláról a rendszer fizetési felszólítást küldjön. A bizonylatok kijelölése után, a rendszer megvizsgálja, hogy azokkal kapcsolatban korábban küldtél-e számlaértesítőt. Ha küldtél, akkor ahhoz a számlához fizetési felszólítást fog küldeni, ha korábban viszont nem küldtél értesítőt, akkor normál számlaértesítőt fog kapni partnered. Így nem lesz kínos szituáció abból, hogy partnered egyből fizetési felszólítást kap, mert mi figyelünk erre helyetted.
Figyelem: csak díjbekérő és számla bizonylatokról küldünk értesítőt, és csak akkor, ha a partner e-mail címe rendelkezésre áll.
Díjbekérő esetében díjbekérő emlékeztetőt, számla esetében fizetési felszólítást kap partnered.
Alkalmazásunkban lehetőséged van dinamikus szövegezésű számlaértesítőt, díjbekérő értesítőt vagy fizetési felszólítást küldeni. Minden értesítő üzenetben többféle egyedi címkét, paramétert használhatsz, amelyeket a levél kiküldésekor az adott számlának megfelelően töltünk ki.
Mostantól a számla fejlécében szereplő bankszámlaszámot is feltüntetheted értesítőidben, ehhez a [bankszámlaszám] paramétert add meg.
Ha kipróbálnád a funkciót, a Beállítások / Fiók beállításai / Számlaértesítő e-mail szövegek oldalon teheted meg. Ebben a bejegyzésben pedig összeszedtük, hogy milyen egyedi paramétereket használhatsz még.
Változás
Felhasználóink visszajelzése alapján egyszerűsítettük a bruttó/nettó alapú árazás közötti váltást a MostSzámlázz felületén: az áfakulcs melletti ikonra kattintva lehet egyszerűen és gyorsan váltani nettó és bruttó ár között. Apró módosítás, nagyobb kényelem. 🙂
Az előző héttől a Számlázz.hu rendszerében megadható a sztornózás oka is a sztornó számlán. Ez a változás a Számla Agent PHP API 2.10.8. verziójától kezdve érhető el, a változásokról a részleteket itt találod.
Bejelentés
A szállítólevélből történő számlázásnál a partnernél szereplő főkönyvi adatokat ezentúl párosítjuk a számlához. Javítottuk a működést, köszönjük a találatot felhasználónknak!
2021/34. hét
Változás
Finomítottuk az autokassza működését, mostantól a kimenő számláidnál ha részösszeget utalnak át a vevőid, akkor is működni fog az automatikus párosítás. Ha több részletben érkezik meg a befizetés, akkor a teljes összeg beérkezésénél teljesül automatikusan a számla kifizetettsége is. Így még kevesebbet kell a bankszámlákat bogarászni!
Az egyértelműbb adminisztrációt segítve mostantól fel lehet tüntetni a sztornózás okát a sztornózó számlán. A sztornó számla kibocsátásának okát nem kötelező rögzíteni, de hasznos lehet a későbbiekben neked, a könyvelődnek és ügyfelednek egyaránt.
Sztornózáskor külön szabadszavas mező áll rendelkezésre, ahova rögzítheted annak okát. Ehhez kattints a sztornózó számla adatainál a “Megadom a sztornózás okát” linkre. Az indoklás és a sztornó számla teljesítési dátumának megadása után elkészíthető a számla, melynek megjegyzésben meg fog jelenni az az indoklás, amit a felületen rögzítettél.
Automatikus számlakiállításkor a Számla Agenten keresztül is elküldheted a sztornózás okát, a fejlesztői dokumentáció Reversing an invoice (storno) / XSD scheme compliance fejezeténél található módon.
Mostantól nem csak rendelésszám alapján lehet automatikusan végszámlát kibocsátani Számla Agenten keresztül, hanem az előlegszámla száma alapján is. Így ha esetleg nincsen feltüntetve rendelésszám az előlegszámlán, akkor is lehetséges az automatikus számlázás. A fejlesztői dokumentáció Generating invocixe / XSD scheme compliance fejezeténél az ‘elolegSzamlaszam’ element-nél található az új kiegészítés.
A Számla Agent PHP API 2.10.7 verziójától elérhető ez a változás, a részleteket itt találod.
2021/32. hét
Változás
Kérésetekre módosítottuk a partner- vagy terméksor törlésnél a megerősítő felugró ablakot: ezentúl a partner/termék neve is szerepel a megerősítés szövegében, hogy biztosan jó tételt töröljetek. Apró módosítás, kevesebb hibalehetőség 🙂
2021/31. hét
Változás
A részletes számlakeresőben módosítottuk a szűréseknél a találatokat, ezentúl a zöld számlák kijelölésénél nem jelenítjük meg az alábbi számlatípusokat: előlegszámla, helyesbítő számla, sztornó számla, végszámla. A sztornózott számla viszont továbbra is megjelenik ennél a szűrésnél.
Fizetési felületünkön a bankkártyás és az átutalásos fizetést egyértelműsítettük:
- Elmentett, de lejárt kártyát ezentúl nem enged a rendszer kiválasztani, továbbá jelöljük is a felületen, ha lejárt a bankkártya. Ha több elmentett kártya van, hátrébb soroljuk a lejárt kártyát, hogy még könnyebb legyen kiválasztani a megfelelőt.
- Átutalásos fizetés kiválasztásánál később is megtekintheted az átutaláshoz szükséges adatokat a Beállítások/Szolgáltatáscsomagom menüpontban a Nyitott fizetési kötelezettségeknél a Kifizetem most gombra kattintva. A megnyíló oldalon módosíthatod a fizetési módot kártyás fizetésre, vagy az átutalásra kattintva újra megtekintheted az adatokat. Az utalásról csak az első esetben küldünk fizetési értesítőt az e-mail címedre.
Az előző héten kivezettük a Számlázz.hu rendszeréből a saját e-számla tanúsítvány használatát. Ez a változás a Számla Agent PHP API 2.10.6. verziójától kezdve érhető el, ezentúl tehát nem lehet megadni saját tanúsítvány API-n keresztül sem.
A változásokról a részleteket itt találod.
2021/30. hét
Változás
A Számlázz.hu-ban nagyon szeretitek, hogy a rendszer figyeli, milyen áfakulcsot tartalmazott az utolsó számla, így a következő számlánál már azt adja meg alapértelmezettként. Mostantól ez a kényelmi funkció a MostSzámlázz mobilalkalmazásban is elérhető. 🙂
Az elmúlt években a saját tanúsítvánnyal történő elektronikus számla kiállítást gyakorlatilag teljes egészében felváltotta a Számlázz.hu rendszere által biztosított tanúsítvány használata felhasználóink körében, ezért a saját, illetve vásárolt tanúsítványokat a Számlázz.hu rendszeréből kivezettük, így már nincs lehetőség saját tanúsítvánnyal e-számlát kiállítani.
Az e-számlákat a továbbiakban minden esetben a Számlázz.hu-t üzemeltető KBOSS.hu Kft. tanúsítványával írjuk alá, így természetesen továbbra is a törvényi szabályozásoknak mindenben megfelelő elektronikus számlát tudsz kiállítani rendszerünkből.
Az érintett felhasználókat személyesen értesítettük a szolgáltatás kivezetéséről.
A KBOSS.hu Kft. tanúsítványával kiállított számlák hitelességének ellenőrzéséről ide kattintva olvashatsz további információkat.
Bejelentés
Javítottuk az autokassza működését: ha kézzel törölsz egy, az autokassza által párosított díjbekérőt, ezentúl nem csak a jóváírást töröljük, hanem a párosítást is.
Piszkozat számlán a megjegyzés mezőben bizonyos karakterszám felett nem jelent meg a szöveg mentés után. Javítottuk a működést, köszönjük a találatot felhasználónknak!
2021/29. hét
Változás
Az önszámlázás kifejezés számlán való szerepeltetése az Áfa tv. 169. § l) pontja alapján kötelező, ezért az adatszolgáltatásban a számlán feltüntetett “önszámlázás” kifejezésnek is szerepelnie kell. Ezt a számla kiállítónak eddig is fel kellett tüntetnie, de újításunkkal ezentúl egyszerűbb lesz, mert automatikusan megjelenítjük a számlán az “önszámlázás” feliratot, ha szállítóid nevében saját vállalkozásodnak állítottál ki számlát. Olvass el mindent az önszámlázásról és megbízott számlakibocsátásról.
2021/28. hét
Változás
Élesebb szemű felhasználóink már észrevehették, hogy az utóbbi időben kicsit módosult a felületünk, szerintünk szebbek és frissebbek lettek az ikonok, gombok, információs ablakok. Ezt a csinosítgatást folytattuk most egy picit nagyobb lélegzetvételűvel, a menüsor ráncfelvarrásával. Minden ugyanott van, ahol eddig, hiszen az a legfontosabb, hogy egyszerűen és gyorsan tudjátok használni az alkalmazásunkat, de külalakra módosult dupla menüsorunk. Nekünk nagyon tetszik, reméljük nektek is! 🙂
Új integráció
Bejelentés
Az ajánlott számlaképünknél a szürke hátterű sávokban nem jelent meg a KBAUK és a KBAET áfakulcsok utolsó betűje, mostanra javítottuk a számlakép megjelenését. Köszönjük a találatot felhasználónknak!
Nagyon sokan használjátok a rég várt piszkozat számla funkciónkat, és visszajelzéseteknek megfelelően most már a tételek azonosítóját is elmentjük. A javaslataitokkal lesz egyre jobb a funkció, örülünk, hogy velünk együtt gondolkodtok a fejlesztésen! 🙂
2021/27. hét
Új funkció
Kérésetekre bővítettük csoportos műveleteinket, és mostantól az elkészült bizonylatokról csoportosan küldhettek értesítőt ügyfeleiteknek.
Hogyan teheted ezt meg?
A Számla – Kimenő számláim menüpontban, több bizonylat kijelölésekor elérhető a “értesítő kiküldése” lehetőség, a számlák feletti Csoportos műveletek lenyíló menüben.
Csoportos értesítő küldésnél az alábbi szempontokat vesszük figyelembe:
- csak számláról és díjbekérőről küldünk, hozzájuk igazodó értesítőt
- csak olyan bizonylatokról küldünk értesítőt, melyekről korábban még nem küldtél
- más típusú bizonylatról nem küldünk értesítőt (például szállítólevélről)
- érthető okokból olyan bizonylatról nem küldünk értesítőt, amihez nem mentettél e-mail címet
Mindezeket figyelembe véve, a kiküldés előtt egy jóváhagyó ablakban számszerűen megmutatjuk, hogy hány értesítőt küldünk ki, és milyen bizonylatokról nem küldünk értesítőt.
Változás
Felhasználóink kérésére mutatjuk: a Számla/Kimenő számláim menüben a számla műveleti sorát lenyitva, és a Részletek gombra kattintva most már láthatod a Készítés idejénél, hogy melyik órában és percben állítottad ki a számlát, így könnyebben ellenőrizheted belső folyamataidat. Kis lépés nekünk, nagy segítség nektek! 🙂
Kérésetekre elérhetővé tettük a PHP API-ban az xml, pdf és log könyvtárak tartalmának törlését. Ez a lehetőség ki-, bekapcsolható, ahogy szeretitek.
Az alábbi új műveleteket végezheted a 2.10.5 verziótól kezdve:
- beállíthatod, hogy ne legyen elmentve a request és/vagy response XML
- törölheted az xml, pdf, log könyvtárak tartalmát
Bejelentés
Egy felhasználónk észrevette, hogy a piszkozat számlán, ha a tétel nevében idézőjel van, akkor az idézőjel utáni részt nem sikerül elmenteni. Javítottuk ezt az anomáliát, köszönjük a bejelentést!
2021/26. hét
Új funkció
Felhasználóink visszajelzése alapján finomítottuk az automatikus fizetési felszólítás folyamatát. Ha valamelyik előfizetéses csomagunkban használod ezt a szolgáltatást, de nem szeretnél valamelyik partnerednek fizetési felszólítást küldeni, akkor beállíthatod ezt kivételként, mutatjuk hogyan.
- nyisd le annak a számládnak a sorát, melyet kivételként szeretnél kezelni
- válaszd a megjelenő panelen a “Részletek” lehetőséget
- a következő oldalon, a számla részleteinél található Automatikus fizetési felszólítás tiltása checkbox-ot jelöld be, és mentsd a beállításokat.
A fizetési felszólítást végző automatizmus ekkor figyelmen kívül hagyja ezt a számlát, és nem küld felszólítást partnerednek.
Ti kértétek, megcsináltuk!
Az autokassza bekapcsolásánál 90 napra visszamenőleg betöltjük a banki tranzakciókat a számlázási fiókodba. Ha a bekapcsolás előtt kézzel vezetted a kifizetettség-nyilvántartást, akkor mostantól lehetőséged van arra, hogy csoportosan kizárd azokat a banki tranzakciókat, amelyeknél nem szeretnéd, hogy az autokassza elvégezze a párosítást, mivel korábban azt már manuálisan megtetted.
Így teheted meg a csoportos kizárást:
- bejelentkezés után kattints a Számla / Banki tranzakciók menüpontra
- jelöld ki a tranzakciós listában azokat a tételeket, amelyeket kizárnál az automatikus párosításból
- kattints a csoportos műveletekre
- válaszd ki a tranzakciók csoportos kizárása opciót
Változás
2021.06.30-tól a Számla Agent PHP API-t használóknak lehetősége van jelölni, hogy a számlát az OSS alá bejelentkezve, vagy EU-s tagállamban EU-s adószámot kiváltva állította ki, így arról a NAV felé adatszolgáltatás nem történik.
Számla Agent PHP API 2.10.4. verziójában ezt az adatot a számla fejlécében kell beállítanod a következőképpen:
$agent = SzamlaAgentAPI::create(‘agentApiKey’);
// Új e-számla létrehozása alapértelmezett adatokkal //
$invoice = new Invoice(Invoice::INVOICE_TYPE_E_INVOICE);
// Számla fejléce //
$header = $invoice->getHeader();
// A számla nem magyar áfát tartalmaz, Online Számla adatküldés nem szükséges. //
$header->setEuVat(true);
A teljes példát megtalálod a letölthető csomagban (examples/document/invoice/create_invoice_with_custom_data.php).
2021/25. hét
Új funkció
Az alapértelmezett számla megjegyzésben mostantól egyedi címkéket is beállíthatsz, ugyanúgy mint a számlaértesítőknél.
Az alábbi egyedi paramétereket adhatod meg:
- [számlaszám]
- [rendelésszám]
- [bankszámlaszám]
Így a számla kiállításakor ezek az adatok automatikusan rákerülnek a számládra félkövérrel kiemelve, ezáltal időt spórolsz, és a vevődnek is egyértelműbb lesz, hogy pl. a közleményben milyen adatokat kell feltüntetni, vagy melyik bankszámládra kell utalnia. Gyors és egyszerű, nem igaz?
Változás
Átalakult kapcsolatfelvételi oldalunk, és népszerű Tudástárunk, hogy még gyorsabban válaszolhassunk a felmerülő kérdésekre. Értékeld Tudástárunk találatait a bejegyzések végén, hogy egyre okosabb legyen! Ha pedig észrevételed, javaslatod van megújult oldalainkkal kapcsolatban, írd meg nekünk, mi is tanulunk minden visszajelzésből. 🙂
A számla PDF-k eddig tartalmaztak XML csatolmányt a számla adataival, de a NAV online adatszolgáltatás teljeskörű kiterjesztését követően ezt a szolgáltatást kivezettük.
A számla adatok átadására továbbra is van lehetőség, ha bekapcsolod az online könyvelői adatkapcsolatot.
Ha a Számlaverzumot is aktiválod, a NAV Online Számla rendszerében elérhető összes kimenő és bejövő számla elérhető lesz a fiókodban, ráadásul az online könyvelői adatkapcsolattal át is adhatod egy külső rendszer, például a könyvelőd szoftvere felé.
2021.06.23-tól a Számlázz.hu rendszerében lehetőség van jelölni, hogy számládat az OSS alá bejelentkezve, vagy EU-s tagállamban EU-s adószámot kiváltva állítottad ki, így arról a NAV felé adatszolgáltatás nem történik.
Hol lehet ezt jelölni?
A “Beállítások – Fiók beállításai – Pénzügyi adatok” menüpontban.
Mivel azonban jogszabályi előírás a számlázó programokat nem kötelezi arra, hogy az OSS rendszere felé is történjen adatküldés, ilyen jellegű fejlesztést nem tervezünk.
Tehát az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatást felhasználóinknak kell elvégezniük.
Számla Agentben is lehet ezt jelölni?
Igen, mostantól beállítható, hogy a számla tartalmaz-e nem magyar áfát (ha tartalmaz, akkor a számla adatai nem lesznek továbbítva a NAV Online Számla rendszere felé).
A Számla Agent dokumentációt az alábbi sorral bővítettük a https://docs.szamlazz.hu/#xsd-scheme-compliance fejezetben:
A cégadatok egyszeri lekérdezése szolgáltatást kivezettük rendszerünkből, a továbbiakban közvetlenül a Dun & Bradstreet oldalán keresztül éred el a letölthető eseti cégriportokat.
Számlakiállításkor az automatikus partneradat-kitöltés a Dun & Bradstreet (korábbi nevén Bisnode) adatbázisából továbbra is működik, és marad is rendszerünkben, hiszen ez az egyik legkedveltebb funkciónk.
A Számla Agent PHP API 2.10.3. verziójában változások
// Számla Agent létrehozása
$agent = SzamlaAgentAPI::create(‘agentApiKey’, true, Log::LOG_LEVEL_DEBUG);
// Egyedi request timeout beállítása
$agent->setRequestTimeout(60);
// Egyedi paraméter beállítása
$agent->setInvoiceItemIdentifier(true);”
2021/24. hét
Új funkció
Megmutatjuk, mivel lesz könnyebb az élete a webshoposoknak és mindenkinek, aki raktárt kezel! Vonalkódolvasó és címkenyomtatási megoldásokat és eszközöket ajánlunk felhasználóinknak, hogy egyszerű és gördülékeny legyen a raktárkezelésed.
Új integráció
Az OTP után szélsebesen megérkezett a CIB Bank autokassza is, így most már 6 bankkal létezik az adatkapcsolat.
Kösd össze bankszámládat és számlázási fiókodat, és élvezd az előnyeit:
- Ha ügyfeled utalással kiegyenlítette a számláját, a rendszer automatikusan fizetettre állítja azt a Számlázz.hu-ban.
- Semmilyen adminisztrációd nem lesz a párosítgatással: a fizetettség dátuma automatikusan rögzül.
- Ha díjbekérőt fizet ki az ügyfeled, és még nincs hozzá számla, a rendszer ezt automatikusan észreveszi és már ki is állítja a számlát.
Bejelentés
Figyelem! A CIB Bank, OTP Bank, UniCredit Bank nem teszi lehetővé több bankszámla egyidejű bekötését az autokasszába. Ez azt jelenti, hogy ha ugyanazon banknál több számlát is vezetsz, azok egyidejű összekapcsolása a számlázási fiókoddal nem lehetséges, tehát egy második számlaszám összekapcsolásával megszakadhat a korábban kialakított, és jól működő kapcsolat. Erre a számlázási fiókban tájékoztatót tettünk ki az érintett ügyfeleknél. Várjuk, hogy az érintett bankok a probléma megoldják.
2021/23. hét
Új integráció
Ha az OTP Banknál vezeted bankszámládat, akkor jó hírünk van: elindult az autokassza!
Kösd össze bankszámládat és számlázási fiókodat, és élvezd az előnyeit:
- Ha ügyfeled utalással kiegyenlítette a számláját, a rendszer automatikusan fizetettre állítja azt a Számlázz.hu-ban.
- Semmilyen adminisztrációd nem lesz a párosítgatással: a fizetettség dátuma automatikusan rögzül.
- Ha díjbekérőt fizet ki az ügyfeled, és még nincs hozzá számla, a rendszer ezt automatikusan észreveszi és már ki is állítja a számlát
Részletek a bejelentésről: Megérkezett az OTP Bank autokassza
2021/22. hét
Új funkció
Felhasználóink által régen várt funkciót vezettünk be, a számla piszkozatot! Ha piszkozat számlát állítasz ki, bármikor folytathatod a félbehagyott számla kiállítását, így nem gond, ha később derül ki a pontos tételmennyiség, ár. stb. Ha pedig a számla kiállítását jóvá kell még hagynia valakinek a vállalkozáson belül, akkor is előre megírhatod a számlát, elmentheted piszkozatként, és jóváhagyás után kiállíthatod a bizonylatot.
A piszkozatnak külön lista oldalt hoztunk létre, így ezek nem keverednek a hivatalosan kiállított bizonylatokkal.
Ha tudni szeretnéd, honnan: a számlakeresőben a számla sorára kattintva a legördülő műveleti sorban megjelenítjük, hogy az adott külsős számla melyik “Forrás rendszerből” származik, honnan érkezett a Számlázz.hu-ba.
Változás
Korábban fogjuk kiküldeni az automatikus fizetési felszólító e-maileket, így 18:00 helyett 13:20-ra ütemeztük a kiküldéseket, hogy aznap, még munkaidőben ki tudja egyenlíteni a számládat a vevőd. Igazatok volt, így hatékonyabb!
2021/21. hét
Új funkció
A számlakeresőben a számla sorszámára kattintva, a felugró részletező ablakban megjelenik a rendelésszám és a számla megjegyzés is. Ti kértétek! 🙂
A Számla/Banki tranzakciók oldalon most már lehet a tranzakció azonosítójára is keresni.
2021/20. hét
Új funkció
Ha bekapcsoltad már a Számlaverzumot, és nálunk tárolod az összes kimenő és bejövő számládat, akkor ez az új funkció neked szól! Most már lehetőség van arra, hogy a nem Számlázz.hu-val kiállított számlák képeit is tárold a fiókodban.
Töltsd fel .jpg, .png vagy .pdf formátumban, mi optimalizáljuk pdf-ként, és ezentúl bármikor megtekintheted a számla részletei között a számlaképet is. Ráadásul ha beállítottál online könyvelői adatkapcsolatot, akkor a feltöltött számlaképeket azonnal elküldjük könyvelődnek, és archiváljuk is a jogszabályoknak megfelelően. Így végleg megszabadulhatsz a kimenő és bejövő számláid tárolásának nyűgjétől, a könyvelőhöz rohangálástól és a fizikai adatvesztés terhétől. Egy esetleges NAV ellenőrzés során sem kell számlákat nyomtatnod, hiszen azokat elektronikusan benyújthatod archiválási formátumunkban.
A kimenő számlák részletes keresőjében már megjelennek az “amivel még teendőm van” kategóriába azok a külsős, nem Számlázz.hu-val kiállított számlák is, ahova még nem töltöttél fel számlaképet, illetve a keresési opciók közé betettük a “hiányzó számlakép” lehetőséget is. Ezáltal könnyebben és gyorsabban tudod nyilvántartani, melyik számlákhoz nem töltöttél fel még számlaképet.
Segítünk a számla kitöltésében akkor is, ha külföldi partnernek számlázol. Lássuk, hogyan:
- Ha a felajánlott országlistánkból választasz, akkor megjelenítjük a közösségi adószámot.
- Ha az adószámban van adat, és a kiválasztott országhoz tartozó előtaggal kezdődik, akkor az adószámból átemeljük a közösségi adószámba az adatot, ha a közösségi adószám mező üres.
- Az országokat magyarul és angolul beírva is felismerjük, vagyis működik angolul is ez a funkció.
- Számla mentésénél, ha az ország előtagja és a közösségi adószám előtagja nem egyezik meg, akkor figyelmeztetünk, hogy biztosan helyes közösségi adószámot adtál-e meg.
Így a külföldi partnernek való számlázás velünk még egyszerűbb és gyorsabb, ráadásul a hibázás lehetőségét is csökkentjük újdonságunkkal! 🙂
2021/19. hét
Változás
A számlaszerkesztő felületen a számla teljesítési dátuma visszanyúlhat a korábban alkalmazott Tárgyév – 8 év előtti időre is, de a legkorábbi dátum 2005. lehet. Válassz szabadon! 🙂
Ügyfélszolgálatunk live chatben elérhető abban az esetben, ha nem sikerült belépni a fiókodba, így azonnali segítséget nyújtunk a belépési problémádra.
A Fiók zárolása mindig rosszkor jön! Hogy ez gyorsan megoldódhasson a chat ügyfélszolgálat mellett a konkrét esetre szabott GYIK bejegyzéssel segítünk: tájékoztatást adunk a sikertelenségéről és a tartozás okáról. Mik lehetnek ezek?
- Mit jelent pontosan az elmaradt utalás a zárolásról szóló képernyőn?
- Egyenleg miatt tartozást mutat a rendszer és zárolta a fiókomat. Miből áll az egyenleg és hogyan fizethetem ki?
- Tartozás miatt zárolta a rendszer a fiókomat. Hogyan érem el újra a számlázási felületet?
- Az egyik fiókom díját kiegyenlítettem, de nem tudok oda belépni másik fiók tartozása miatt. Mi a teendőm?
Szolgáltatáscsomag módosítás esetén a díjfizetési oldalon megjelenítjük, hol tartasz az aktuális előfizetés időszakodban. Válts bátran, arra, ami a legjobb neked!
Ezentúl lehetséges a termékazonosítót is megadni a számlakészítési kérésben, így az automatikusan kiállított számlákon még több információ feltüntethető, természetesen automatikusan. A termékazonosító átadása nem kötelező, bővebb információ az implementációhoz a Számla Agent dokumentációjában olvasható.
Bejelentés
Módosítottuk a számla mentés folyamatát, hogy a Safari böngészők használata esetén se történjen semmilyen fennakadás.
2021/18. hét
Változás
A Számla Agenttel automatikusan kiállított számláknál a kelt dátum nem kötelezően küldendő adat. Amennyiben ez a kelt dátum mező üresen marad, akkor azt automatikusan az aktuális dátummal töltjük fel helyetted.
Bejelentés
Amennyiben a számlázási fiókban egy számlaszám-előtag beállításában az szerepelt, hogy az ily módon kiállított számla online fizetéssel nem rendezhető, akkor a korábbi működéssel ellentétben, mely az OTP SimplePay-es fizetést tiltotta ez esetben, most már a PayPal és a Borgun fizetés lehetősége sem jelenik meg a vevőnél.
2021/17. hét
Változás
A NAV-tól átvett hivatalos országlistáját bővítettük ISO kódokkal, így egyszerűbb az adminisztráció a Számlázz.hu-s ügyfeleknek.
Ezentúl a vevő országának megadására szolgáló mező alapértelmezetten megjelenik a számlaszerkesztő felületen. Ti kértétek!
A Bisnode átalakult és Dun & Bradstreet néven működik tovább, így rendszerünkben frissítettük az elnevezéseket, de a folyamatosan karbantartott és frissített cégadatbázist továbbra is ugyanaz a szolgáltató biztosítja. így a cégadatokkal sincs dolgod, sem keersni, sem rögzíteni nem kell.
2021/16. hét
Változás
Ügyfélszolgálatunk chatben elérhető ha zárolt a fiókod, így tudunk a leggyorsabban és a leghatékonyabban segíteni, akár díjtartozás miatt, akár más miatt nem tudsz belépni.
A PHP API 2.10.2. verziójában bevezettük az új áfakódokat. Az áfakódok összefoglaló táblázata itt érhető el.
2021/15. hét
Változás
A Számlázz.hu-ban lehetőséged van dinamikus szövegezésű számlaértesítőt, díjbekérő értesítőt vagy fizetési felszólítást küldeni. Minden értesítő üzenetben többféle egyedi címkét, paramétert használhatsz, amelyeket a levél kiküldésekor az adott számlának megfelelően töltünk ki. Most ezen címkék sora bővült a [tartozás] és [tételszám] után a [rendelésszám] tétellel. Bővebb információt itt találsz az egyedi paraméterek beállításáról.
Az alábbi adómentes áfakódokat vezettük be:
- ATK: Áfa tárgyi hatályán kívül
- EAM: EU-n kívül
- EUE: EU-n belül
- EUFAD37: EU-n belül
- EUFADE: EU-n belül
- HO: EU-n kívül
- KBAET: EU-n belül
- KBAUK: EU-n belül
- NAM: Mentes az adó alól
2021/14. hét
Változás
A Számlázz.hu-ban lehetőséged van dinamikus szövegezésű számlaértesítőt, díjbekérő értesítőt vagy fizetési felszólítást küldeni. Minden értesítő üzenetben többféle egyedi címkét, paramétert használhatsz, amelyeket a levél kiküldésekor az adott számlának megfelelően töltünk ki. Most ezen címkék sora bővült a [tartozás] tétellel. Bővebb információt itt találsz az egyedi paraméterek beállításáról.
A Számlaszerkesztéskor elérhető és behívható országlistánkat bővítettük a NAV bevallásban szereplő hivatalos lista alapján. Ki más után mennénk? 🙂
Bejelentés
TEHK és TAHK áfakulcsok fordítása annak érdekében, hogy azok idegen nyelvű számlákon is helyesen jelenjenek meg.
2021/13. hét
Változás
Az autokassza automatikusan egymáshoz rendeli a beérkező utalást és a kiállított számlát, de ezt a párosítást bármikor manuálisan bonthatod, hisz te vagy a főnök. Ha manuálisan bontasz egy párosítást, akkor az adott tranzakciót megjelöljük kézzel szétválasztottként, és az autokassza nem próbálja meg később újra összepárosítani a tételeket. Nyilván!
A számlakereső is hatékonyabb: a számla sorára kattintva, majd a legördülő menüben a “Befizetések” pontra kattintva megjelenítjük a banki tranzakció azonosítóját is, DE ehhez be kell kapcsolnod az autokassza szolgáltatásunkat (banki integráció).
Ha a “Számla / Kimenő számláim” menüpontban letöltöd a számláidat (“számlák letöltése zip”) automatikusan elvezzük neked ezt a fájlt. Ezentúl, hogy mindnekinek könnyebb legyen nemcsak az időszak, hanem a számlázási fiókhoz tartozó vállalkozás neve is a fájlnév része. Kis lépés az embernek, de nagyobb kényelem a könyvelőnek, adminisztrátornak. 🙂
A díjtartozás miatt zárolt fiók, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói hozzáférések módosultak:
- zárolt fiókba egyik jogosultsággal sem lehet belépni
- az a felhasználó, aki fiókgazda legalább egy darab zárolt fiókban, el van zárva az összes többi fiókjától is, ahol ő a fiókgazda
- de az összes olyan nem zárolt fiókhoz hozzáfér, ahol a fiókgazdától eltérő jogosultsági szintje van: könyvelő (számlázhat), könyvelő (csak olvasási jog), adminisztrátor, számlázó, kezelő
Részletek: Fiók tartozás és a jogosultsági szintek összefüggése
A PHP API 2.10.1. verziójában változások:
- ha nincs beállítva a számlaértesítő küldése opció, akkor abban az esetben sem küldünk emailt, ha a vevő email címe ismert.
- lehetőség az InvoiceItemLedger konstruktorban számot átadni az ‘arbevetelFokonyviSzam’ és az ‘afaFokonyviSzam’ mezőknél.
Bejelentés
Ha csoportos áfa azonosítószámot (xxxxxxxx-5-xx adószámot) állítottál be a fiókodban, akkor csoportos adóalanyként a Számlaverzum nem elérhető vállalkozásod számára, így nincs lehetőség a NAV Online Számla rendszerében megjelenő számlák automatikus letöltésére fiókodba.
2021/12. hét
Változás
2021/11. hét
Változás
Felhasználóink visszajelzése alapján módosítottunk a csomagváltáskor felmerülő díjkülönbözet számításának módját. Ha előfizetési csomagodat magasabb tudásszintű csomagra váltod, akkor az új előfizetés a megrendelés napján kezdődik, és az előfizetési díjat az alábbiak szerint kalkuláljuk:
Újonnan megrendelt szolgáltatáscsomag havi vagy éves díjából levonjuk a már korábban kifizetett díjcsomag még hátralévő időszakra esedékes időarányos díját, és ennek a különbözetét kell megfizetni.
2021/10. hét
Változás
Tudtad, hogy Számlázz.hu-s fiókodban már az összes kimenő és bejövő számládat is kezelheted? Ha bekapcsolod a Számlaverzumot, akkor a NAV Online Számla rendszerébe beérkező számláid letöltődnek fiókodba, így egy helyen kezelheted, archiválhatod őket.
Amiatt, hogy egységesen kezeljük a különböző rendszerekben előállított számlákat, módosítottuk a számla adatainak megtekintését. Ezentúl a számla sorszám melletti szem ikonra kattintva nem a számlakép jelenik meg, hanem egy részletező ablak a számla adataival. Ebben az ablakban tekintheted meg a PDF számlaképet: papírszámla esetén a “”Kinyomtatom””, e-számla esetén a “”Letöltöm”” gombra kattintva. A külsős rendszerből kiállított számláidhoz pedig itt tudsz számlaképet feltölteni a “”Számlakép feltöltése”” gombra kattintva. Részletek: Számlakép kezelés
Demo fiókunkban szinte mindent ki lehet próbálni regisztráció nélkül, korlátlanul. Mostantól pedig a Számla Agenttel az automatikus számlakibocsátást is tesztelheted demo verzióban. Eddig a teszteléshez kellett regisztráció és tesztfiók, most már mindez regisztráció nélkül elérhető. Olvasd el, mi a különbség a demo és teszt fiók között!
Figyelem!
- ezeket a számlákat bárki láthatja, aki belép a demo fiókba és kipróbálja azt
- a számlák minden éjfélkor törlődnek
Finomhangoltuk rendszerünket, hogy felhasználóink jogszabálykövetőek lehessenek minden esetben a számlakiállítás során: ezentúl a Számlázz.hu nem engedi, hogy magánszemély részére fordított adózású számla legyen kiállítva.
Változott a partnertörzs-kezelésünk, hogy egyszerűbb legyen neked:
- ha meglévő partnered adatait szeretnéd újra felvinni, rákérdezünk, hogy megnéznéd-e a korábban mentetteket
- új adószám beírásakor automatikusan betöltjük a partner adatait a Dun and Bradstreet (korábban Bisnode) cégnyilvántartásából
2021/7. hét
Változás
Ezentúl nem egy előre generált jelszót küldünk ki a felhasználó e-mail címére elfelejtett jelszó esetén, hanem egy hivatkozást, amire kattintva a felhasználó adhatja meg új jelszavát. Ezzel is egyszerűsítve a folyamatot, így az első pillanattól az a jelszó, amit te szeretnél.
2021/6. hét
Változás
Hasonlóan a kézzel kiállított számlákhoz, a tömeges számlagenerálás használata során is megjegyezzük az utoljára használt előtagot, így a számlakiállítás azzal valósul meg.
2021/5. hét
Új funkció
Sokan kértétek ezt az egyszerű és nagyszerű funkciót, így elhoztuk nektek. Mostantól mind a kimenő, mind a bejövő számlákat rendezheted teljesítési dátum szerint. 🙂
Változás
A PHP API 2.9.10. verziójában változások:
- bizonylat előnézeti kép megjelenítése
- taxpayer metódus módosítása
A belépés módját mostantól a felhasználó is tudja módosítani a „Profilom” oldalon. Választhatsz, hogy a jövőben e-mail címeddel, Google vagy Facebook fiókoddal lépnél-e be.
2021/4. hét
Új funkció
Most már lehetőség van a Számla Agentben arra, hogy bár elküldöd az XML-t, nem készül automatikusan bizonylat (és a NAV adatszolgáltatás sem történik meg ez esetben). Így tesztelheted, láthatod, hogy fog kinézni a bizonylat. Részletek az implementáláshoz itt.
Változás
2021 sok szempontból a változás éve: a koronavírus hozta digitalizációs hullám nemcsak a vállalkozókat, de a NAV-ot is elérte. Most nem pont a NAV online adatszolgáltatásra gondolunk, hanem olyan változásokra, amelyek mindenképpen megkönnyítik a vállalkozók életét.
2021. január 4-től:
Nem kell bejelenteni a számlázó használatát a NAV-nak
Korábban már a regisztrációt követően felhívtuk a figyelmeteket arra, hogy fontos, hogy az első számla kiállítását követően 30 napon belül jelezzétek a NAV-nak, hogy a Számlázz.hu-t használjátok.
Ezt a leírásunk alapján Te is megtehetted, vagy a könyvelődet kérted meg a feladatra, de erre 2021. január 4-től nincs szükség, miután a 17/2020. (XII. 30.) PM rendelet 3.§ alapján hatályukat veszítették a 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet számlázó bejelentésére vonatkozó pontjai (11., 13. és 21. §).
Megszűnik a PTGSZLAH adatlap
A PTGSZLAH nyomtatvánnyal az online pénztárgép kiváltható volt, eddig havonta kellett adatot szolgáltatni a nyomtatvánnyal és a magánszemélyek részére kiállított készpénzes számlákat kellett feltüntetni benne. Mivel január 4-től gyakorlatilag minden számláról adatot kell szolgáltatni a NAV-nak, a fenti PM rendelet a PTGSZLAH adatszolgáltatást eltörölte, vagyis nem kell többé a nyomtatványt elektronikus úton továbbítani a NAV-nak.
De hogy mely számlákról kell adatot szolgáltatni? Összefoglaló táblázatunkban megtalálod.
2021/3. hét
Új funkció
Az elmúlt évek során sok érdeklődő üzenetet és kommentet kaptunk, hogy tervezünk-e készletkezelési modult a Számlázz.hu-ba. Technikailag nem a Számlázz.hu-val van lehetőséged a készletkezelésre, hanem a vadonatúj Innonest szoftverével, ami nem csak készletkezelő, hanem ügyviteli, adminisztrációs, feladatkezelő program. A raktár- és készletkezelő modulja pedig egyszerű és bővített készletkezelést is kínál.
A szoftver tökéletes integrációban használható a számlázónkkal, azonban néhány ügyfélszolgálati kérdésre is reflektálva a számlázási moduljához fejlesztettünk további kényelmi funkciókat. Részleteket az alábbi blogcikkben találsz.
Változás
Mi már a NAV Online Számlázás 3.0. verzióját használjuk, ami egy hatalmas lépés az adatszolgáltatás történetében, hiszen az adóhatósághoz ezentúl szinte minden számlát beküldünk, azt is, amelyet magánszemélyek és külföldi partnerek felé állítottak ki (kivéve, ha a vállalkozás MOSS alá van bejelentve).
Az adóhatóság 2021. január 4-i határidővel verziófrissítést írt elő a számlázóprogramoknak, aminek türelmi ideje ugyan 2021. március 31., mi azonban szeretjük idejében elkészíteni a házi feladatunkat, ezért már január 15-én átálltunk. Így felhasználóink továbbra is hátradőlhetnek, mert mindig a hatályos jogszabályoknak megfelelő számlázót használhatnak, 100%-ig NAV-állóan. További részletek a NAV 3.0-ról ebben a bejegyzésben találsz.
2021/2. hét
Új funkció
A jótállási jegy régebben kizárólag fizikai formában, papíron, a kereskedő bélyegzőjével és a céget képviselő aláírásával ellátva volt érvényes. 2021. január 1-től viszont elektronikus formában, digitálisan aláírva is átadható a vásárlók számára.
Amiatt, hogy a Számlázz.hu-ban kiállított e-számlák jótállási jegyként is használhatóak legyenek, megnöveltük a számla alapértelmezett megjegyzés karakterszámát, így ezentúl minden szükséges adat megadható a megjegyzés mezőben. Hogy mire kell figyelni az e-számla kiálltásánál, ha jótállási jegyként is használnád?
2021/1. hét
Változás
Bekapcsolt Számlaverzum szolgáltatás esetén a Vezérlőpulton megjelenítjük, hogy a NAV Online Számla rendszeréből mikor történt utoljára adatlekérés.
A Számlaverzum, a Bejövő számlák, Online könyvelői adatkapcsolat funkció ismét csak #profi csomag előfizetéssel érhető el.
A tavalyi évben indított kedvezményünk, ami szerint ezen funkciók bármelyik szolgáltatáscsomagban elérhetőek, 2021. január 1-jén lejárt.