Egyenesen a gépházból

Új funkciók, új integrációk, fejlesztések, változások, javítások

Hétről hétre frissítve, minden egy helyen

2021/30. hét

  • Változás

A Számlázz.hu-ban nagyon szeretitek, hogy a rendszer figyeli, milyen áfakulcsot tartalmazott az utolsó számla, így a következő számlánál már azt adja meg alapértelmezettként. Mostantól ez a kényelmi funkció a MostSzámlázz mobilalkalmazásban is elérhető. 🙂

Az elmúlt években a saját tanúsítvánnyal történő elektronikus számla kiállítást gyakorlatilag teljes egészében felváltotta a Számlázz.hu rendszere által biztosított tanúsítvány használata felhasználóink körében, ezért a saját, illetve vásárolt tanúsítványokat a Számlázz.hu rendszeréből kivezettük, így már nincs lehetőség saját tanúsítvánnyal e-számlát kiállítani.

Az e-számlákat a továbbiakban minden esetben a Számlázz.hu-t üzemeltető KBOSS.hu Kft. tanúsítványával írjuk alá, így természetesen továbbra is a törvényi szabályozásoknak mindenben megfelelő elektronikus számlát tudsz kiállítani rendszerünkből.

Az érintett felhasználókat személyesen értesítettük a szolgáltatás kivezetéséről.

A KBOSS.hu Kft. tanúsítványával kiállított számlák hitelességének ellenőrzéséről ide kattintva olvashatsz további információkat.

  • Bejelentés

Javítottuk az autokassza működését: ha kézzel törölsz egy, az autokassza által párosított díjbekérőt, ezentúl nem csak a jóváírást töröljük, hanem a párosítást is.

Piszkozat számlán a megjegyzés mezőben bizonyos karakterszám felett nem jelent meg a szöveg mentés után. Javítottuk a működést, köszönjük a találatot felhasználónknak!

2021/29. hét

  • Változás

Az önszámlázás kifejezés számlán való szerepeltetése az Áfa tv. 169. § l) pontja alapján kötelező, ezért az adatszolgáltatásban a számlán feltüntetett “önszámlázás” kifejezésnek is szerepelnie kell. Ezt a számla kiállítónak eddig is fel kellett tüntetnie, de újításunkkal ezentúl egyszerűbb lesz, mert automatikusan megjelenítjük a számlán az “önszámlázás” feliratot, ha szállítóid nevében saját vállalkozásodnak állítottál ki számlát. Olvass el mindent az önszámlázásról és megbízott számlakibocsátásról.

2021/28. hét

  • Változás

Élesebb szemű felhasználóink már észrevehették, hogy az utóbbi időben kicsit módosult a felületünk, szerintünk szebbek és frissebbek lettek az ikonok, gombok, információs ablakok. Ezt a csinosítgatást folytattuk most egy picit nagyobb lélegzetvételűvel, a menüsor ráncfelvarrásával. Minden ugyanott van, ahol eddig, hiszen az a legfontosabb, hogy egyszerűen és gyorsan tudjátok használni az alkalmazásunkat, de külalakra módosult dupla menüsorunk. Nekünk nagyon tetszik, reméljük nektek is! 🙂

  • Új integráció

Az online könyvelői adatkapcsolattal elérhető rendszerek sora bővült két új taggal, az IMA ERP-vel és a HEPP Könyvelő Cégcsoport rendszerével. Így mostantól ha beállítod az online könyvelői adatkapcsolatot a számlázási fiókodban, akkor a kimenő és bejövő bizonylatok adatai online, emberi beavatkozás nélkül átsuhannak ezekbe a rendszerekbe is.

  • Bejelentés

Az ajánlott számlaképünknél a szürke hátterű sávokban nem jelent meg a KBAUK és a KBAET áfakulcsok utolsó betűje, mostanra javítottuk a számlakép megjelenését. Köszönjük a találatot felhasználónknak!

Nagyon sokan használjátok a rég várt piszkozat számla funkciónkat, és visszajelzéseteknek megfelelően most már a tételek azonosítóját is elmentjük. A javaslataitokkal lesz egyre jobb a funkció, örülünk, hogy velünk együtt gondolkodtok a fejlesztésen! 🙂

2021/27. hét

  • Új funkció

Kérésetekre bővítettük csoportos műveleteinket, és mostantól az elkészült bizonylatokról csoportosan küldhettek értesítőt ügyfeleiteknek.

Hogyan teheted ezt meg?
A Számla – Kimenő számláim menüpontban, több bizonylat kijelölésekor elérhető a “értesítő kiküldése” lehetőség, a számlák feletti Csoportos műveletek lenyíló menüben.

Csoportos értesítő küldésnél az alábbi szempontokat vesszük figyelembe:

  • csak számláról és díjbekérőről küldünk, hozzájuk igazodó értesítőt
  • csak olyan bizonylatokról küldünk értesítőt, melyekről korábban még nem küldtél
  • más típusú bizonylatról nem küldünk értesítőt (például szállítólevélről)
  • érthető okokból olyan bizonylatról nem küldünk értesítőt, amihez nem mentettél e-mail címet

Mindezeket figyelembe véve, a kiküldés előtt egy jóváhagyó ablakban számszerűen megmutatjuk, hogy hány értesítőt küldünk ki, és milyen bizonylatokról nem küldünk értesítőt.

  • Változás

Felhasználóink kérésére mutatjuk: a Számla/Kimenő számláim menüben a számla műveleti sorát lenyitva, és a Részletek gombra kattintva most már láthatod a Készítés idejénél, hogy melyik órában és percben állítottad ki a számlát, így könnyebben ellenőrizheted belső folyamataidat. Kis lépés nekünk, nagy segítség nektek! 🙂

Kérésetekre elérhetővé tettük a PHP API-ban az xml, pdf és log könyvtárak tartalmának törlését. Ez a lehetőség ki-, bekapcsolható, ahogy szeretitek.

Az alábbi új műveleteket végezheted a 2.10.5 verziótól kezdve:

  • beállíthatod, hogy ne legyen elmentve a request és/vagy response XML
  • törölheted az xml, pdf, log könyvtárak tartalmát

A változásokról a részleteket itt találod.

A PHP API-t innen töltheted le (.zip fájl).

  • Bejelentés

Egy felhasználónk észrevette, hogy a piszkozat számlán, ha a tétel nevében idézőjel van, akkor az idézőjel utáni részt nem sikerül elmenteni. Javítottuk ezt az anomáliát, köszönjük a bejelentést!

2021/26. hét

  • Új funkció

Felhasználóink visszajelzése alapján finomítottuk az automatikus fizetési felszólítás folyamatát. Ha valamelyik előfizetéses csomagunkban használod ezt a szolgáltatást, de nem szeretnél valamelyik partnerednek fizetési felszólítást küldeni, akkor beállíthatod ezt kivételként, mutatjuk hogyan.

  • nyisd le annak a számládnak a sorát, melyet kivételként szeretnél kezelni
  • válaszd a megjelenő panelen a “Részletek” lehetőséget
  • a következő oldalon, a számla részleteinél található Automatikus fizetési felszólítás tiltása checkbox-ot jelöld be, és mentsd a beállításokat.

A fizetési felszólítást végző automatizmus ekkor figyelmen kívül hagyja ezt a számlát, és nem küld felszólítást partnerednek.

Ti kértétek, megcsináltuk!

Az autokassza bekapcsolásánál 90 napra visszamenőleg betöltjük a banki tranzakciókat a számlázási fiókodba. Ha a bekapcsolás előtt kézzel vezetted a kifizetettség-nyilvántartást, akkor mostantól lehetőséged van arra, hogy csoportosan kizárd azokat a banki tranzakciókat, amelyeknél nem szeretnéd, hogy az autokassza elvégezze a párosítást, mivel korábban azt már manuálisan megtetted.

Így teheted meg a csoportos kizárást:

  • bejelentkezés után kattints a Számla / Banki tranzakciók menüpontra
  • jelöld ki a tranzakciós listában azokat a tételeket, amelyeket kizárnál az automatikus párosításból
  • kattints a csoportos műveletekre
  • válaszd ki a tranzakciók csoportos kizárása opciót
  • Változás

2021.06.30-tól a Számla Agent PHP API-t használóknak lehetősége van jelölni, hogy a számlát az OSS alá bejelentkezve, vagy EU-s tagállamban EU-s adószámot kiváltva állította ki, így arról a NAV felé adatszolgáltatás nem történik.

Számla Agent PHP API 2.10.4. verziójában ezt az adatot a számla fejlécében kell beállítanod a következőképpen:

   $agent = SzamlaAgentAPI::create(‘agentApiKey’);

// Új e-számla létrehozása alapértelmezett adatokkal //

   $invoice = new Invoice(Invoice::INVOICE_TYPE_E_INVOICE);

// Számla fejléce //

   $header = $invoice->getHeader();

// A számla nem magyar áfát tartalmaz, Online Számla adatküldés nem szükséges. //

   $header->setEuVat(true);

A teljes példát megtalálod a letölthető csomagban (examples/document/invoice/create_invoice_with_custom_data.php).

2021/25. hét

  • Új funkció

Az alapértelmezett számla megjegyzésben mostantól egyedi címkéket is beállíthatsz, ugyanúgy mint a számlaértesítőknél.

Az alábbi egyedi paramétereket adhatod meg:

  • [számlaszám]
  • [rendelésszám]
  • [bankszámlaszám]

Így a számla kiállításakor ezek az adatok automatikusan rákerülnek a számládra félkövérrel kiemelve, ezáltal időt spórolsz, és a vevődnek is egyértelműbb lesz, hogy pl. a közleményben milyen adatokat kell feltüntetni, vagy melyik bankszámládra kell utalnia. Gyors és egyszerű, nem igaz?

  • Változás

Átalakult kapcsolatfelvételi oldalunk, és népszerű Tudástárunk, hogy még gyorsabban válaszolhassunk a felmerülő kérdésekre. Értékeld Tudástárunk találatait a bejegyzések végén, hogy egyre okosabb legyen! Ha pedig észrevételed, javaslatod van megújult oldalainkkal kapcsolatban, írd meg nekünk, mi is tanulunk minden visszajelzésből. 🙂

A számla PDF-k eddig tartalmaztak XML csatolmányt a számla adataival, de a NAV online adatszolgáltatás teljeskörű kiterjesztését követően ezt a szolgáltatást kivezettük.
A számla adatok átadására továbbra is van lehetőség, ha bekapcsolod az online könyvelői adatkapcsolatot.
Ha a Számlaverzumot is aktiválod, a NAV Online Számla rendszerében elérhető összes kimenő és bejövő számla elérhető lesz a fiókodban, ráadásul az online könyvelői adatkapcsolattal át is adhatod egy külső rendszer, például a könyvelőd szoftvere felé.

2021.06.23-tól a Számlázz.hu rendszerében lehetőség van jelölni, hogy számládat az OSS alá bejelentkezve, vagy EU-s tagállamban EU-s adószámot kiváltva állítottad ki, így arról a NAV felé adatszolgáltatás nem történik.

Hol lehet ezt jelölni?
A “Beállítások – Fiók beállításai – Pénzügyi adatok” menüpontban.

Mivel azonban jogszabályi előírás a számlázó programokat nem kötelezi arra, hogy az OSS rendszere felé is történjen adatküldés, ilyen jellegű fejlesztést nem tervezünk.
Tehát az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatást felhasználóinknak kell elvégezniük.

Számla Agentben is lehet ezt jelölni?

Igen, mostantól beállítható, hogy a számla tartalmaz-e nem magyar áfát (ha tartalmaz, akkor a számla adatai nem lesznek továbbítva a NAV Online Számla rendszere felé).

A Számla Agent dokumentációt az alábbi sorral bővítettük a https://docs.szamlazz.hu/#xsd-scheme-compliance fejezetben:

Másolás

A cégadatok egyszeri lekérdezése szolgáltatást kivezettük rendszerünkből, a továbbiakban közvetlenül a Dun & Bradstreet oldalán keresztül éred el a letölthető eseti cégriportokat.

Számlakiállításkor az automatikus partneradat-kitöltés a Dun & Bradstreet (korábbi nevén Bisnode) adatbázisából továbbra is működik, és marad is rendszerünkben, hiszen ez az egyik legkedveltebb funkciónk.

A Számla Agent PHP API 2.10.3. verziójában változások

// Számla Agent létrehozása
$agent = SzamlaAgentAPI::create(‘agentApiKey’, true, Log::LOG_LEVEL_DEBUG);

// Egyedi request timeout beállítása
$agent->setRequestTimeout(60);

// Egyedi paraméter beállítása
$agent->setInvoiceItemIdentifier(true);”

2021/24. hét

  • Új funkció

Megmutatjuk, mivel lesz könnyebb az élete a webshoposoknak és mindenkinek, aki raktárt kezel! Vonalkódolvasó és címkenyomtatási megoldásokat és eszközöket ajánlunk felhasználóinknak, hogy egyszerű és gördülékeny legyen a raktárkezelésed.

  • Új integráció

Az OTP után szélsebesen megérkezett a CIB Bank autokassza is, így most már 6 bankkal létezik az adatkapcsolat.

Kösd össze bankszámládat és számlázási fiókodat, és élvezd az előnyeit:

  • Ha ügyfeled utalással kiegyenlítette a számláját, a rendszer automatikusan fizetettre állítja azt a Számlázz.hu-ban.
  • Semmilyen adminisztrációd nem lesz a párosítgatással: a fizetettség dátuma automatikusan rögzül.
  • Ha díjbekérőt fizet ki az ügyfeled, és még nincs hozzá számla, a rendszer ezt automatikusan észreveszi és már ki is állítja a számlát.
  • Bejelentés

Figyelem! A CIB Bank, OTP Bank, UniCredit Bank nem teszi lehetővé több bankszámla egyidejű bekötését az autokasszába. Ez azt jelenti, hogy ha ugyanazon banknál több számlát is vezetsz, azok egyidejű összekapcsolása a számlázási fiókoddal nem lehetséges, tehát egy második számlaszám összekapcsolásával megszakadhat a korábban kialakított, és jól működő kapcsolat. Erre a számlázási fiókban tájékoztatót tettünk ki az érintett ügyfeleknél. Várjuk, hogy az érintett bankok a probléma megoldják.

2021/23. hét

  • Új integráció

Ha az OTP Banknál vezeted bankszámládat, akkor jó hírünk van: elindult az autokassza!

Kösd össze bankszámládat és számlázási fiókodat, és élvezd az előnyeit:

  • Ha ügyfeled utalással kiegyenlítette a számláját, a rendszer automatikusan fizetettre állítja azt a Számlázz.hu-ban.
  • Semmilyen adminisztrációd nem lesz a párosítgatással: a fizetettség dátuma automatikusan rögzül.
  • Ha díjbekérőt fizet ki az ügyfeled, és még nincs hozzá számla, a rendszer ezt automatikusan észreveszi és már ki is állítja a számlát

Részletek a bejelentésről: Megérkezett az OTP Bank autokassza

2021/22. hét

  • Új funkció

Felhasználóink által régen várt funkciót vezettünk be, a számla piszkozatot! Ha piszkozat számlát állítasz ki, bármikor folytathatod a félbehagyott számla kiállítását, így nem gond, ha később derül ki a pontos tételmennyiség, ár. stb. Ha pedig a számla kiállítását jóvá kell még hagynia valakinek a vállalkozáson belül, akkor is előre megírhatod a számlát, elmentheted piszkozatként, és jóváhagyás után kiállíthatod a bizonylatot.
A piszkozatnak külön lista oldalt hoztunk létre, így ezek nem keverednek a hivatalosan kiállított bizonylatokkal.

Ha tudni szeretnéd, honnan: a számlakeresőben a számla sorára kattintva a legördülő műveleti sorban megjelenítjük, hogy az adott külsős számla melyik “Forrás rendszerből” származik, honnan érkezett a Számlázz.hu-ba.

  • Változás

Korábban fogjuk kiküldeni az automatikus fizetési felszólító e-maileket, így 18:00 helyett 13:20-ra ütemeztük a kiküldéseket, hogy aznap, még munkaidőben ki tudja egyenlíteni a számládat a vevőd. Igazatok volt, így hatékonyabb!

2021/21. hét

  • Új funkció

A számlakeresőben a számla sorszámára kattintva, a felugró részletező ablakban megjelenik a rendelésszám és a számla megjegyzés is. Ti kértétek! 🙂

A Számla/Banki tranzakciók oldalon most már lehet a tranzakció azonosítójára is keresni.

2021/20. hét

  • Új funkció

Ha bekapcsoltad már a Számlaverzumot, és nálunk tárolod az összes kimenő és bejövő számládat, akkor ez az új funkció neked szól! Most már lehetőség van arra, hogy a nem Számlázz.hu-val kiállított számlák képeit is tárold a fiókodban.

Töltsd fel .jpg, .png vagy .pdf formátumban, mi optimalizáljuk pdf-ként, és ezentúl bármikor megtekintheted a számla részletei között a számlaképet is. Ráadásul ha beállítottál online könyvelői adatkapcsolatot, akkor a feltöltött számlaképeket azonnal elküldjük könyvelődnek, és archiváljuk is a jogszabályoknak megfelelően. Így végleg megszabadulhatsz a kimenő és bejövő számláid tárolásának nyűgjétől, a könyvelőhöz rohangálástól és a fizikai adatvesztés terhétől. Egy esetleges NAV ellenőrzés során sem kell számlákat nyomtatnod, hiszen azokat elektronikusan benyújthatod archiválási formátumunkban.

A kimenő számlák részletes keresőjében már megjelennek az “amivel még teendőm van” kategóriába azok a külsős, nem Számlázz.hu-val kiállított számlák is, ahova még nem töltöttél fel számlaképet, illetve a keresési opciók közé betettük a “hiányzó számlakép” lehetőséget is. Ezáltal könnyebben és gyorsabban tudod nyilvántartani, melyik számlákhoz nem töltöttél fel még számlaképet.

Segítünk a számla kitöltésében akkor is, ha külföldi partnernek számlázol. Lássuk, hogyan:

  • Ha a felajánlott országlistánkból választasz, akkor megjelenítjük a közösségi adószámot.
  • Ha az adószámban van adat, és a kiválasztott országhoz tartozó előtaggal kezdődik, akkor az adószámból átemeljük a közösségi adószámba az adatot, ha a közösségi adószám mező üres.
  • Az országokat magyarul és angolul beírva is felismerjük, vagyis működik angolul is ez a funkció.
  • Számla mentésénél, ha az ország előtagja és a közösségi adószám előtagja nem egyezik meg, akkor figyelmeztetünk, hogy biztosan helyes közösségi adószámot adtál-e meg.

Így a külföldi partnernek való számlázás velünk még egyszerűbb és gyorsabb, ráadásul a hibázás lehetőségét is csökkentjük újdonságunkkal! 🙂

2021/19. hét

  • Változás

A számlaszerkesztő felületen a számla teljesítési dátuma visszanyúlhat a korábban alkalmazott Tárgyév – 8 év előtti időre is, de a legkorábbi dátum 2005. lehet. Válassz szabadon! 🙂

Ügyfélszolgálatunk live chatben elérhető abban az esetben, ha nem sikerült belépni a fiókodba, így azonnali segítséget nyújtunk a belépési problémádra.

Szolgáltatáscsomag módosítás esetén a díjfizetési oldalon megjelenítjük, hol tartasz az aktuális előfizetés időszakodban. Válts bátran, arra, ami a legjobb neked!

Ezentúl lehetséges a termékazonosítót is megadni a számlakészítési kérésben, így az automatikusan kiállított számlákon még több információ feltüntethető, természetesen automatikusan. A termékazonosító átadása nem kötelező, bővebb információ az implementációhoz a Számla Agent dokumentációjában olvasható.

  • Bejelentés

Módosítottuk a számla mentés folyamatát, hogy a Safari böngészők használata esetén se történjen semmilyen fennakadás.

2021/18. hét

  • Változás

A Számla Agenttel automatikusan kiállított számláknál a kelt dátum nem kötelezően küldendő adat. Amennyiben ez a kelt dátum mező üresen marad, akkor azt automatikusan az aktuális dátummal töltjük fel helyetted.

  • Bejelentés

Amennyiben a számlázási fiókban egy számlaszám-előtag beállításában az szerepelt, hogy az ily módon kiállított számla online fizetéssel nem rendezhető, akkor a korábbi működéssel ellentétben, mely az OTP SimplePay-es fizetést tiltotta ez esetben, most már a PayPal és a Borgun fizetés lehetősége sem jelenik meg a vevőnél.

2021/17. hét

  • Változás

A NAV-tól átvett hivatalos országlistáját bővítettük ISO kódokkal, így egyszerűbb az adminisztráció a Számlázz.hu-s ügyfeleknek.

Ezentúl a vevő országának megadására szolgáló mező alapértelmezetten megjelenik a számlaszerkesztő felületen. Ti kértétek!

A Bisnode átalakult és Dun & Bradstreet néven működik tovább, így rendszerünkben frissítettük az elnevezéseket, de a folyamatosan karbantartott és frissített cégadatbázist továbbra is ugyanaz a szolgáltató biztosítja. így a cégadatokkal sincs dolgod, sem keersni, sem rögzíteni nem kell.

2021/16. hét

  • Változás

Ügyfélszolgálatunk chatben elérhető ha zárolt a fiókod, így tudunk a leggyorsabban és a leghatékonyabban segíteni, akár díjtartozás miatt, akár más miatt nem tudsz belépni.

A PHP API 2.10.2. verziójában bevezettük az új áfakódokat. Az áfakódok összefoglaló táblázata itt érhető el.

2021/15. hét

  • Változás

A Számlázz.hu-ban lehetőséged van dinamikus szövegezésű számlaértesítőt, díjbekérő értesítőt vagy fizetési felszólítást küldeni. Minden értesítő üzenetben többféle egyedi címkét, paramétert használhatsz, amelyeket a levél kiküldésekor az adott számlának megfelelően töltünk ki. Most ezen címkék sora bővült a [tartozás] és [tételszám] után a [rendelésszám] tétellel. Bővebb információt itt találsz az egyedi paraméterek beállításáról.

Az alábbi adómentes áfakódokat vezettük be:

  • ATK: Áfa tárgyi hatályán kívül
  • EAM: EU-n kívül
  • EUE: EU-n belül
  • EUFAD37: EU-n belül
  • EUFADE: EU-n belül
  • HO: EU-n kívül
  • KBAET: EU-n belül
  • KBAUK: EU-n belül
  • NAM: Mentes az adó alól

2021/14. hét

  • Változás

A Számlázz.hu-ban lehetőséged van dinamikus szövegezésű számlaértesítőt, díjbekérő értesítőt vagy fizetési felszólítást küldeni. Minden értesítő üzenetben többféle egyedi címkét, paramétert használhatsz, amelyeket a levél kiküldésekor az adott számlának megfelelően töltünk ki. Most ezen címkék sora bővült a [tartozás] tétellel. Bővebb információt itt találsz az egyedi paraméterek beállításáról.

A Számlaszerkesztéskor elérhető és behívható országlistánkat bővítettük a NAV bevallásban szereplő hivatalos lista alapján. Ki más után mennénk? 🙂

  • Bejelentés

TEHK és TAHK áfakulcsok fordítása annak érdekében, hogy azok idegen nyelvű számlákon is helyesen jelenjenek meg.

2021/13. hét

  • Változás

Az autokassza automatikusan egymáshoz rendeli a beérkező utalást és a kiállított számlát, de ezt a párosítást bármikor manuálisan bonthatod, hisz te vagy a főnök. Ha manuálisan bontasz egy párosítást, akkor az adott tranzakciót megjelöljük kézzel szétválasztottként, és az autokassza nem próbálja meg később újra összepárosítani a tételeket. Nyilván!

A számlakereső is hatékonyabb: a számla sorára kattintva, majd a legördülő menüben a “Befizetések” pontra kattintva megjelenítjük a banki tranzakció azonosítóját is, DE ehhez be kell kapcsolnod az autokassza szolgáltatásunkat (banki integráció).

Ha a “Számla / Kimenő számláim” menüpontban letöltöd a számláidat (“számlák letöltése zip”) automatikusan elvezzük neked ezt a fájlt. Ezentúl, hogy mindnekinek könnyebb legyen nemcsak az időszak, hanem a számlázási fiókhoz tartozó vállalkozás neve is a fájlnév része. Kis lépés az embernek, de nagyobb kényelem a könyvelőnek, adminisztrátornak. 🙂

A díjtartozás miatt zárolt fiók, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói hozzáférések módosultak:

  • zárolt fiókba egyik jogosultsággal sem lehet belépni
  • az a felhasználó, aki fiókgazda legalább egy darab zárolt fiókban, el van zárva az összes többi fiókjától is, ahol ő a fiókgazda
  • de az összes olyan nem zárolt fiókhoz hozzáfér, ahol a fiókgazdától eltérő jogosultsági szintje van: könyvelő (számlázhat), könyvelő (csak olvasási jog), adminisztrátor, számlázó, kezelő

Részletek: Fiók tartozás és a jogosultsági szintek összefüggése

A PHP API 2.10.1. verziójában változások:

  • ha nincs beállítva a számlaértesítő küldése opció, akkor abban az esetben sem küldünk emailt, ha a vevő email címe ismert.
  • lehetőség az InvoiceItemLedger konstruktorban számot átadni az ‘arbevetelFokonyviSzam’ és az ‘afaFokonyviSzam’ mezőknél.
  • Bejelentés

Ha csoportos áfa azonosítószámot (xxxxxxxx-5-xx adószámot) állítottál be a fiókodban, akkor csoportos adóalanyként a Számlaverzum nem elérhető vállalkozásod számára, így nincs lehetőség a NAV Online Számla rendszerében megjelenő számlák automatikus letöltésére fiókodba.

2021/12. hét

  • Változás

A számlázható devizanemek sora bővült a kuwaiti dinárral (KWD), így már 40 devizanem és 11 nyelv közül választhatsz a számlakiállításkor.

2021/11. hét

  • Változás

Eddig rendszerünkben nem lehetett gmail.hu e-mail címmel regisztrálni, de felhasználóink kérésére ezt lehetővé tettük.

Felhasználóink visszajelzése alapján módosítottunk a csomagváltáskor felmerülő díjkülönbözet számításának módját. Ha előfizetési csomagodat magasabb tudásszintű csomagra váltod, akkor az új előfizetés a megrendelés napján kezdődik, és az előfizetési díjat az alábbiak szerint kalkuláljuk:
Újonnan megrendelt szolgáltatáscsomag havi vagy éves díjából levonjuk a már korábban kifizetett díjcsomag még hátralévő időszakra esedékes időarányos díját, és ennek a különbözetét kell megfizetni.

2021/10. hét

  • Változás

Tudtad, hogy Számlázz.hu-s fiókodban már az összes kimenő és bejövő számládat is kezelheted? Ha bekapcsolod a Számlaverzumot, akkor a NAV Online Számla rendszerébe beérkező számláid letöltődnek fiókodba, így egy helyen kezelheted, archiválhatod őket.

Amiatt, hogy egységesen kezeljük a különböző rendszerekben előállított számlákat, módosítottuk a számla adatainak megtekintését. Ezentúl a számla sorszám melletti szem ikonra kattintva nem a számlakép jelenik meg, hanem egy részletező ablak a számla adataival. Ebben az ablakban tekintheted meg a PDF számlaképet: papírszámla esetén a “”Kinyomtatom””, e-számla esetén a “”Letöltöm”” gombra kattintva. A külsős rendszerből kiállított számláidhoz pedig itt tudsz számlaképet feltölteni a “”Számlakép feltöltése”” gombra kattintva. Részletek: Számlakép kezelés

Demo fiókunkban szinte mindent ki lehet próbálni regisztráció nélkül, korlátlanul. Mostantól pedig a Számla Agenttel az automatikus számlakibocsátást is tesztelheted demo verzióban. Eddig a teszteléshez kellett regisztráció és tesztfiók, most már mindez regisztráció nélkül elérhető. Olvasd el, mi a különbség a demo és teszt fiók között!

Figyelem!

  • ezeket a számlákat bárki láthatja, aki belép a demo fiókba és kipróbálja azt
  • a számlák minden éjfélkor törlődnek

Finomhangoltuk rendszerünket, hogy felhasználóink jogszabálykövetőek lehessenek minden esetben a számlakiállítás során: ezentúl a Számlázz.hu nem engedi, hogy magánszemély részére fordított adózású számla legyen kiállítva.

Változott a partnertörzs-kezelésünk, hogy egyszerűbb legyen neked:

  • ha meglévő partnered adatait szeretnéd újra felvinni, rákérdezünk, hogy megnéznéd-e a korábban mentetteket
  • új adószám beírásakor automatikusan betöltjük a partner adatait a Dun and Bradstreet (korábban Bisnode) cégnyilvántartásából

2021/7. hét

  • Változás

Ezentúl nem egy előre generált jelszót küldünk ki a felhasználó e-mail címére elfelejtett jelszó esetén, hanem egy hivatkozást, amire kattintva a felhasználó adhatja meg új jelszavát. Ezzel is egyszerűsítve a folyamatot, így az első pillanattól az a jelszó, amit te szeretnél.

2021/6. hét

  • Változás

Hasonlóan a kézzel kiállított számlákhoz, a tömeges számlagenerálás használata során is megjegyezzük az utoljára használt előtagot, így a számlakiállítás azzal valósul meg.

2021/5. hét

  • Új funkció

Sokan kértétek ezt az egyszerű és nagyszerű funkciót, így elhoztuk nektek. Mostantól mind a kimenő, mind a bejövő számlákat rendezheted teljesítési dátum szerint. 🙂

  • Változás

A PHP API 2.9.10. verziójában változások:

  • bizonylat előnézeti kép megjelenítése
  • taxpayer metódus módosítása

A belépés módját mostantól a felhasználó is tudja módosítani a „Profilom” oldalon. Választhatsz, hogy a jövőben e-mail címeddel, Google vagy Facebook fiókoddal lépnél-e be.

2021/4. hét

  • Új funkció

Most már lehetőség van a Számla Agentben arra, hogy bár elküldöd az XML-t, nem készül automatikusan bizonylat (és a NAV adatszolgáltatás sem történik meg ez esetben). Így tesztelheted, láthatod, hogy fog kinézni a bizonylat. Részletek az implementáláshoz itt.

  • Változás

2021 sok szempontból a változás éve: a koronavírus hozta digitalizációs hullám nemcsak a vállalkozókat, de a NAV-ot is elérte. Most nem pont a NAV online adatszolgáltatásra gondolunk, hanem olyan változásokra, amelyek mindenképpen megkönnyítik a vállalkozók életét.

2021. január 4-től:

Nem kell bejelenteni a számlázó használatát a NAV-nak

Korábban már a regisztrációt követően felhívtuk a figyelmeteket arra, hogy fontos, hogy az első számla kiállítását követően 30 napon belül jelezzétek a NAV-nak, hogy a Számlázz.hu-t használjátok.
Ezt a leírásunk alapján Te is megtehetted, vagy a könyvelődet kérted meg a feladatra, de erre 2021. január 4-től nincs szükség, miután a 17/2020. (XII. 30.) PM rendelet 3.§ alapján hatályukat veszítették a 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet számlázó bejelentésére vonatkozó pontjai (11., 13. és 21. §).

Megszűnik a PTGSZLAH adatlap

A PTGSZLAH nyomtatvánnyal az online pénztárgép kiváltható volt, eddig havonta kellett adatot szolgáltatni a nyomtatvánnyal és a magánszemélyek részére kiállított készpénzes számlákat kellett feltüntetni benne. Mivel január 4-től gyakorlatilag minden számláról adatot kell szolgáltatni a NAV-nak, a fenti PM rendelet a PTGSZLAH adatszolgáltatást eltörölte, vagyis nem kell többé a nyomtatványt elektronikus úton továbbítani a NAV-nak.

De hogy mely számlákról kell adatot szolgáltatni? Összefoglaló táblázatunkban megtalálod.

2021/3. hét

  • Új funkció

Az elmúlt évek során sok érdeklődő üzenetet és kommentet kaptunk, hogy tervezünk-e készletkezelési modult a Számlázz.hu-ba. Technikailag nem a Számlázz.hu-val van lehetőséged a készletkezelésre, hanem a vadonatúj Innonest szoftverével, ami nem csak készletkezelő, hanem ügyviteli, adminisztrációs, feladatkezelő program. A raktár- és készletkezelő modulja pedig egyszerű és bővített készletkezelést is kínál.

A szoftver tökéletes integrációban használható a számlázónkkal, azonban néhány ügyfélszolgálati kérdésre is reflektálva a számlázási moduljához fejlesztettünk további kényelmi funkciókat. Részleteket az alábbi blogcikkben találsz.

  • Változás

Mi már a NAV Online Számlázás 3.0. verzióját használjuk, ami egy hatalmas lépés az adatszolgáltatás történetében, hiszen az adóhatósághoz ezentúl szinte minden számlát beküldünk, azt is, amelyet magánszemélyek és külföldi partnerek felé állítottak ki (kivéve, ha a vállalkozás MOSS alá van bejelentve).

Az adóhatóság 2021. január 4-i határidővel verziófrissítést írt elő a számlázóprogramoknak, aminek türelmi ideje ugyan 2021. március 31., mi azonban szeretjük idejében elkészíteni a házi feladatunkat, ezért már január 15-én átálltunk. Így felhasználóink továbbra is hátradőlhetnek, mert mindig a hatályos jogszabályoknak megfelelő számlázót használhatnak, 100%-ig NAV-állóan. További részletek a NAV 3.0-ról ebben a bejegyzésben találsz.

2021/2. hét

  • Új funkció

A jótállási jegy régebben kizárólag fizikai formában, papíron, a kereskedő bélyegzőjével és a céget képviselő aláírásával ellátva volt érvényes. 2021. január 1-től viszont elektronikus formában, digitálisan aláírva is átadható a vásárlók számára.
Amiatt, hogy a Számlázz.hu-ban kiállított e-számlák jótállási jegyként is használhatóak legyenek, megnöveltük a számla alapértelmezett megjegyzés karakterszámát, így ezentúl minden szükséges adat megadható a megjegyzés mezőben. Hogy mire kell figyelni az e-számla kiálltásánál, ha jótállási jegyként is használnád?

2021/1. hét

  • Változás

Bekapcsolt Számlaverzum szolgáltatás esetén a Vezérlőpulton megjelenítjük, hogy a NAV Online Számla rendszeréből mikor történt utoljára adatlekérés.

A Számlaverzum, a Bejövő számlák, Online könyvelői adatkapcsolat funkció ismét csak #profi csomag előfizetéssel érhető el.
A tavalyi évben indított kedvezményünk, ami szerint ezen funkciók bármelyik szolgáltatáscsomagban elérhetőek, 2021. január 1-jén lejárt.